اخبار داغ

عضو شورای فرهنگ عمومی قم:

افزایش سواد رسانه ای باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

افزایش سواد رسانه ای باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود
عضو شورای فرهنگ عمومی قم با اشاره به اینکه سوادرسانه ای قدرت تحلیل مخاطبان را بالا می ببرد، گفت: افزایش سواد رسانه ای در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مرتضی اسماعیلی طبا  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سبک زندگی و فضای مجازی، اظهار داشت:  سال هاست که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت فضای مجازی و توجه به رسانه های جمعی نکات مهمی را بیان می کنند.
وی ادامه داد: امروز برای مقابله با دشمن در عرصه رسانه ای و فرهنگی نیاز است که سواد رسانه ای جامعه ارتقا پیدا کند چرا که در این صورت می توان به اصلاح سبک زندگی نیز تا حدود بسیاری اُمیدوار بود.
عضو شورای فرهنگ عمومی قم با اشاره به اینکه در سال های گذشته برخی نهادها در زمینه سبک زندگی و سواد رسانه ای اقداماتی را انجام داده اند، گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی لازم است در خصوص این مسئله آموزش های مناسب داده شود.
وی بیان داشت: در این میان افزایش سواد رسانه ای تاثیر بسزای در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت که باید در ارتقاء سواد رسانه ای جامعه گام های موثری برداشته شود.
اسماعیلی طبا با اشاره به آمار حضور شش تا هشت ساعته ایرانیان در شبکه های اجتماعی، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای غربی، بسیار بالاست که در این خصوص نیز قطعاً ارتقای سواد رسانه ای کمک می کند که افراد به اندازه نیاز خود در فضای مجازی حضور یابند و کمتر تحت تاثیر تبعات نامطلوب آن باشند.
وی اضافه کرد: : سواد رسانه ای آن نوع مهارتی است که افراد را در مقابل هجمه انواع اطلاعات درست و نادرست از انفعال خارج ساخته و برعکس تبدیل به مخاطبی فعال می کند به شکلی که مخاطب توان قدرت تحلیل اخبار را پیدا می نماید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه