اخبار داغ

تنزل ۱۰ دلاری در دورنمای قیمت نفت

تنزل ۱۰ دلاری در دورنمای قیمت نفت
موسسه اعتبارسنجی "اس اند پی گلوبال ریتینگز" با اشاره به وخامت وضعیت تقاضا برای کالاها، دورنمای قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را از ۶۵ به ۵۵ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را از ۶۰ به ۵۰ دلار در هر بشکه کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این موسسه اعتبارسنجی در بیانیه‌ای اعلام کرد ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین اخبار کندی اقتصادی چین به نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز تقاضای جهانی برای نفت افزوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این موسسه در ادامه خاطرنشان کرد سطح بالای تولید نفت در روسیه و عربستان سعودی که پیش از توافق اوپک پلاس در دسامبر، به رکورد بالایی صعود کرد نیز در بازبینی دورنمای قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ موثر بود.  
,
 
,
با این حال بهای معاملات نفت تحت تاثیر خوش بینی نسبت به مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن و کاهش نگرانی‌ها نسبت به احتمال رکود اقتصاد آمریکا، روز جمعه حدود ۲ درصد صعود کرد و هفته گذشته برای نخستین بار در یک ماه اخیر افزایش هفتگی ثبت کرد.
,
 
,
قیمت نفت در سال گذشته با بزرگترین کاهش سالانه از سال ۲۰۱۵ روبرو شد و تحت تاثیر نوسان بازار سهام، عوامل ژئوپلیتیکی و چشم انداز تیره‌تر تقاضا برای نفت، نفت برنت حدود ۲۰ درصد و نفت آمریکا حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.
,
 
,
با وجود آشفتگی بازار جهانی، معامله‌گران می‌گویند قیمتهای نفت با کاهش تولیدی که از سوی اوپک در اواخر سال گذشته اعلام و هفته گذشته رسما آغاز شد، بهبود پیدا خواهد کرد.
,
 
,
طبق نظرسنجی رویترز، اوپک در دسامبر ۳۲.۶۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۴۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش داشت زیرا عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت این گروه است، زودتر از موعد اجرای توافق کاهش تولید، به محدود کردن عرضه خود اقدام کرد.
,
 
,
ائتلافی از تولیدکنندگان جهانی معروف به اوپک پلاس که شامل تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک از جمله روسیه است، در هفتم دسامبر موافقت کردند تولیدشان را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز از سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه