اخبار داغ

فوت یک زن کارتن خواب در شیراز؛

سرما علت مرگ زنِ کارتن خواب نبود/ بودجه کافی برای نگهداری از معتادین نیست/بسیاری از معتادان کارتن خواب فارس، بومی نیستند

سرما علت مرگ زنِ کارتن خواب نبود/ بودجه کافی برای نگهداری از معتادین نیست/بسیاری از معتادان کارتن خواب فارس، بومی نیستند
بازارچه فیل تنها و آخرین جایی بود که به ظاهر پذیرای «گل بسِ» بود؛ عده ای از جان باختن این زنِ تنها در سوز سرما سخن می گویند و اما انگشت شمارانی نیز در لابلای صحبت هایشان به جوانیِ از دست رفته ی زن جوان در پای منقل اشاره دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، خبر ناگواری مبنی بر فوت زن کارتن خوابی که 45 سال بیشتر نداشت شاید در ظاهر قلب ها را به درد می آورد اما مرگ یک کارتن خواب برای اولین بار نیست که رخ داده و با این وضعیت بی تفاوتیِ مسئولان مربوطه و پاس کاری ها، احتمالا برای آخرین بار نیز نخواهد بود…

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه, خبر ناگواری مبنی بر فوت زن کارتن خوابی که 45 سال بیشتر نداشت شاید در ظاهر قلب ها را به درد می آورد اما مرگ یک کارتن خواب برای اولین بار نیست که رخ داده و با این وضعیت بی تفاوتیِ مسئولان مربوطه و پاس کاری ها، احتمالا برای آخرین بار نیز نخواهد بود…,
 
,
بازارچه فیل تنها و آخرین جایی بود که به ظاهر پذیرای «گل بسِ» بود؛ عده ای از جان باختن این زنِ تنها در سوز سرما سخن می گویند و اما انگشت شمارانی نیز در لابلای صحبت هایشان به جوانیِ از دست رفته ی زن جوان در پای منقل اشاره دارند و حتی از اُوِر دُوز کردن این خانم صحبت می کنند؛ گاهی جامعه مقصر می شود و وقتی هم خود گل بس!
, بازارچه فیل تنها و آخرین جایی بود که به ظاهر پذیرای «گل بسِ» بود؛ عده ای از جان باختن این زنِ تنها در سوز سرما سخن می گویند و اما انگشت شمارانی نیز در لابلای صحبت هایشان به جوانیِ از دست رفته ی زن جوان در پای منقل اشاره دارند و حتی از اُوِر دُوز کردن این خانم صحبت می کنند؛ گاهی جامعه مقصر می شود و وقتی هم خود گل بس!,
 
,
اما راستش را بخواهید جامعه ما کم مسئولانی ندارد که حتی اگر اخلاق و انسانیت را هم کنار گذاشته باشند لاجرم بایستی مطیع قانون باشند، قانونِ نوشته شده ای که اکنون بجای اخلاقِ نانوشته توان و قدرت مطالبه گری و اِعمالِ فشار بر افرادی که می بایست متولی متعهد باشند دارد…
, اما راستش را بخواهید جامعه ما کم مسئولانی ندارد که حتی اگر اخلاق و انسانیت را هم کنار گذاشته باشند لاجرم بایستی مطیع قانون باشند، قانونِ نوشته شده ای که اکنون بجای اخلاقِ نانوشته توان و قدرت مطالبه گری و اِعمالِ فشار بر افرادی که می بایست متولی متعهد باشند دارد…,
 
,
شاید بهتر باشد از درِ قانون وارد شویم و لااقل در این گزارش چارچوب اخلاق را از اصل بودن خارج کنیم؛ بسراغ مسئولانی می رویم که بر اساس قانون وظایفی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی دارند، عده ای مجری هستند و برخی نیز عهده دار نظارت و برنامه ریزی هستند.
, شاید بهتر باشد از درِ قانون وارد شویم و لااقل در این گزارش چارچوب اخلاق را از اصل بودن خارج کنیم؛ بسراغ مسئولانی می رویم که بر اساس قانون وظایفی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی دارند، عده ای مجری هستند و برخی نیز عهده دار نظارت و برنامه ریزی هستند.,
 
,
محمدحسن پور معاون خدمات شهری شیراز، ابراهیمی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سه تن از اعضای شورای شهر(نواب قائدی، لیلا دودمان و سید عبدالرزاق موسوی)، موسوی مدیرکل بهزیستی استان فارس و معلم مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان فارس افرادی بودند که برای کسب اطلاع دقیق از وضعیت این بانوی کارتن خواب در زمانی که زنده بود و علت مرگش با آنها تماس گرفتیم که سه تن از این افراد (قائدی، دودمان و معلم) پاسخگو نبودند.
,
 
,
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان فارس علیرغم وعده هایی که برای پاسخگویی داده بود از جواب دادن امنتاع کرد و پیگیری های خبرنگار ما پس از ساعت ها انتظار به نتیجه نرسید!
,
 
,
بهزیستی به بهانه نبود اعتبار، خود را فقط مسئول نگهداری 240 معتاد می‌ داند
, بهزیستی به بهانه نبود اعتبار، خود را فقط مسئول نگهداری 240 معتاد می‌ داند,
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در گفتگو با شیرازه، گفت: شهرداری با توجه به مسائل و مشکلاتی که گریبان گیر جامعه امروزی است و پیرو وظایفی که بر عهده دارد به ساختِ ساختمانی در دهکده سلامی با عنوان مرکز ماده 16 برای نگهداری و ترک دادن آقایانِ معتاد اقدام کرد.
, شیرازه, شیرازه, در دهکده سلامی با عنوان مرکز ماده 16,
 
,
محمدرضا محمدحسن پور هشتم دی ماه در جلسه هم اندیشی مسئولان استان فارس برای اجرای طرح ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر شیراز که به میزبانی شورای شهر شیراز برگزار شد، بیان کرد: طبق قانون بهزیستی مسئول نظارت و سازماندهی معتادان متجاهر یا خیابانی است و شهرداری نیز در کنار آن مشارکت دارد.
,
 
,
وی با اظهار اینکه مرکز ماده 16 در سال گذشته با بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری این نوع معتادان در محل بیمارستان سلامی تجهیز شده است، افزود: این در حالی است که بهزیستی به بهانه نبود اعتبار، خود را فقط مسئول نگهداری 240 معتاد می‌ داند.
,
 
,
معاون شهردار شیراز با اعلام اینکه برای نگهداری معتادان زن در شیراز مرکزی تجهیز شده اما بهزیستی از پذیرش آنان خودداری می کند، گفت: مستندات محکمی هم در شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان داریم که از دیگر استان های همسایه معتادان متجاهر جمع آوری شده و با اتوبوس به شیراز می‌ آورند!
, معاون شهردار شیراز با اعلام اینکه برای نگهداری معتادان زن در شیراز مرکزی تجهیز شده اما بهزیستی از پذیرش آنان خودداری می کند، گفت: مستندات محکمی هم در شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان داریم که از دیگر استان های همسایه معتادان متجاهر جمع آوری شده و با اتوبوس به شیراز می‌ آورند!,
 
,
محمدحسن پور با بیان اینکه افراد تحصیل کرده تا مقطع دکترا در بین معتادان متجاهر وجود دارند بر حفظ کرامت آنها تاکید داشت و اذعان داشت: هفته گذشته مقام‌ های مسئول ماده 16 را به شیراز دعوت کردیم و قول مساعد دادند ظرفیت پذیرش را به 450 نفر برسانند.
,
 
,
وی با بیان اینکه یک ساختمان هم در جنب آن برای خانم ها بوده است، اظهار داشت: پس از ساخت این مرکز، تجهیزات لازم فراهم شد و در اختیار شهرداری و بهزیستی قرار گرفت.
,
 
,
وی با اعلام اینکه در ساختمان مرکز ماده 16 قسمتی را نیز برای نگهداری و ترک اعتیاد خانم ها انجام شده است، گفت: در جلسه کشوری که در آن مسئولین مواد مخدر کشوری به شیراز آمدند و به صورت میدانی بازدیدی از مرکز تجمع معتادین علی الخصوص و به صورت ویژه منطقه سنگ سیاه داشته باشیم.
,
 
,
اُوِردُوز علت فوت زن کارتن خواب در شیراز
, اُوِردُوز علت فوت زن کارتن خواب در شیراز,
محمدحسن پور در تماس تلفنی با خبرنگار شیرازه، بیان کرد: طی جلسه هم اندیشی که داشتیم بر اساس آن می بایست ستاد مبارزه با مواد مخدر هزینه نگهداری 500 نفر از معتادین متجاهر متشکل از آقایان و بانوان را به بهزیستی بپردازد.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اظهار اینکه بهزیستی معتقد است فضای دیگری برای نگهداری بانوان معتاد و کارتن خواب دارد، گفت: مصوب شد که بهزیستی نسبت به جمع آوری و نگهداری خانم های معتاد متجاهر و دیگر معتادان اقدام کند.
,
 
,
وی اذعان داشت: از جمله وظایفی که بر عهده نگهداری و ترک معتادان متجاهر، تهیه گرمخانه مناسب در شیراز و فعالیت های تفریحی جانبی است؛ در حال حاضر سه مکان با ظرفیت 30 نفر برای زنان معتاد و کارتن خواب فراهم شده است.
,
 
,
محمدحسن پور درخصوص مرگ زن کارتن خواب به دلیل سرما و توضیح این فرد در این خصوص با بیان اینکه «گل بس» اُوِردُوز کرده است، گفت: بر اساس مستندات، این خانم به دلیل سرما فوت نکرده است.
, بر اساس مستندات، این خانم به دلیل سرما فوت نکرده است.,
 
,
وی با اعلام اینکه شهرداری و نهادهای متولی در این خصوص کوتاهی نداشته اند، افزود: فرد متوفی 60 مرتبه جمع آوری، 7 بار انتقال به کمپ، 2 دفعه زندان، یک دفعه معرفی به سازمان پایانه بارهای دی آی سی و همچنین یک مرتبه واحد مشاور دریافت کرده است.
,
 
,
معاون شهردار شیراز با اظهار اینکه تعداد زیاد از معتادان متعلق به استان فارس نیستند، گفت: این افراد باید در استان های خود درمان شوند.
,
 
,
مخالفت مردم برای فراهم کردن گرمخانه در محلات برای کارتن خواب ها
, مخالفت مردم برای فراهم کردن گرمخانه در محلات برای کارتن خواب ها,
محمدحسن پور بیان کرد: در مرکز سلامی مکانی برای ترک اعتیاد آماده شده است اما برای گرمخانه باید مکان دیگری فراهم شود که با مخالفت شدید همسایه ها روبرو شده ایم، نگهداری موقت عنوان گرمخانه ای است که این ها از سرما اذیت نشوند اما با کمال تاسف باید اعلام شود که مردم پذیرای این افراد نیستند و حتی با درگیری مخالفت خود را اعلام کرده اند.
, با کمال تاسف باید اعلام شود که مردم پذیرای این افراد نیستند و حتی با درگیری مخالفت خود را اعلام کرده اند.,
 
,
وی با بیان اینکه شهرداری معتقد است مکان و ساخت این مجموعه بر عهده شهرداری بوده، اظهار داشت: بهزیستی اعلام کرده مبلغی را شهرداری بدهد تا نگهداری و ترک اعتیاد افراد معتاد توسط بهزیستی به بخش خصوصی واگذار و از آنها نگهداری شود.
,
 
,
هزینه نگهداری و درمان کارتن خواب ها بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است
, هزینه نگهداری و درمان کارتن خواب ها بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است,
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس از سال 90 تاکنون همه اعتبارات ساماندهی و نگهداری معتادین حاد پرخطر و تزریقی را فقط ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختیار دارد، گفت: درواقع هزینه نگهداری و درمان کارتن خواب ها بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.
,
 
,
محمدرضا ابراهیمی با اعلام اینکه هیچ دستگاهی در سطح استان از اعتبارات ذاتی اش نیامده خرج پیشگیری و ترک اعتیاد معتادان بوده ایم، اظهار داشت: در سال 92 تفاهم نامه ای با بهزیستی سپس شورای شهر منعقد شد؛ بهزیستی زمین داده، شهرداری ساخته و شورای هماهنگی و تبلیغات نیز تجهیز کرده است مرکز را.
,
 
,
وی افزود: در ایام نوروز طرح جمع آوری و ساماندهی معتادین در انجام شد و هزار الی هزار و 100 نفر جمع آوری شدند که 34 درصد این جرایم کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
دبیر ستاد مبارزه با مورد مخدر استان فارس خاطرنشان کرد: شهریور 96 طی تفاهم نامه ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با سازمان بهزیستی کشور داشتند مراکز ماده 16 به مراکز بهزیستی واگذار شد؛ مدیریت این مراکز در ابتدا با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود.
, دبیر ستاد مبارزه با مورد مخدر استان فارس خاطرنشان کرد: شهریور 96 طی تفاهم نامه ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با سازمان بهزیستی کشور داشتند مراکز ماده 16 به مراکز بهزیستی واگذار شد؛ مدیریت این مراکز در ابتدا با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود.,
 
,
ابراهیمی با بیان اینکه شورای هماهنگی یک دستگاه نظارتی و ستادی است نه دستگاه اجرایی، گفت: اعتبارات را ما در اختیار بهزیستی قرار می دهیم و بهزیستی نیز به بخش خصوصی واگذار می کند.
, اعتبارات را ما در اختیار بهزیستی قرار می دهیم و بهزیستی نیز به بخش خصوصی واگذار می کند,
 
,
وی اذعان داشت: طی جلسات مختلف درخواست همکاری و اعطای اعتبار توسط دستگاه ها و ادارات دیگر را مطرح کرده ایم چرا که اعتبارات ما بسیار کم است.
,
 
,
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار داشت: طبق ماده 80 برنامه ششم توسعه، شهرداری و بهزیستی برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر موظف است اما ما چون دل می سوزانیم می رویم تهران و برای جذب اعتبار بیشتر چانه زنی می کنیم.
,
 
,
بسیاری از معتادها در فارس، بومی نیستند/ معتادان غیربومی، با ماشین شهرداری به استان خودشان برگردانده می شوند
, بسیاری از معتادها در فارس، بومی نیستند/ معتادان غیربومی، با ماشین شهرداری به استان خودشان برگردانده می شوند, بسیاری از معتادها در فارس، بومی نیستند/ ,
ابراهیمی اعلام کرد: بالاخره شیراز سومین حرم اهل بیت و شهر توریستی است و زیبنده این شهر نیست که معتادین پرخطر تردد کنند و آسایش شهروندان را به خطر بیندازند و چهره شهر را نازیبا کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه مرکز ماده 16 را با ظرفیت 240 نفر به بهزیستی دادیم، اظهار داشت: حدود 10 الی 15 روز قبل رفتم خواهش کردیم این تعداد افزایش پیدا کند، احتمالا همین روزها با 450 نفر ابلاغ شود.
,
 
,
این مسئول با اشاره به اینکه 36 نفر در نوروز 93، 37 نفر نوروز 94، 34 نفر نوروز 95، 31 نفر نوروز 96 و 32 نفر نیز در نوروز 97 جمع آوری شدند، گفت: این ها خانم هایی بودند که به دام اعتیاد گرفتار و کارتن خواب شده بودند.
, این مسئول با اشاره به اینکه 36 نفر در نوروز 93، 37 نفر نوروز 94، 34 نفر نوروز 95، 31 نفر نوروز 96 و 32 نفر نیز در نوروز 97 جمع آوری شدند، گفت: این ها خانم هایی بودند که به دام اعتیاد گرفتار و کارتن خواب شده بودند.,
 
,
ابراهیمی بیان کرد: طبق آمار موجود بسیاری از این معتادها استان فارسی نیستند لذا پس از هماهنگی های لازم با دادگستری و دادستانی، طی نامه نگاری با مدیرکل بهزیستی استان فارس قرار شد هر فرد معتاد غیربومی با ماشین شهرداری به استان خودش بر می گردانیم.
,
 
,
وی اذعان داشت: اگر معتادان زخم باز عفونی داشته باشند بصورت رایگان در بیمارستان ها درمان می شوند.
,
 
,
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس درخصوص فوت گل بس و اینکه آیا در حقش کوتاهی صورت گرفته یا نه، گفت: ما از هیچ کوششی دریغ نکرده ایم و فکر می کنیم فردی که فوت کرده از اقوام ما است لذا در همه زمانها حساسیت لازم را داریم.
,
 
,
ابراهیمی با اظهار اینکه وضعیت کارتن خواب ها نسبت به سالهای گذشته بهبود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در سال 85 کارتن خواب هایی بودند که مثل کرم! در هم می لولیدند و زایمان در خرابه ها از سال 85 تا 90 بسیار زیاد بود، ایدز نیز افزایش پیدا کرده بود.
,
 
,
جمع آوری معتادین متجاهر وظیفه ذاتی بهزیستی نیست/ صفر تا صدِ کارهای کارتن خواب ها به بهزیستی واگذار شده است
, جمع آوری معتادین متجاهر وظیفه ذاتی بهزیستی نیست/ صفر تا صدِ کارهای کارتن خواب ها به بهزیستی واگذار شده است, صفر تا صدِ کارهای کارتن خواب ها به بهزیستی واگذار شده است,
مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در گفتگو با شیرازه درخصوص مرگ زن کارتن خواب بر اثر سرما، گفت: هیچ مدرک مستندی دال بر اینکه گل بس بر اثر سرما فوت کرده باشد وجود ندارد.
, شیرازه,
 
,
سید مرتضی موسوی با بیان اینکه جمع آوری معتادین متجاهر وظیفه ذاتی بهزیستی نیست و بر عهده شهرداری و نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته طی یک تفاهم نامه ای صفر تا صدِ کارهای کارتن خواب ها به بهزیستی واگذار شده است.
,
 
,
وی به آمار معتادین مورد نگهداری در مراکز ماده 16 اشاره کرد و گفت: هزار و 510 نفر در این 9 ماه پذیرش شده است، برای ساماندهی این افراد اعتباری بالغ بر 530 میلیون تومان در اختیار ما گذاشت هاست.
,
 
,
موسوی با اظهار اینکه ستاد جمع آوری معتادین و متکدیان 11 عضو دارد که بهزیستی یک عضو آن است، اذعان داشت: علیرغم اینکه تا 240 نفر (مرد) ظرفیت داریم 367 نفر را پذیرش کرده ایم و روزانه به ازای هر نفر 16 هزار تومان می پردازیم.
,
 
,
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه طبق تفاهم نامه در قبال خانم های کارتن خواب شرح وظیفه ای نداریم، گفت: با این حال، سه کمپِ گرمخانه برای معتادان متجاهرِ زن مهیا کرده ایم که علاوه بر غذای گرم، از استحمام و مکانی برای خواب برخوردار هستند.
, مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه طبق تفاهم نامه در قبال خانم های کارتن خواب شرح وظیفه ای نداریم، گفت: با این حال، سه کمپِ گرمخانه برای معتادان متجاهرِ زن مهیا کرده ایم که علاوه بر غذای گرم، از استحمام و مکانی برای خواب برخوردار هستند.,
 
,
وی با بیان اینکه هر کدام از این گرمخانه ها 30 نفر ظرفیت دارد، درخواست خود را مبنی بر افزایش تعداد گرمخانه ها مطرح کرد و گفت: این مراکز را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و آنها مدیریت می کنند شرکت ها را اما کمبود بودجه باعث شده کارها با سختی پیش برود.
,
 
,
موسوی اذعان داشت: ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر مبلغی حدود 530 میلیون تومان طلبکار هستیم و مدیریت مرکز ماده 16 نیز از ما طلبکار است.
,
 
,
وی با بیان اینکه از اول مهر ماه سال گذشته تا الان دو هزار و 26 نفر پذیرش کرده ایم، گفت: از این تعداد هزار و 167 نفر ترخیص، 268 نفر سم زدایی و کاملا 474 نفر درمان دراز مدت داشتند و عده ای نیز با خانواده شان اتصال پیدا کردند.
,
 
,
مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: 127 نفر اشتغال زایی داشتیم، در محیط کمپ مهارت های فنی و حرفه ای داریم و خدا هم کمکم می کند.
,
 
,
موسوی بیان کرد: در این مدت فوتی در داخل مرکز نداشته ایم، تنها 4 نفر در خارج از مرکز فوت کرده اند که بیماری های مختلف علت مرگ آنها است.
,
 
,
شیرازه؛ این مدیر کل در پاسخ به اینکه آیا علوم پزشکی برای درمان معتادان شما را همراهی می کنند یا خیر، جواب منفی داد و گفت: تا سال گذشته که صفر تا صد کارهای نگهداری و ترک معتادان متجاهر بر عهده ما نبود و البته کارها به نحو احسن پیش نرفت، از ابتدای سال تاکنون همه کارهای مربوط به معتادین متجاهر اعم از درمان، نگهداری و غیره بر عهده ما است و ما نیز از اعتبار کافی برخوردار نیستیم چرا که عده ای از معتادان بیماری های خاصی چون دیابت، هپاتیت و ایدز دارند.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
از نوروز 97 تاکنون هیچ بودجه ای دریافت نکرده ایم
, از نوروز 97 تاکنون هیچ بودجه ای دریافت نکرده ایم,
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز در نشستی خبری که به دلیل مرگ یک زن کارتن خواب برگزار شد، به تشریح شرایط زنی 35 ساله از اهالی کرمان پرداخت و تصویری از یک زنی که حداقل 60 سال داشت را به خبرنگاران نشان داد.
,
 
,
در ابتدای این جلسه تصویری از چهره این متوفی نشان داده شد؛ آنچه مشاهده می شد تصویری از زنی 60 ساله و یا حتی بیشتر بود! یوسف آفرینی که تعجب و باور اصحاب رسانه را مشاهده کرد گفت: در اداره حسگر چشمی موجود است که به واسطه آن می توان سن یک فرد را تشخیص داد؛ سن این کارتن خواب را به واسطه این حسگر تشخیص داده ایم.
,
 
,
وی با بیان اینکه این فرد سابقه دار بوده و تاکنون دو مرتبه زندان رفته است، اظهار داشت: سرما علت فوت او نبوده و اُوِردُوز کرده است.
,
 
,
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز اذعان داشت: در حال حاضر دو گرمخانه هر کدام با ظرفیت 50 نفر آماده کرده ایم که معتادان کارتن خواب را با ون و مینی بوس هایی که داریم به گرمخانه منتقل خواهیم کرد.
,
 
,
آفرینی با اعلام اینکه در گرمخانه ها یک وعده غذایی گرم، امکانات لازم برای استحمام و استراحت شبانه در اختیار بانوان و آقایان کارتن خواب قرار می گیرد، افزود: معتادینِ زن همچون مردان معتاد نیاز به سرپناه موقتی دارند که البته در تلاش هستیم دو گرمخانه دیگر اضافه کنیم.
,
 
,
انتقال کارت خواب ها به گرمخانه از جمعه شب
, انتقال کارت خواب ها به گرمخانه از جمعه شب,
وی از افتتاح گرمخانه و انتقال معتادان به آنجا از شامگاه جمعه 14 دی ماه 97 خبر داد و گفت: این موضوع در شب اتفاق می افتد.
,
 
,
مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب های اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود هزار آسیب دیده اجتماعی در کلانشهر شیراز وجود دارد که 10 درصد از آنها زنان هستند، از آماده بودن ساختمان مرکز ماده 16 و تجهیز کامل آن خبر داد و گفت: علوم پزشکی تائیدیه لازم برای بازگشایی را داده اما به دلیل مشکلات و کمبود اعتباری این اتفاق هنوز نیفتاده است.
,
 
,
آفرینی اذعان داشت: بیمارانی وجود دارند که در شرایط سختی بسر می برند و بیماری های خاصی چون عفونت های شدید دارند که علوم پزشکی از پذیرش این ها اجتناب می کند و علت این موضوع بیمه نبودن این معتادان است که البته در حال پیگیری برای بیمه این افراد هستیم.
, آفرینی اذعان داشت: بیمارانی وجود دارند که در شرایط سختی بسر می برند و بیماری های خاصی چون عفونت های شدید دارند که علوم پزشکی از پذیرش این ها اجتناب می کند و علت این موضوع بیمه نبودن این معتادان است که البته در حال پیگیری برای بیمه این افراد هستیم.,
 
,
وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون بودجه ای از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دریافت کرده اید یا خیر، تصریح کرد: از نوروز 97 تاکنون در  هیچ بودجه ای دریافت نکرده ایم.
,
 
,

آفرینی با اعلام اینکه شهرداری در حوزه معتادان متجاهر وظیفه ای ندارد علت این موضوع را مرز مشترک بین تکدی گری، کودکان کار و معتادان متجاهر دانست و اذعان داشت: شهرداری در این بخش ورود کرده و رویکردهای اساسی مرتبط با این بخش را دنبال می کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه