اخبار داغ

نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

گلایه‌های نوبخت ازوزیر بهداشت/به تامین منابع وزارت بهداشت متعهدیم

گلایه‌های نوبخت ازوزیر بهداشت/به تامین منابع وزارت بهداشت متعهدیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های وزارت بهداشت اختصاص دادیم و مجبور شدیم ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای بدهی دارویی برداشت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم کمیسیون های اصلی و مرتبط با بودجه کلیات لایحه بودجه 98 را تصویب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی خاطر نشان کرد: در حال دفاع از بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی منابع عمومی، در کمیسیون های مجلس هستیم و امیدوارم تا اواخر بهمن بودجه را به پایان برسانیم.
,
 
,
نوبخت یادآور شد: دولت به فرصتی هم برای تنظیم آئین نامه‌های بودجه نیاز دارد و مجلس محترم به این مهم توجه می کند و تا پایان امسال بودجه را به اتمام خواهد رساند.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بیش از ۳۳۰ ردیف در دیگر ردیف و فصول بودجه ادغام شد و تلاش داریم برای سال آینده با تقلیل ۴۰ ردیف، شفاف کردن اعتبارات جاری و هزینه های تملک دارایی را در نظر بگیریم.
,
 
,
نوبخت در واکنش به اخباری که در رابطه با حقوق بازنشستگان در بخش خبری ۲۰:۳۰ شب گذشته پخش شد، توضیح داد: با دو مشکل تا اینجای کار مواجه هستیم و دستگاه ها نتوانستند اموال مازاد را برای تامین به فروش برسانند.
,
 
,
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی دستگاه‌ها اقدام به استفاده از سرجمع اعتبار خود دستگاه‌ها کرد.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در این رابطه بیان کرد: همواره در پایان سال تخصیص بودجه دستگاه ها را تا ۱۰ درصد افزایش می دهیم.
,
 
,
نوبخت به اقدامی در رابطه با آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: اقدامی که برای وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم برای وزارت بهداشت قابل اجرا نبود و نمی توانستیم از همان ردیف هایی که برداشت کردیم برای دانشگاه های علوم پزشکی نیز برداشت کنیم.
,
 
,
وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های وزارت بهداشت اختصاص یافت و با وجود آنکه این ردیف ها را کامل پرداخت کردیم مجبور شدیم ۵۰۰ میلیون یورو با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی برای بدهی دارویی وزارت بهداشت اختصاص دهیم.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: وزارت بهداشت تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبار طرح های عمرانی را علی الحساب برای بدهی دارو دریافت کرده است.
,
 
,
نوبخت با طرح این پرسش که آیا بدهی های وزارت بهداشت ناشی از عدم تخصیص های سال گذشته این وزارتخانه است؟ یادآور شد: در ابتدای سال برای آنکه طرح سلامت به مشکل بر نخورد و وزیر بهداشت دچار استرس نشود، منابع را با توافق به وزیر بهداشت ارائه دادیم تا بر اساس آن منابع برنامه ریزی کند.
,
 
,
وی تاکید کرد: متعهد هستیم تا تمام منابع را برای وزارت بهداشت تامین کنیم.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین عنوان کرد: سوال من این است ربان‌هایی که هر پنجشنبه به عنوان افتتاح بیمارستان پاره می شود، از کجا تامین می شود؟
,
 
,
نوبخت با بیان اینکه افتتاح ها نتیجه همراهی سازمان مدیریت است، یادآور شد: وزارت بهداشت باید ۳ هزار میلیارد هزینه های علی الحساب را که متعلق به هزینه های عمرانی است را برگرداند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه دولت هزینه های آموزش و اشتغال هم دارد، افزود: کشور دچار دشواری است و باید همه مشکلات و مسائل را برطرف کنیم.
,
 
,
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همین الان ۳ هزار میلیارد تومان برای گندمکاران اختصاص دادیم. اینکه بخشی صرفاً مطالبه بودجه کند درست نیست و نباید از نظر سیاسی ناراحتی های وزیر را پیگیری کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: بیمه سلامت هم که در اختیار وزارت کار بود، از آن وزارتخانه منفک شد و به وزارت بهداشت پیوست. اینکه مسائل را صرفاً با هزینه کردن حل کنیم را هر شخصی می تواند انجام دهد.
,
 
,
نوبخت در بخشی از سخنانش تصریح کرد: چطور مشکل بازنشستگان دیگر ارگان ها حل شد و مشکل بازنشستگان وزارت بهداشت حل نشد؟ آیا ما تفاوتی میان آنها قائل هستیم؟
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه