اخبار داغ

دادستان سمنان:

بورروکراسی، قوانین حمایتی را از کار انداخته است!/ قانون باید قاطع و تسهیل‌گر باشد؛ نه پرونده‌ساز

بورروکراسی، قوانین حمایتی را از کار انداخته است!/ قانون باید قاطع و تسهیل‌گر باشد؛ نه پرونده‌ساز
داستان سمنان با بیان این که بوروکراسی، قوانین حمایتی را از کار انداخته است می‌گوید قانون باید قاطع و تسهیل‌کننده باشد و نه پرونده‌ساز!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان پیش از ظهر امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این شورا را اتاق فکر اقتصاد مقاومتی توصیف و از قوانین حمایتی مبهم، تشریفات اداری و فقدان ضمانت اجرایی برای قوانین حمایتی از بخش خصوصی انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 آسیابی بوروکراسی را موجب از کارکرد افتادن قوانین حمایتی عنوان کرد و گفت: قانون باید قاطع و تسهیل‌کننده امور باشد و نه پرونده‌ساز؛ حال آن که امروز بلافاصله پس از تصویب هر قانونی در کشور، شاهد تشکیل پرونده‌های فراوانی در محاکم قضایی هستیم.

,

وی ارجاع قوانین به بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های پرشمار را از جمله عوامل کاهش کارایی قوانین برشمرد و گفت: دستگاه‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های مختلف با افزودن این ارجاعات به قوانین موجب انسداد مسیر اجرای قانون می‌شوند.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از ضعف جدی در حوزه وضع قوانین خبر داد و گفت: درباره برخی از بندها و تبصره‌های قانونی همچون بند واو تبصره 16 قانون بودجه، تکلیف ما با قانون روشن نیست و این امر به بروز مشکلاتی در راستای اجرای قانون منجر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه