اخبار داغ

گرانی های دنباله دار در بازار، ثبات قیمت دلار

گرانی های دنباله دار در بازار، ثبات قیمت دلار
با وجود این همه گرانی در سطوح مختلف محصولات و خدمات واقعا تا کجا قرار است دولت چشمان خود را ببندد و فقط ناظر بر این همه هرج و مرج باشد، مردم تا کجا باید این همه مشکلات را تحمل کنند وقتی دیگر بهانه ی قیمت ارز ها هم کاربردی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موضوع گرانی در ایران از ابتدای امسال بوجود آمد و باعث بروز خیلی از مشکلات اقتصادی در جامعه شد، دولت تا اینجا آن طور که باید نتوانسته با این معضل مقابله کند از همین رو هر روز شاهد خبر های گوناگونی از انواع گرانی ها در بازار هستیم، از قیمت گوشت قرمز تا گرانی بی حد و نصاب مرغ. قیمت دلار از تاریخ 10 مهر با کمک قوه قضاییه و دولت با یک عزم جدی به آرامش رسید اما هنوز به زعم خیلی از کارشناسان قیمت انواع ارز در ایران بالاست و باید با درایت دولت پایین تر بیاید اما با قیمت خیلی از محصولات بازار امروز با همان دلار 19 هزار تومانی محاسبه می شود و مردم مجبورند که فقط هر روز از نیاز های خود چشم پوشی کنند و دیگر مثل گذشته بازار رونق ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قیمت دلار, قیمت دلار,

قیمت ارز چقدر در قیمت محصولات تاثیر دارد؟

, قیمت ارز چقدر در قیمت محصولات تاثیر دارد؟,

اگر بخواهیم خیلی ساده این موضوع را دنبال کنیم باید بگوییم که بر هیچ کس پوشیده نیست که قیمت ارز تا چه اندازه بر قیمت تمام شده خیلی از محصولات تاثیر گذار است اما نکته ای که وجود دارد اینجاست که قیمت دلار در یک برهه تا 19 هزار تومان هم بالا رفت و با خیلی از کالا ها با قیمت آن موقع محصولاتشان را در بازار عرضه کردند و امروز که قیمت دلار در کانال 10 هزار تومان ثابت است هیچ کالایی قصد ارزان شدن ندارد.

, قیمت ارز, قیمت ارز,

به سراغ هر کدام از این محصولات هم که می رویم بهانه های مختلفی دارند تا ثابت کنند که قیمت مواد اولیه تا چندین برابر بالا رفته و امکان پایین آوردن قیمت ها وجود ندارد، محصولات تولیدی که نیاز به مواد اولیه وارداتی دارند تا یک جاهایی قابل درک است چرا گران شدند اما در این میان محصولات ایرانی که صفر تا صد ان داخلی هستند هم وجود دارد و آنها هم بهانه های خاص خود را دارند. رسانه ها هر چقدر هم که این موارد را دنبال کنند قطعا نتیجه مناسبی حاصل نخواهد شد و تا وقتی که دولت و مسئولان نظارتی با جدیت تمام وظیفه خود را انجام ندهند این مشکلات قطعا رفع نخواهد شد.

,

گرانی ها تا سال 98 مهار خواهد شد؟

, گرانی ها تا سال 98 مهار خواهد شد؟,

خیلی از نگرانی های امروز جامعه از نزدیک شدن به پایان سال است و با توجه به رسوم عید نوروز و افزایش هزینه های جاری خانواده قابل درک است، در تقویم ۹۸ خیلی ها منتظر قیمت ارز هستند و هنوز خیلی از مردم بر این باورند که قیمت های ارز در سال 98 با یک جهش فوق العاده همراه خواهد بود، اما نباید فراموش کنیم که خیلی ها هم عقیده داشتند که دولت فقط چند روز می تواند قیمت دلار و سایر ارز ها را کنترل کند اما خدارو شکر امروز شاهد هستیم که بیش از 3 ماه است که قیمت های ارز ها ثابت است و با کمترین نوسان در بازار در حال معامله است، اما این گرانی ها تا به امروز ثابت کردند کاری به کار ارز در روز های آرامش ندارند و قرار هم نیست گویا در سال 98 هم اتفاق مثبتی در بازار بیفتد.

, تقویم ۹۸, تقویم ۹۸,

اما این موضوع وقتی مهم می شود که در ابتدای سال 98 شاهد افزایش حقوق کارگری و افزایش بهای انواع انرژی خواهیم بود و بدون شک شاهد افزایش مجدد محصولات مختلف هستیم، اگر دولت تا آخر امسال کاری برای این همه گرانی انجام ندهد قطعا سال آینده کاری از پیش نخواهد برد و تمام تولید کنندگان بهانه ای به بزرگی بالا رفتن دستمزد کارگر و اقزایش قیمت انرژی خواهند داشت و دیگر ارزان کردن محصولات آنها یک رویا خواهد بود.

,

در چند روز گذشته بار ها بخش های مختلف خبری صدا و سیما گزارش هایی از گران فروشی و کم فروشی برند های مختلف داخلی کار کردند و امیدوار بودیم که این گزارش ها کمی از سوی مسئولین پیگیری شود اما تا این لحظه هیچ واکنشی از سوی مقامات دیده نشده است، در یکی از این گزارش که در بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما تهیه شده بود به صورت واضح از کم فروشی بخش لبنیات صحبت شد و چندین برند معتبر نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفت و کاملا ثابت شد که از لحاظ وزن محصولات چه تفاوت فاحشی دارند. حالا با این اوضاع نابسامان بازار چه باید کرد گرانی انواع لبنیات در این چند ماهه بار ها از سوی دولت محکوم شد و هر روز دولت اعلام می کند به زودی با این شرکت ها برخورد خواهد کرد اما هنوز مردم و رسانه ها بر خوردی ندیده اند. در این اوضاع رسانه ها به شدت وظیف ی سنگینی دارند تا بتوانند مشکلات جامعه را سطوح مختلف منعکس کنند و ما هم بر اساس همین وظیفه فقط یک قلم از محصولات بازار رو اعلام کردیم و اگر بخواهیم از این دست محصولات را نام ببریم قطعا موارد بیشتری قابل عنوان است.

,

آخرین وضعیت قیمت خودرو

, آخرین وضعیت قیمت خودرو,

طبق آخرین اخبار قرار بود که بلاخره تکلیف قیمت خودرو های زیر 45 میلیون تومان روز 5 شنبه 13 دی ماه مشخص شود اما تا این لحظه این موضوع اعلام نشده است، طبق بررسی های ما دولت قصد دارد هم از حقوق خودرو سازان به نحو احسنت حمایت کند و در عین حال تا انجا که ممکن است مصرف کننده را هم راضی نگه دارد و با یک افزایش قیمت منطقی هر دو طرف را داشته باشد اما همه ما می دانیم که مصرف کننده توان خرید پراید 40 میلیونی ندارد و این موضوع دولت را هنوز برای تصمیم گیری نهایی به نتیجه نرسانده است.

,

نوسانات قیمت ارز مشکلات عدیده ای را برای صنعت خودرو سازی کشور فراهم کرده است که نباید به سادگی از آن گذر کنیم، بطور مثال پراید بار ها اعلام شده بود که در پروسه تولید به خود کفایی کامل رسیده است اما در دور جدید تحریم ها شاهد بودیم که سایپا اعلام کرد هنوز در تولید این خودرو وابستگی هایی وجود دارد که با نوسانات قیمت دلار دولت سعی دارد با جایگزین کردن یورو کم بود ها را جبران کند، اما نکته ای که وجود دارد قیمت یورو هم افزایش چشم گیری داشته است و به سادگی این اختلاف قیمت قابل جبران نیست مگر با افزایش قیمت نهایی محصولات. دولت با در نظر گرفتن این موضوعات واقعا وارد یک دو راهی تاریخی شده است که نمی تواند به سادگی از آن گذر کند.

, قیمت یورو, قیمت یورو,

از کاهش قیمت دلار تا افزایش هر روزه قیمت مرغ

, از کاهش قیمت دلار تا افزایش هر روزه قیمت مرغ,

شاید کمتر کسی قیمت این روز های مرغ را می توانست پیش بینی کند، با توجه به قیمت این روز های ارز انتظار می رود که قیمت ها در بازار روند کاهشی داشته باشد در خیلی از محصولات روند کاهشی وجود ندارد اما روند افزایشی هم وجود ندارد. در مرغ اما اوضاع خیلی متفاوت است در همین یکی دو ماه گذشته شاهد افزایش چند باره قیمت مرغ در بازار بودیم که با توجه به تلاش های رسانه ها برای این موضوع بار ها گزارش های مفصلی هم در این ارتباط تهیه شد اما هیچ نتیجه ی مثبتی نداشت و مرغ در بازار پادشاهی می کند و امروز هم قیمت مرغ در بازار به حدود 14.100 تومان رسید که یک رکورد دیگر در این محصول می باشد باید دید این محصول تا کجا قرار است برود.

,

انتظار ها از این محصول در بازار زیاد است و مردم بعداز گران شدن گوشت قرمز به شدت به مصرف گوشت مرغ روی آوردند و با گران شدن گوشت مرغ تقریبا مصرف این محصول هم برای مردم سخت شده است.

,

انتهای پیام/ن

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه