اخبار داغ

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:

یارانه شش‌ماهه نشریات در حال محاسبه است

یارانه شش‌ماهه نشریات در حال محاسبه است
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به پرداخت یارانه شش‌ماهه روزنامه‌ها گفت: یارانه حمایتی ۱۲۰۰ نشریه در حال محاسبه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیدمحمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه مطابق سنوات گذشته یارانه روزنامه‌ها باید در شش‌ماهه اول امسال در دو نوبت پرداخت می‌شد، افزود: یارانه نوبت اول در خردادماه پرداخت شد اما در پی گرانی کاغذ و مشکلات اقتصادی رسانه‌ها، یک‌ماه بعد، مبالغی به صورت علی‌الحساب به عنوان نوبت دوم برای رسانه‌ها واریز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دربندی  افزود: در مورد یارانه نوبت سوم نشریات نیز، وضعیت اعلام وصول ۱۲۰۰ نشریه اعم از هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه، فصل‌نامه و... هم‌اکنون در دست بررسی است.

,

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد یارانه‌ حمایتی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز تصریح کرد: مشارکت پایگاه‌های خبری در طرح رتبه‌بندی، تولید محتوای تخصصی و اختصاصی - سایت‌هایی که بیش از ۸۰درصد مطالب خود را در یک حوزه تخصصی و اختصاصی منتشر می‌کنند-  و پایگاه‌های خبری فعال در استان‌های کم برخوردار، مشمول حمایت یارانه‌ای شده‌اند.

,

وی همچنین تاکید کرد: به‌منظور حمایت از بخش خصوصی در مطبوعات، یارانه اعطایی به روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، تنها شامل رسانه‌های خصوصی می‌شود.

,

 دربندی با اشاره به پرداخت یارانه روزنامه ها در هفته گذشته توضیح داد: آنچه روزنامه‌ها طی هفته گذشته دریافت کرده‌اند در واقع مابه‌التفاوت محاسبه یارانه شش‌ماهه آن‌ها بوده است. در این میان برخی روزنامه‌ها مطابق محاسبات «طلبکار» بوده‌اند که مبلغ مذکور به آن‌ها پرداخت شده و برخی در دو نوبت قبلی، بیش از مبلغ محاسبه شده دریافت کرده‌اند که به عنوان بدهی در نوبت‌های بعدی تسویه خواهد شد.

,

دربندی یادآور شد: روزنامه‌هایی که در محاسبه شش ماهه، مابه‌التفاوت نداشتند در نوبت جاری مبلغی دریافت نکرده‌اند.

,

شایان ذکر است جدول ارقام دریافتی روزنامه‌ها به تفکیک «علی‌الحساب مرحله اول» و «علی‌الحساب مرحله دوم» و مابه التفاوت شش ماهه در وبگاه معاونت مطبوعاتی منتشر شده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه