اخبار داغ

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

کاهش ۱۹ درصدی واردات کالا به استان طی سال جاری

کاهش ۱۹ درصدی واردات کالا به استان طی سال جاری
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار به استان وارد شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، با کاهش ۱۹ درصدی از نظر وزنی و رشد ۸ درصدی از نظر ارزش دلاری مواجه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، علی رسولیان با بیان اینکه در ۹ ماه اول سال جاری، تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی مثبت بوده، گفت: این رقم معادل یک هزار و ۵۱۷ میلیون دلار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: این اقلام به ۸۸ کشور در سطح دنیا ارسال شده‌اند که بیشتر آن‌ها کالاهای غیرنفتی بوده‌اند.

,

وی همچنین بیان کرد: در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار به استان وارد شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، با کاهش ۱۹ درصدی از نظر وزنی و رشد ۸ درصدی از نظر ارزش دلاری مواجه بوده است.

,

رسولیان با اشاره به اعطای تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به شهرستان‌های مرزی استان، اظهار کرد: به یک هزار و ۱۴۲ مورد با ارزش ۶۴۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که به این وسیله یک هزار و ۶۹۷ نفر در بخش‌های گوناگون کشاورزی اشتغال‌زایی شده است.

,

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۸۱ مورد به ارزش ۳۱۱ میلیارد ریال در زیربخش‌های کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

,

وی درباره تسهیلات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، بیان کرد: این تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است، علاوه بر آن سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۳ هزار و ۸۵۰ هکتاری به اجرا رسیده که اعتبار آن ۴۵۸ میلیارد ریال بوده است.

,

رسولیان یادآور شد: در بخش کشاورزی به ۸۷ مورد به ارزش ۱۷۸ میلیارد ریال از محل رونق تولید تسهیلات اعطا شده، برای شهرستان‌های مرزی نیز از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای ۶۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

,

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این شهرستان‌ها در مجموع بیش از ۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: این آمار بدون در نظر گرفتن تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه