اخبار داغ

استاندار سمنان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

عملکرد بانک های خصوصی استان مطلوب نیست/ اگر حجم سنگین نقدینگی کشور مدیریت نشود، خطرآفرین است

عملکرد بانک های خصوصی استان مطلوب نیست/ اگر حجم سنگین نقدینگی کشور مدیریت نشود، خطرآفرین است
استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی اسلتان در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: برخی بانک ها به بنگاه داری روی آورده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نخستین حضور خود در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تقدیر از عملکرد این شورا گفت: این شورا را فرصتی می دانم تا از نقطه نظرات صاحب نظزان و متخصصان عرصه اقتصاد و تولید استفاده کنیم و کمکی ئدر بازکردن گره های فعالان اقتصادی باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آشناگر نقش بخش خصوصی در جنگ اقتصادی را محوری دانست و گفت: منابع دولت محدود است و در شرایط جنگ اقتصادی جهاد اصلی توسط صاحبان سرمایه صورت می گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم سنگین نقدینگی در کشور وجود دارد اظهار کرد: اگر این حجم از نقدینگی مدیریت نشود برای اقتصاد کشور می تواند خطرآفرین باشد.

,

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با بیان اینکه نقش دولت تسهیل گری و نه تصدی گری است ابراز کرد: دولت در نقش تصدی گری کار را بدتر می کند و نباید اقدام به مالکیت کند. اگر از قوانین به نفع دولت بهره گیرد، بخش خصوصی ضرر می کند و این با سیاست های خصوصی سازی در تضاد است.

,

آشناگر واگذاری امور به بخش خصوصی را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با گشاده دستی امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم و بندهارا از دست و پای صاحبان صنایع باز کنیم.

,

وی نظام بانکی فعلی را یکی از معضلات کشور عنوان کرد و گفت: اگر قرار است فضای کسب و کار بهبود پیدا کند، باید سیستم بانکی اصلاح شود.

,

استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی استان تصریح کرد: در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید، عملکرد بانک های خصوصی قابل قبول نیست و و گویا برخی فقط نقدینگی را جمع کرده و به بنگاه داری روی می آورند.

,

آشناگر عدم استفاده از ظرفیت قانونی برای جذب سرمایه گذار خارجی  را یکی دیگر از ضعف های اقتصادی استان خواند و تصریح کرد: این موضوع بیانگر آن است که مراکز خدمات سرمایه گذاری عملکرد مطلوبی نداشته اند. اگر در جذب سرمایه گذار خارجی موفق نبوده ایم حداقل برای حفظ سرمایه گذار داخلی تلاش کنیم.

,

وی با تاکید بر استتفاده از شیوه های نوین الکترونیکی در امور اداری گفت: در حال حاضر ممکن است ارتباط چهره به چهره برای همه مقدور نباشد و باید شیوه های الکترونیکی در تسهیل فرآیند اداری جایگزین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه