اخبار داغ

گزارش تصویری/

12 دی 1360 - آغاز عملیات محمد رسول الله (ص) /تصاویر

12 دی 1360 - آغاز عملیات محمد رسول الله (ص) /تصاویر
12دی 1360 - عملیات محمد رسول الله(ص) با رمز « لااله الا الله محمد رسول الله» درمنطقه عمومی شهرهای بیاره و طویله عراق در غرب شهر نوسود ایران،آغاز شد.
[

به گزارش سرویس چند رسانه ای  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، منطقه اورامانات (از جنوب مریوان تا جنوب پاوه) جولانگاه گروه‌های ضدانقلاب شد. بر همین اساس، به رغم تلاش نیروهای خودی برای پاک‌سازی این منطقه، عناصر ضدانقلاب همچنان به حضور خود ادامه می‌دادند. همین حضور موجب شد تا ارتش عراق به هنگام هجوم سراسری خود به خاک ایران اسلامی، منطقه اورامانات را مورد حمله قرار ندهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با شروع جنگ، نیروهای سپاه پاسداران مریوان و پاوه به همراه یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی طی چند عملیات موفق شدند قسمت اعظم منطقه تحت نفوذ ضدانقلابیون را پاک‌سازی کنند. در مقابل، عراق نیز با مشاهده وضعیت مخاطره‌آمیز گروه‌های ضدانقلاب، تعدادی از یگان‌های خود را از مرز عبور داده و منطقه نوسود را اشغال کرد و مانع از الحاق نیروهای دو محور مریوان و پاوه در ارتفاع "کاوه زهرا" شد. به همین دلیل، نیروهای خودی در تاریخ 11/4/1360 در عملیاتی با نام "روح الله خمینی کبیر" منطقه نوسود را آزاد کردند.

,

با تسلط رزمندگان خودی بر نوار مرزی و نیز بر برخی مواضع دشمن، زمینه انجام عملیات به منظور انهدام قوای دشمن، تامین مرز در دو منطقه نوسود و هانی گرمله در دستور کار فرماندهان نظامی قرار گرفت.

,

 

,

 

,

, , , , ,

, , , , , , , , , , , , , , , ,

, , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه