اخبار داغ

با حضور در جلسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی؛

نمایندگان خراسان‌جنوبی پیگیر رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران شدند

نمایندگان خراسان‌جنوبی پیگیر رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران شدند
آقایان عبادی و افضلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر رفع مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران استان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روز گذشته جلسه فراکسیون ایثارگران با حضور مسئولان کشوری و نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقرعبادی نماینده مردم  بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برای مسائل مربوط به بیمه تکمیلی ایثارگران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

در این جلسه نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه با توجه به نامه جانبازان و آزادگان استان خراسان جنوبی به وی در آبان ماه سال جاری در مورد مسائل مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان همچنین وضعیت معیشت آنان صحبت کرد. همچنین پیشنهاد شد که بیمه تکمیلی این قشر مجدد به بنیاد شهید برگردد. 

,

 

,
وی افزود: طبق نامه جانبازان و آزادگان استان که به من رسیده با استناد به بند ج ماده 33 قانون برنامه سوم توسعه، ماده 99 قانون برنامه چهارم توسعه و بند الف و ب ماده 4 برنامه پنجم توسعه، 100% کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل خانواده شاهد، جانبازان و آزادگان و افراد تحت تکفل واجد شرایط آنان به عهده دولت بوده که اولین جرقه پرداخت و حمایت رسمی از بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران در قالب بیمه طلایی در اوایل دهه90 شکل گرفته است.
,
 
,
 
,
نماینده مردم نهبندان و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این نامه پس از مدتی به دلیل عدم توانایی دستگاه‌های اجرایی در تامین منابع مالی و موانع پیش روی آن در نهایت با ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص شاغلین و بازنشستگان کشوری، اختیار انتخاب امور درمان و بیمه تکمیلی از دستگاه مربوطه و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران به خود ایثارگران واگذار شد.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: پس از آن و با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران عهده دار تامین هزینه بیمه تکمیلی و هزینه های مازاد بیمه ایثارگران شد اما از آنجایی که برابر مصوبه ابلاغی هیئت وزیران، تامین و هزینه های بیمه تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل و بازنشسته از اول آبان ماه سال جاری به دستگاه های اجرایی محول شد، عدم تمدید بیمه تکمیلی ذینفعان در اکثر دستگاه های اجرایی دغدغه ها و نگرانی های جدی در خصوص تامین هزینه های درمانی پیش روی ایثارگران قرار داده است. و لذا انتظار می‌رود با استناد به بند ر ماده 8 برنامه ششم توسعه و ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص حل مشکل بیمه ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی اقدام شود.
,
 
,
 
,
نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: جلسه ای که تشیکل شد با توجه به عدم حضور دکتر نوبخت در این جلسه و قول ایشان مبنی بر حضور در جلسه هفته بعد، قرار شد ادامه مباحث هفته آینده مورد بحث قرار گیرد.
, خاورستان,
 
,
 
,
وی افزود: در این جلسه بسیاری از مسائل و مشکلات ایثارگران استان که طی نامه‌ای به دست من رسیده بود مطرح و درخواست پیگیری مشکلات از سطح کشور را داشتیم چراکه این یک مسئله کشوری بوده و مختص خراسان‌جنوبی نیست.
,
 
,
 
,
افضلی بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد که بیمه بازنشستگان به بنیاد شهید و امور ایثارگران بازگردد چراکه ایثارگران و جانبازان بر گردن همه به ویژه مسئولان حق دارند و لازم است که برای رفع مشکلات آنها در خصوص بیمه تکمیلی اقدام شود.
,
 
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم حضور نوبخت قرار شد این جلسه هفته آینده مججد برگزار و در آن به نتیجه گیری نهایی برسیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه