اخبار داغ

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان مرکزی خبر داد:

اجرای نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان/ خدمات رایگان دندانپزشکی در سه درمانگاه اراک

اجرای نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان/ خدمات رایگان دندانپزشکی در سه درمانگاه اراک
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان گفت: در یکسال اخیر در مراکز ملکی و از ابتدای آذر ماه در مراکز خصوصی طرح خدمات دفترچه الکترونیک راه اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ثریا پازوکی مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان مرکزی شامگاه شنبه در صحن رسمی شورای شهر اراک ضمن اشاره به پوشش بالای ۶۵ درصد از جمعیت استان با تعدادی بالغ‌بر ۹۰۰ هزار نفر توسط سازمان تأمین اجتماعی گفت: خدمات سازمان به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی درزمینهٔ خدمات پاراکلینیکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، عمل‌های جراحی و دارو قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ارائه خدمات دفترچه الکترونیک در تمامی مراکز ملکی سازمان

, ارائه خدمات دفترچه الکترونیک در تمامی مراکز ملکی سازمان, ارائه خدمات دفترچه الکترونیک در تمامی مراکز ملکی سازمان,

پازوکی افزود: در یک سال اخیر در مراکز ملکی و از ابتدای آذرماه در مراکز خصوصی طرح خدمات دفترچه الکترونیک راه‌اندازی شده است. این مهم در ۱۴ استان انجام‌شده که استان مرکزی جز استان‌های گروه بعدی است که امیدواریم با کمک همکاران و داروخانه‌ها بتوانیم این کار را انجام دهیم و بیمار فقط با ارائه یک کد ملی خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند و دیگر نیازی به دفترچه نیست.

,

وی بازسازی قسمت‌هایی از بیمارستان امام خمینی (ره) را ازجمله فعالیت انجام‌شده دانست و عنوان کرد: برای ایجاد پروژه بزرگ درمانگاه ۴ طبقه به مساحت ۴۲۰۰ متر در بیمارستان امام خمینی (ره) در تلاش هستیم که بتوانیم کلیه امور سرپایی را به آن انتقال داده و علاوه بر ایجاد بخش قلب مورد تائید ، با انتقال این موارد از بیمارستان ۲۰ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستان اضافه کنیم.

,

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان ضمن بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی اخیر و محدودیت منابع و طرح تحول انجام‌شده منابع سازمان هدر رفت تصریح کرد: ساخت این پروژه و درمانگاه منوط به این هست که بتوانیم پول ۲۰۲۰ متر زمین میدان فاطمیه که متعلق به تأمین اجتماعی بود و چند سال پیش توسط شهرداری تملک شد را دریافت کنیم چون‌که منابع سازمان محدود است و باید قسمتی از هزینه ساخت این پروژه باید از این طریق تهیه شود.

,

وی ادامه داد: ساخت این پروژه حدود ۱۷ میلیارد هزینه دارد و تا پایان سال باید نزدیک به ۵ میلیارد برای شروع ساخت آن هزینه صرف کنیم . با توجه به اینکه سرمایه سازمان حق‌الناس هست و صندوق بین‌المللی است باید حفظ شود پس باید همکاری لازم صورت گیرد. امید است که کلنگ زنی این پروژه در دهه فجر انجام شود.

,

بار درمان استان‌های اطراف بر دوش بیمارستان امام(ره)

, بار درمان استان‌های اطراف بر دوش بیمارستان امام(ره), بار درمان استان‌های اطراف بر دوش بیمارستان امام(ره),

پازوکی بابیان اینکه از ۶۵۰ هزار نفر بیمه‌شده شهر اراک نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) فقط برای شهر اراک نیست حتی استان‌های اطراف هم بار درمانشان روی بیمارستان امام خمینی (ره) زیاد است.

,

وی تشریح کرد: با توجه به کارشناسی روز انجام‌شده تا انتهای اسفند سال پیش بدهی شهرداری حدود ۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بخش درمان تأمین اجتماعی است.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و بیان کرد: خودمان هم اعتراض داریم اما قانون و لایحه ایست که نمایندگان به مجلس بردند و آن را تصویب کردند. برای پرستاران کلی هزینه می‌کنیم و آموزش می‌دهیم و وقتی می‌رسند به‌جایی که باید کارایی داشته باشند می‌گویند طبق مشاغل سخت و زیان‌آور باید برویم . جوری شده است که در حال حاضر پرستاران و بهیاران ۲۰ سالشان که پر می‌شود حاضر نیستند یک روز اضافه‌تر بمانند و متأسفانه بعدازآن در بخش خصوصی شروع به کار می‌کنند.

,

۱۰ هزار ام آر آی در هشت‌ماهه ابتدای سال انجام‌شده است

, ۱۰ هزار ام آر آی در هشت‌ماهه ابتدای سال انجام‌شده است, ۱۰ هزار ام آر آی در هشت‌ماهه ابتدای سال انجام‌شده است,

وی عنوان کرد: در بخش ام آر آی با توجه به اینکه جز دستگاه‌های هایتک حساب می‌شود و هزینه زیادی برای خرید و اپراتورش هست اما در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی دستگاه خیلی خوبی در استان دارد که روزانه بالغ‌بر نزدیک ۹۰ ام آر آی انجام می‌شود و طبق آمار ۸ ماهه در امسال ۱۰ هزار ام آر آی انجام‌شده است. همچنین زمانی در بین رادیولوژیست‌ها محدودیت داشتیم و در حال حاضر این مشکل نیز حل‌شده است.

,

پازوکی با تأکید بر اینکه سعی کرده‌ایم فاصله زمانی نوبت‌دهی و گزارش دهی را کم کنیم تصریح کرد: در حال حاضر در حدود یک هفته مدت‌زمانی است که گزارش به دست بیمار می‌رسد و نوبت‌دهی بر اساس اینکه کدام قسمت از اندام بدن نیاز به ام آر آی داشته باشد اگر اورژانسی باشد دریکی دو روز اول و آن‌هایی که اورژانسی نیستند حدود ده تا ۱۵ روز به آن‌ها نوبت داده می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در کل کشور تخت بیمارستانی کم است گفت: سرانه تخت نسبت به سرانه جمعیت در استان کم‌تر است و اگر بتوانیم درمانگاه موردنظر را بسازیم ۲۰ تخت به بیمارستان اضافه خواهد شد. بخش آی سی یو و سی‌سی‌یو بیمارستان را نیز بازسازی کامل انجام دادیم که ۶ تخت به تخت‌های ویژه استانی اضافه می‌شود.

,

خدمات رایگان دندانپزشکی در سه درمانگاه اراک

, خدمات رایگان دندانپزشکی در سه درمانگاه اراک, خدمات رایگان دندانپزشکی در سه درمانگاه اراک,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ضمن بیان اینکه کلینیک‌های طلبکار زیرمجموعه وزارت بهداشت محسوب می‌شوند بیان کرد: در مورد تأمین تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی و هزینه‌های آن در سطح شهرستان اراک سه مرکز درمان گاه قدس، ابن‌سینا و جهانگیری شماره سه را داریم که به‌صورت رایگان خدمات دندان‌پزشکی می‌دهند. البته در رابطه با جراحی‌های عمقی‌ای که نیاز است متخصص این کار را انجام بده د در حیطه فعالیت دندان‌پزشک‌های ما نیست و مراجعه‌کننده را به بخش دیگری ارجاع می‌دهند.

,

وی افزود: بار مراجعه مردم به مراکز بسیار زیاد است و با توجه به اینکه همه خدمات را رایگان می‌دهیم و با این وضعیت معیشت مردم فشار روی همکاران زیاد است. در این فصل هر پزشک در هر شیفت ۱۵۰ بیمار را ویزیت می‌کند.

,

منابع تأمین دارو کم است

, منابع تأمین دارو کم است, منابع تأمین دارو کم است,

پازوکی به بحث دارو پرداخت و عنوان کرد: منابع کمی برای دارو در اختیار سازمان قرار می‌گیرد و به‌صورت قطره‌چکانی این کار را انجام می‌دهیم . فقط در درمانگاه ابن‌سینا بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان در ماه هزینه دارو می‌دهیم. یک سری داروها هستند که وزارت بهداشت و بیمه سلامت این‌ها را از تعرفه خارج کردند که سازمان هنوز آن‌ها را جز داروها حساب نکرده و در اختیار بیماران قرار می‌دهیم.

,

وی ضمن بیان اینکه بیمه سلامت برای سازمان سقفی را در نظر گرفته است تصریح کرد: از ابتدای امسال کل تعرفه دولتی شد ، می‌توان گفت سازمان تأمین اجتماعی تبدیل به یک بیمارستان دانشگاهی شد و تمام بیمه‌ها را با تعرفه دولتی می‌بینیم . با این کار درآمد اختصاصی پایین آمد و از آن سمت بیمه سلامت سقفی برای سازمان در نظر گرفت.

,

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: برای بیمارستان امام (ره) در ماه ۶۰ میلیون تومان سقف در نظر گرفته‌شده است با همان یکی دو بیمار که در بخش آی سی یو بستری می‌شود این سقف پر خواهد شد. یا به‌عنوان‌مثال دیگر ، سقف در نظر گرفته‌شده برای بیمارستان چمران ۱۶ میلیون تومان است.

,

وی به بخش خصوصی پرداخت و تشریح کرد: بیمارانی که در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ملکی می‌آیند خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود. وقتی به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند یک بیمه پایه‌دارند و یک بیمه تکمیلی که از آن استفاده می‌کنند و بر اساس خدمتی که می‌گیرند در مراکز دولتی ۷۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۵۰ درصد را بر اساس نوع خدمات دریافتی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

,

۳۲۰ تخت فعال سازمان تأمین اجتماعی در استان

, ۳۲۰ تخت فعال سازمان تأمین اجتماعی در استان, ۳۲۰ تخت فعال سازمان تأمین اجتماعی در استان,

پازوکی ضمن بیان اینکه در استان ۳۲۰ تخت فعال داریم بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان خریدار خدمت است و متولی بخش درمان نیستیم دست ما بسته است زیرا اضافه کردن تخت منابع عظیمی می‌خواهد که سازمان با توجه به بودجه محدودش اجازه نمی‌دهد.

,

وی ادامه داد: با مراکز درمانی دیگر به‌صورت خرید خدمت ارتباط داریم که حدود ۱۰۰۰ مرکز در استان طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند که بیماران تأمین اجتماعی را می‌پذیرند. مطب‌ها ، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها جز این مراکز هستند که ۷۰ درصد هزینه‌ها را در بخش درمان غیرمستقیم پرداخت می‌کنیم و بیمار ۳۰ درصد را می‌پردازد.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: داروهای آزاد در بیمارستان امام خمینی (ره) به‌صورت رایگان داده می‌شود و با توجه به قرارداد با سایر داروخانه‌های خصوصی ،آن‌ها بیمه‌شده را می‌پذیرند و بیمه‌شده ۳۰ در صد از هزینه را می‌پردازد و به خاطر همین مسئله مطالبات داروخانه‌ها از سازمان زیاد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه