اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به قاین سفر می‌کند/ دانش بهترین مسیر برای تولید اشتغال و بالا بردن راندمان تولید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به قاین سفر می‌کند/ دانش بهترین مسیر برای تولید اشتغال و بالا بردن راندمان تولید
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرستان قاین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، قرار است 17 دی ماه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرستان قاین سفر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص سفر معاون رئیس جمهور اظهار کرد: سفر معاون علمی و و فناوری رئیس جمهور به منظور بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و دیدار با اعضای این شرکت‌ها است.

, خاورستان,

 

,

فعالیت بیش از 40 شرکت دانش بنیان در قاین

,

وی افزود: شهرستان قاین بالاترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان را دارد که بیش از 40 شرکت فعال دانش‌بنیان تحت پوشش مرکز رشد و پارک علم و فناوری قاین قرار گرفته‌ و تا کنون نیز در سطح کشور توانایی‌های خوبی را از خود نشان داده اند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود شرکت های دانش بنیان متعدد در شهرستان قاین انتظار داشتم که آقای ستاری از نزدیک دیدار و نشستی با اعضای شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد.

,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: بر این اساس چند ماه قبل دیداری در محل دفتر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشته و برای  سفر به خراسان‌جنوبی و شهرستان قاین و زیرکوه درخواست خود را مطرح کردم که خوشبختانه پس از پیگیری‌های زیاد قرار شده دوشنبه هفته آینده 17 دی ماه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای حضور در شهرستان قاین به خراسان‌جنوبی سفر کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از شرکت‌های دانش بنیان در قاین ارائه شد و در این دیدار ضمن دعوت برای سفر به خراسان‌جنوبی از استعدادهای نخبگان این منطقه و ظرفیت‌های علمی صحبت شد و از طرفی مشکلات و کمبودهایی که در این دو شهرستان پیش روی اعضای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد است را مطرح کردم.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی شده که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در قاین دیداری با اعضای شرکت‌های دانش بنیان داشته و از مراکز رشد و فناوری شهرستان قاین بازدید و پس از آن در بیرجند حضور داشته باشد.

,

 

,

فلاحتی اظها کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اگر چه از به نظر امر بسیار مهمی برای رشد و توسعه استان است اما نیاز به توجه دارد. ضمن اینکه تا کنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تسهیلات خوبی به مراکز رشد و فناوری شهرستان داده شده است.

,

 

,

دانش بهترین مسیر برای تولید اشتغال و بالا بردن راندمان تولید

,

وی تصریح کرد: نفس تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و اینکه تعدادی از دانشجویان نخبه برای بررسی موضوعات علمی اختراعی را انجام داده و به ثبت برسانند امر مبارک و خوبی است. اما دیدگاه ما این است که بهترین مسیر برای ایجاد اشتغال در شرایط فعلی و بالا بردن راندمان تولید استفاده از دانش در صنعت است و این به دست جوان‌های کارآفرینی محقق خواهد شد که ایده خود را به فرصت تبدیل کنند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوان‌ها صدها ایده دارند که با اندک حمایتی از آنها می‌توان کار را جلو برد. کارهای انجام شده در زمینه تسهیلات فراوان است اما مشکلاتی نیز شرکت‌های دانش بنیان در قاین دارند که از جمله آن نبود فضای مناسب و کافی برای مستقر شدن شرکت‌ها بوده و حتی خود سیستم اداری مرکز رشد قاین در یک فضای اداری استیجاری است.

,

 

,

فلاحتی گفت: علاوه بر این مشکلات یکسری مشکلات بروکراسی‌های اداری است و از همه اینها گذشته هنوز نخبگان استان ما طعم شیرین تبدیل ایده خود به درآمد و کار را نجشیده‌اند که این یک ایراد فرهنگی است.

,

 

,

وی عنوان کرد: معمولا وقتی جوان فارغ التحصل دنبال کار است به دنبال شغل اداری و پشت میز نشینی است که اگر ورود به کارهای دانش بنیان را داشته باشد و روی پای خود بایستد نه تنها خودش کارآفرین شده بلکه منبع درآمدی برای خود فرصت شغلی و منبع درآمدی برای چندین جوان دیگر را نیز در کنار خود فراهم خواهد کرد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این فکر در استانی مثل خراسان‌جنوبی که به دانش محوری و فرهنگی معروف است ایجاد شود مطمئنا بحث اشتغال تا حدود زیادی تحت الشعاع قرار گرفته و حل می‌شود و از طرف دیگر بسیاری از کارخانجات ما از این اندیشه برای رونق کارخانه خود استفاده کرده که باعث رونق اقتصادی آنها نیز خواهد شد.

,

 

,

فلاحتی ادامه داد: در این صورت یک چرخه بسیار طویل انجام می‌شود که خود مبنای توسعه است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در شرایط فعلی می‌تواند نقش بسیار موثری برای اشتغال جوان‌های نوآور داشته باشد و شایسته این حرکت نیز خراسان جنوبی است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آورده خوبی برای خراسان جنوبی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه