اخبار داغ

استقبال سهامداران از معاملاتی آتی سبد سهام

استقبال سهامداران از معاملاتی آتی سبد سهام
معاون بازار بورس تهران گفت: راه اندازی معاملات قراردادهای آتی سبد سهام با استقبال سرمایه گذاران همراه شد، به طوریکه طی ۱۶ روز کاری ارزش معاملات آن از ۱۰۰ میلیارد ریال عبور کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بورس تهران، سید مهدی پارچینی معاون بازار بورس تهران گفت: طبق آمار بین المللی،  ۶۰ درصد از معاملات بازارهای مشتقه مربوط به آتی شاخص است، لذا بورس تهران به عنوان بورس پیشتاز در توسعه ابزارهای مشتقه، با معرفی قراردادهای آتی سبد سهام، جایگزین مناسبی برای قراردادهای آتی شاخص طراحی و اجرایی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی هدف اصلی ابزار آتی سبد سهام را مدیریت ریسک دانست و گفت: این ابزار برای سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری به عنوان ابزار پوشش ریسک استفاده می شود.
,
 
,
پارچینی به آمار معاملاتی آتی سبد سهام در ۱۶ روز کاری از افتتاح تا ۱۶ دی ماه اشاره کرد و گفت: در بازار قراردادهای آتی سبد سهام، از ۲۵ آذر تا کنون طی شانزده روز کاری برابر با ۱۵۵۱ قرارداد به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال مورد معامله قرارگرفته است. این در حالی است که متوسط سالانه ارزش معاملات بازار آتی از سال ۸۹ تا ۹۵ برابر با ۹۱ میلیارد ریال به ازای هر سال بوده است. این امر نشانگر استقبال فعالان بازار از ابزار جدید آتی سبد سهام در این مدت بسیار کوتاه است.
,
 
,
معاون بورس تهران تاکید کرد: بورس تهران قصد دارد تا با طراحی موشن گرافی، انتشار جزوات و برگزاری دوره های آموزشی بازار قرارداهای آتی سبد سهام، دانش فعالان بازار سرمایه را نسبت به این ابزار ارتقا داده و نقدشوندگی و عمق این بازار را افزایش دهد.
,
 
,
وی اظهار داشت: بورس تهران آمادگی دارد در صورت تمایل شرکت ­های کارگزاری و سایر نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه، نسبت به برگزاری جلسات آموزشی در محل این نهادها اقدام کند.
,
 
,
شایان ذکر است معاملات ابزار قراردادهای آتی سبد سهام در روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ طی یک مراسم با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه آغاز شد. قراردادهای آتی سبد سهام شامل سبد بر روی ۷ نماد معاملاتی قرار دارد که شامل سبد شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و سبد شاخص صنایع فلزات اساسی، خودرو و قطعات، بانک ها، فرآورده های نفتی، کانه های فلزی و صنایع شیمیایی هستند.
,
 
,
انتهای پیام / 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه