اخبار داغ

وزیر سابق بهداشت:

ژنرال های پیر نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند/دغدغه بعضی از نمایندگان و وزرا با جامعه فاصله دارد

ژنرال های پیر نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند/دغدغه بعضی از نمایندگان و وزرا با جامعه فاصله دارد
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر ما چالشی در کشور داریم بخش مهمی از آن به عدم انجام درست یا فرار کردن مسئولین مرتبت بوده و تنها به دولت محدود نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، کامران باقری لنکرانی شامگاه شب گذشته در مراسم روز بصیرت که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد گفت: امسال نهمین باری است که به مناسبت 9 دی در شیراز سومین حرم اهل بیت مراسمی برای بزرگداشت روز بصیرت برگزار می گردد و طی این مدت بزرگوارانی همچون آیت الله حائری، آیت الله ایمانی و دکتر احمد نجابت را از دست داده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
وی با ذکر نکاتی در طی 40 سال گذشته از انقلاب ادامه داد: انقلاب وقایع زیادی طی چهل سال گذشته داشته و هر روز آن اتفاق های مهمی حادث شده است و کمتر روزی می باشد که واقعه ای و یا سالگردی نباشد.
,
 
,
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: 9 دی را به منظور درس گرفتن برای امروزمان گرامی داشته و بزرگداشت آن را برگزار می کنیم. وقتی وارد کُنه 9 دی می شویم به مفاهیمی همچون نه به اشرافیت، نه به خودبزرگ بینی، نه به بی احترامی به ائمه مواجه می شویم و دفاع خودجوش و مردمی از انقلاب و رهبر را شاهد هستیم که دشمن نیز این رکن مهم انقلاب را فهمیده و مورد حجمه قرار داده است.
,
 
,
وی از قسمت هایی از یک کتاب در صحبت هایش استفاده کرد و عنوان کرد: کتاب "هنر تحریم ها" در آمریکا چاپ و منتشر شد که نویسنده آن مسئول تحریم ها علیه ایران تا زمان ترامپ بوده و در این کتاب اتفاقات 12 سال کاری خود را توضیح داده که مجلس نیز آن را ترجمه کرده است.
,
 
,
این پزشک متخصص درخصوص مرحله اول تحریم های علیه ایران ابراز کرد: سال 2007 در مرحله اول تحریم ها مشاهده شد بیش از 78 درصد مردم ایران موافق گسترش تحقیقات و فعالیت های هسته ای هستند که موجب ناامیدی دشمنان شد اما کرانه های امید در دل آن ها در سال 2012 هنگامی که مسئولین آب خوردن را نیز به مذاکرات پیوند داده اند، نمایان شد.
,
 
,
وی در اشاره به قسمت دیگری از کتاب مذکور اذعان داشت: ما همه چیز را تحریم نکردیم، مثلا خودروهای لوکس هیچ وقت تحریم نشده اند چون وقتی برخی خودرو چندصد میلیونی دارند و در مقابل برخی از حداقل ها نیز برخوردار نیستند، موجب تنش اجتماعی می شود.
,
 
,
باقری لنکرانی از اهمیت عبرت گرفتن از گذشته خبر داد و گفت: اگر از گذشته برای حال درس نگیریم در آینده باعث وارد شدن طلمات به خودمان، نظام و انقلاب خواهد شد و اگر کسانی که مسئولیتی دارند از ابزار خود برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها استفاده نکنند و به دنبال منافع و سلایق خود باشند و ناکارآمدی های خود را به گردن رهبری بیاندازند آنگاه مردم دچار ابهام و تزلزل خواهند شد.
,
 
,
وی همچنین بیان داشت: در چنین ایامی می بایست وقایع را آنچنان که هست، دید. همانطور که امام علی (ع) می فرمایند: کسی که خواب رفته دشمن از او غافل نمی گردد و در حالی که امروزه با جنگ اقتصادی روبرو هستیم برخی تحلیل هایی ساده انگارانه از وقایع داشته و در ایام گل و بلبل سیر می کنند.
,
 
,
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اشاره با چالش های مهم کشور متذکر شد: اگر ما چالشی در کشور داریم بخش مهمی از آن به عدم انجام درست یا فرار کردن مسئولین مرتبت بوده و تنها به دولت محدود نمی شود.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: مثلا قوانین مجلس را بررسی کنید، در جنگ اقتصادی به جای کمک به وزیر اقتصاد به دلیل اینکه فلان نماینده با وارد کننده خودرو به گمرک مراجعه کرده، موضوع استیضاح وی را پیش می کشند.
,
 
,
استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز متذکر شد: در شرایطی که اکنون در آن سر می بریم با توجه به علم و آگاهی موجود بسیاری از کارهای مهم را می توانیم انجام دهیم که انجام آنها چند شرط مهم دارد.
,
 
,
وی در توضیح شرط اول خود گفت: شرط اول این است که در جیب خود را بسته و به دنبال منافع حزبی و شخصی نباشیم و شرط دوم باور به مردم و توانمند سازی آن ها است.
,
 
,
پروفسور لنکرانی اضافه کرد: در کتاب مذکور گفته شده که سال 2009 با فکر اینکه بر اثر تحریم بنزین حمل و نقل ایران فلج خواهد شد مانع از واردات بنزین به ایران شدیم اما در کشور طی مدت شش ماه ظرفیت پالایشگاه ها را از بیست هزار لیتر به شصت هزار لیتر رسانده و مصرف را به پنجاه هزار لیتر کاهش دهیم.
,
 
,
وی از اعتماد به جوانان گفت و اشاره کرد: کار شدنی است و اگر در سایر حوزه ها همچون نفت که به مهندسان جوان اعتماد شد و توانستند نقطه آسیب را به نقطه اتکا تبدیل کنند به جوانان اعتماد کنیم شاهد ثمره های کم نظیر خواهیم بود.
,
 
,
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ناتوانی وزرای پیر کابینه دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و تصریح نمود: طی چند سال گذشته بر همگان واضح شد که ژنرال های پیر نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند و می بایست کارها را به جوانان سپرد و از مشورت پیرها استفاده کرد.
,
 
,
وی در ادامه صحبت هایش افزود: دغدغه بعضی از نمایندگان و وزرا با جامعه فاصله داشته و مثلا بجای یافتن راه حلی برای بیکاری و اشتغال در فکر تلگرام طلایی هستند. در حالی که چند سالی می باشد که در جنگ اقتصادی هستیم افرادی که در راس کار بودند متوجه این جنگ نشده و اخیرا تلنگری خورده اند. اگر همه افراد وظایف و تکالیف خود را بخوبی انجام دهند نیاز به خرج کردن از رهبری نیست و هرکسی مسئولیتی را می پذیرد، باید پاسخگو باشد.
,
 
,
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص حل مشکلات کشور اذعان داشت: مشکلات امروز ما قابل حل می باشد که جنبه سیاسی آن 9 دی 88 و جنبه تحریمی سال 89 با اتکا به توان داخلی برطرف شد و امروز نیز باید همین مسیر را برویم.
,
 
,

وی در پایان صحبت هایش گفت: این انقلاب الهی و ودیعه خدا می باشد که باید از آن مراقبت کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه