اخبار داغ

صدور بیش از ۱۰۰ مورد مجوز احداث اقامتهای بومی گردی در مناطق روستایی آذربایجان غربی

صدور بیش از ۱۰۰ مورد مجوز احداث اقامتهای بومی گردی در مناطق روستایی آذربایجان غربی
امسال بیش از ۱۰۰ مورد مجوز احداث اقامتهای بومی گردی در مناطق روستایی استان صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، راه اندازی اقامتهای بومی گردی فرصت مناسب برای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر در فضاهای بومی و طبیعی است . در جهت رسیدن به این اهداف و راه اندازی اقامتهای بومی گردی در شهرستان با حضور دهیاران و اعضاهای شوراهای اسلامی روستاها عصر دیروز جلسه هم اندیشی در چالدران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در حاشیه این جلسه در گفتگو با اروم نیوز، گفت : در حال حاضر در سطح استان بیش از ۱۰۰ مورد برای ایجاد اقامتهای بومی گردی مجوز صادر شده است که از این تعداد ۱۵ مورد آن به بهره برداری رسیده است و ۸۵ مورد نیز مراحل اداری خود را طی می کند که از این تعداد ۳۰ مورد آن برای استفاده از تسهیلات بانکی معرفی شده اند.

,

جباری تصریح کرد : امسال پیش بینی شده از محل تسهیلات فرا گیر اشتغال در بخش گردشگری ، صنایع دستی و بومی گردی بیش از ۵۰۰ طرح را اجرا نماییم که با اجرای این طرحها زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در استان فراهم می شود .

,

و ی خاطر نشان کرد :برای ایجاد هر واحد بومی گردی بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود که امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اشتغال فرا گیر به استان اختصاص داده شده است

,

محمد زاده فرماندار شهرستان چالدران در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و یک اثر ثبت شده در فهرست جهانی می باشد افزود : امسال در جهت ایجاد زیر ساختهای لازم گردشگری در اطراف جاذبه های طبیعی بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه