اخبار داغ

دریافت کننده لوح بهترین کارگردان جشنواره عمار:

کرمان در ساخت انیمیشن جزوء استان های برتر ایران است/عدم وجود سرمایه گذار از جمله مشکلات انیماتورهای کرمانی

کرمان در ساخت انیمیشن جزوء استان های برتر ایران است/عدم وجود سرمایه گذار از جمله مشکلات انیماتورهای کرمانی
اسدی انیماتور کرمانی گفت : استان کرمان از لحاظ کیفیت و کمیت در ساخت انیمیشن جزوء استان های برتر ایران است ولی در بحث زیرساختی دچار مشکل هستیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اسدی انیماتور کرمانی در گفتگو با راه آرمان با بیان این که استان کرمان در بخش انیمیشن جزوء استان های پیشرو در کشور می باشد؛ اظهار داشت : بنده از سال ۸۸ کار انیمیشن سازی را شروع کرده ام و با بسیاری از نهادها از جمله صداو سیما ، سپاه پاسداران و حوزه هنری فعالیت هایی داشته ایم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

وی گفت : تا کنون تعداد انیمیشن های زیادی را کار کرده ایم و یکسری از فعالیت های خود را نیز به جشنواره های مختلف فرستاده ایم که در هر کدام از این آثار به عنوان طراح ،کارگردان و یا تهیه کننده مشغول به فعالیت بوده ام .

,

انیماتور کرمانی خاطر نشان کرد : در هشتمین جشنواره فیلم فجر اثر “مردی که قلب داشت ” حائز جایزه شد و در جشنواره نهم فیلم فجر نیز انیمیشن دیگری کاندید دریافت جایزه شد و اثر “بدون شرح ” در جشنواره شهر فرهنگ استانی دوم شد.

,

اسدی با اشاره به این که همواره برای جشنواره های مختلف آثار خود را می فرستند ؛ افزود : امسال در جشنواره عمار و در بخش افتتاحیه این جشنواره برای اثر ” روز از نو ” لوح افتخار بهترین کارگردان را دریافت کردیم.

,

وی ابراز داشت :  این اثر به جشنواره های خارجی هم فرستاده شده است که در جشنواره نیوجرسی آمریکا جزوء کاندیدای دریافت جایزه بود و در دو سال گذشته نیز اثر ” تولد یک رویا ” در جشنواره عمار کاندید دریافت جایزه شد.

,

اسدی در رابطه با مشکلات پیش رو انیماتورهای کرمان توضیح داد : استان کرمان از لحاظ کیفیت و کمیت در ساخت انیمیشن جزوء استان های برتر ایران است ولی در بحث زیرساختی دچار مشکل هستیم .

,

انیماتور کرمانی ادامه داد : در کرمان تنها یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه وجود دارد و دانشگاهی در این حوزه نداریم و نیروهای دبیرستانی برای ادامه تحصیل باید به شهرهای بزرگ همچون تهران و اصفهان بروند بنابراین در همان شهرها جذب بازار کار می شوند .

,

وی در خصوص کار برای نهادهای دولتی اظهار داشت : نهادهای دولتی برای ساخت انیمیشن همان بودجه سال های قبل را می دهند و در این خصوص هنوز سرمایه گذارهای خصوصی ورود پیدا نکرده اند و اگر بخش خصوصی وارد شود مطمئنا یکسری از مشکلات حل خواهد شد .

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه