اخبار داغ

پس از انتشار برنامه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس؛

نیشابور؛ غایب بزرگ بودجه 98

نیشابور؛ غایب بزرگ بودجه 98
در حالی بودجه سال 98 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که نام نیشابور جز در بخش انتقال آب از سد بار به نیشابور دیده نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پس از انتشار برنامه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، فرهیختگان نیشابور از نبود پروژه‌های این شهرستان در بودجه سال آینده تعجب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در بودجه سال 98 فقط طرح آب‌رسانی به شهر نیشابور از سد بار که از سال 91 آغازشده است با بودجه پیشنهادی 50 میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است.

,

بااین‌وجود پروژه‌هایی همچون ورزشگاه انقلاب، بیمارستان، فاضلاب، میراث فرهنگی، رفع معضلات آب در بخش‌های کشاورزی و صنعتی، راه‌های شهرستان و ... در بودجه پیشنهادی دیده نشده است.

,

, ,

فرماندار نیشابور در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس گفت: این سؤال، سؤالی ملی است و باید از نمایندگان بپرسید ولی پروژه‌هایی مثل ورزشگاه انقلاب سال قبل پول داشته است و از سفر رئیس‌جمهور نیز بودجه‌ای اختصاص خواهد یافت.

,

سعید شیبانی تصریح کرد: پس از حضور وزیر ورزش و جوانان در نیشابور و دیدار از این ورزشگاه بودجه‌ای نیز به آن تخصیص یافت و قرار است بخش‌های زمین چمن، پیست دو، جاده تندرستی و نور ورزشگاه تا دهه فجر تکمیل شود ولی اگر به تأخیر بیافتد تا نوروز به پایان خواهد رسید و باقی نیاز از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور 150 میلیارد ریال اعتبار خواهد داشت تا بخش‌های دیگر مانند سکو تماشاگرها تکمیل شود.

,

وی ادامه داد: بیمارستان از محل مصوبات سفر رئیس محترم جمهور 300 میلیارد اعتبار گرفته است ولی هنوز ابلاغ بودجه نشده است ولی قرار است تا در سال 99 بیمارستان تحویل مردم شود.

,

شیبانی خاطرنشان کرد: پس از این 30 میلیارد، اتمام پروژه بر عهده وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت، البته با افزایش هزینه‌ها امکان تغییر در برنامه خواهد بود.

,

وی تأکید کرد: سال گذشته بیمارستان سوم بودجه ملی داشت، با این مبلغ 300 میلیارد نیازهای بیمارستان مرتفع می‌شود ولی هنوز امکان اضافه شدن طرح در صحن مجلس به خود بودجه وجود دارد.

,

فرماندار نیشابور تأکید کرد: از جزئیات بودجه اطلاعی ندارم ولی در صحن امکان تغییر دارد، سال گذشته انتقال آب از سد بار به نیشابور، فاضلاب و بیمارستان در بودجه بود.

,

شیبانی با اشاره به دلایل عدم ابلاغ بودجه سفر ریاست جمهوری گفت: ابلاغ کلی صورت گرفته است ولی ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه صورت نگرفته است، طبق شنیده‌ها از نماینده‌ها طرح دوباره برای اصلاح به مجلس رفته است تا به‌زودی ابلاغ شود.

,

, ,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با همین موضوع گفت: بودجه و آن چیزهایی که شما می‌بینید تنها پروژه‌هایی هستند که تازه ردیف بودجه می‌گیرند و وارد بودجه می‌شوند، سد بار از قبل است و ردیف ملی دارد.

,

هاجر چنارانی بدون توضیح در رابطه با این موضوع که پروژه انتقال آب سد بار به نیشابور که از سال 91 آغازشده، پس چرا در بودجه قرار دارد، تصریح کرد: موارد و پروژه‌های اصلی مانند طرح انتقال آب از سد بار به نیشابور، بیمارستان سوم، ورزشگاه و فاضلاب بودجه ملی دارد.

,

وی ادامه داد: درصد تخصیص بودجه‌های دولت معلوم نیست ولی ما داریم برای پروژه‌های نیشابور سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌آوریم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ردیف‌های مطرح‌شده همه ملی است و با توجه به بودجه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور که هزار میلیارد است قالب کارهای ما انجام خواهد شد.

,

وی تأکید کرد: تمام تلاشمان را با توجه به وضعیت کشور انجام می‌دهیم.

,

, ,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در پاسخ به دلایل عدم وجود نام نیشابور در برنامه بودجه گفت: در سفر رئیس محترم جمهور به استان خراسان رضوی، 650 میلیارد ریال اعتبار برای میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شد که از این میزان 450 میلیارد ریال آن مختص شهر نیشابور است.

,

ابوالفضل مکرمی فرد افزود: 175 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در مرحله موافقت‌نامه برنامه‌وبودجه است.

,

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 98 نیز 13 درصد از کل اعتبارات استان خراسان رضوی به نیشابور اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌کنم در انتهای سال 97 ابتدای سال 98 شاهد اتفاقی شگرف در حوزه میراث فرهنگی شهرستان نیشابور باشیم.

,

مکرمی فر افزود: سایت موزه شادیاخ و اجرای فاز دو، توسعه، گسترش، بازسازی و احیاء مجموعه آرامگاه خیام، ایجاد نماد میراث فرهنگی در بخش محوطه شادیاخ تا خیام در کنار کاوش‌های شادیاخ پیش‌بینی‌شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان رضوی تأکید کرد: البته طرح در مرحله مطالعه است و در مرحله مطالعه نیز در مرحله صفر است و تخصیص پس از پایان مطالعات صورت خواهد گرفت.

,

حال باید از مسئولین استان و شهرستان پرسید که اعتماد به بودجه سفر استانی رئیس محترم جمهور برای عدم پیگیری وارد شدن پروژه‌های ضروری شهرستان به بودجه سالانه که می‌تواند سندی برای پیگیری‌های بودجه باشد چه دلیل خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه