اخبار داغ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس تأکید کرد؛

ممنوعیت صادرات از تنها پایانه مرزی فعال استان خراسان جنوبی/ وزارت خارجه جهت رفع ممنوعیت صادرات از مرز ماهیرود ورود کند

ممنوعیت صادرات از تنها پایانه مرزی فعال استان خراسان جنوبی/ وزارت خارجه جهت رفع ممنوعیت صادرات از مرز ماهیرود ورود کند
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است وزارت خارجه برای رفع مشکل ممنوعیت صادرات کالا از مرز ماهیرود ورود جدی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون دیدار خود با میراشرفی رئیس گمرک کشور اظهار کرد: در این دیدار در مورد مسائل مختلف مربوط به واردات و صادرات و قوانین و ضوابط حاکم بر گمرکات کشور و همچنین به طور ویژه در مورد بازارچه‌های مرزی و گمرکات حوزه انتخابیه به ویژه گمرک ماهیرود صحبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این دیدار مطرح شد بحث کمبود شدید نیروی انسانی و استهلاک نیروی انسانی موجود به دلیل تردد روزانه حدود 400 کیلومتر از بیرجند تا مرز ماهیرود بود.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی‌که تعداد 65 نفر از پرسنل گمرک متقاضی انتقال هستند و به دلیل نبودن نیروی جایگزین، بالاجبار باید شرایط کاری را تحمل کنند لذا لازم است دستور اجرای چارت تشکیلاتی جدید گمرک داده شود و با جذب نیرو این مشکل حل شود.

,

 

,

افضلی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات موجود در مرز ماهیرود، گفت: منازل سازمانی موجود برای کارمندان گمرک بسیار محدود بوده و لازم است در شهرهای مرزی درح و سربیشه در خصوص ایجاد منازل سازمانی جدید اقدام شود.

,

 

,

وی ادامه داد: در این خصوص طی هفته‌های گذشته سفری به همراه مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به درح جهت واگذاری زمین به کارمندان گمرک ماهیرود داشتم.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از دیگر مباحثی که در دیدار با رئیس کمرگ کشور مطرح شد در زمینه در نظر گرفتن وسیله نقلیه جهت ایاب و ذهاب ماموران و کارمندان گمرک بود.

,

 

,

افضلی با بیان این‌که در حال حاضر در هر شیفت کاری 3 نفر مشغول به کار در گارد گمرک هستند تأکید کرد:  لازم است این مورد تقویت شود و افراد هر شیفت افزایش پیدا کنند.

,

 

,

وی گفت: درخواست می‌شود در خصوص اعتبارات محوطه‌سازی، دیوارکشی و محوطه X Ray گمرک ماهیرود دستور مقتضی صادر شود.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اهتمام ریاست گمرک کشور در حل مشکلات گمرک ماهیرود و به خصوص  استقرار دستگاه ایکس‌ری در این مرکز، بیان کرد: از رئیس گمرک دعوت شد که جهت آشناشدن با قابلیت‌های منطقه از نزدیک به خراسان جنوبی سفری داشته باشد.

,

 

,

افضلی با اشاره به ممنوعیت چهار قلم کالا از بازارچه مرزی ماهیرود، گفت: دلیل این مشکل و عدم‌ صادرات از طرف کشور افغانستان است و در ایران هیچ مشکلی وجود ندارد.

,

 

,

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد وزارت خارجه باید در این خصوص جدی وارد شود چراکه ممنوعیت صادرات 4 قلم کالا از مرز ماهیرود برای اولین بار نیست که اجرا می‌شود و در گذشته نیز شاهد ممنوعیت صادرات بوده‌ایم.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که صادرات از مرز ماهیرود برای رونق اقتصادی منطقه و استان بسیار مهم است، لازم است وزارت خارجه به طور جدی برای رفع مشکل از طرف افغانستان اقدام کند تا هر چند وقت یکبار شاهد ممنوعیت صادرات از تنها پایانه مرزی فعال استان خراسان جنوبی نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه