اخبار داغ

برخورد نامناسب فرماندار قاین با مردم روستا/ رفتاری که ارباب رعیتی را تداعی کرد

برخورد نامناسب فرماندار قاین با مردم روستا/ رفتاری که ارباب رعیتی را تداعی کرد
فرماندار قاین که برای شنیدن مشکلات اهالی ۵ روستای بخش سده به روستای چاهک رفته بود نه تنها شنونده خوبی برای مشکلات مردم نبود بلکه با برخورد نامناسب خود موجب ناراحتی مردم این روستاها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خاورستان، برپایی میز خدمت و دهگردشی یکی از برنامه‌هایی است که مدیران برای بررسی و مشاهده مشکلات مردم از نزدیک در سطح شهرستان‌ها برگزار کرده و به این طریق از مشکلات مردم بهتر باخبر می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

معمولا برگزاری دهگردشی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی در هر شهرستان با هماهنگی‌هایی که باشورا و دهیار روستا انجام می‌شود، برنامه ریزی‌های آن صورت می‌گیرد.

,

 

,

لازم است هر چند وقت یکبار مدیران و مسئولان هر شهرستان با حضور در شهر و روستاهای شهرستان محل خدمت خود از نزدیک با مردم در ارتباط بوده و از مشکلات آنها با خبر باشند.

,

 

,

اهالی تعدادی از روستاهای بخش سده شهرستان قاین برای بیان مشکلات خود درخواست برپایی میز خدمت در یکی از روستاها را داشته که بالاخره پس از گذشت بیش از 4 ماه درخواست آنها محقق شده و مدیران شهرستان به همراه فرماندار قاین هفته قبل در روستای چاهک برای شنیدن مشکلات مردم حاضر شدند اما آنگونه که مردم انتظار داشتند فرماندار شنونده حرف مردم نبوده و علاوه بر آن برخورد نامناسبی با مردم و مسئولان روستا از سوی فرماندار صورت گرفته است.

,

 

,

یکی از اهالی روستای چاهک در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود 4 ماه گذشته روستاهای چاهک، موسویه، علی آباد، چلونک و شونگان بخش سده شهرستان قاین برای بیان مشکلات خود درخواست برپایی میز خدمت یا دهگردشی از فرماندار شهرستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را داشتند.

, خاورستان، ,

 

,

وی افزود: پس از پیگیری‌های بسیار زیاد و رفت و آمدهای متعدد به بخشداری و فرمانداری قاین برای برپایی میز خدمت حدود دو هفته قبل به شورا و دهیار روستای چاهک خبر دادند که مسئولان برای برپایی میز خدمت به این روستا خواهند آمد.

,

 

,

این فرد اظهار کرد: همه هماهنگی‌ها با مسئولان و اهالی 4 روستای دیگر انجام شد و برای حضور مسئولان برنامه ریزی‌ها صورت گرفت اما چند ساعت بعد مجدد از فرمانداری تماس گرفته شد و گفتند که فرماندار  نمی‌تواند بیاید و برنامه را لغو کردند.

,

 

,

وی ادامه داد: مجدد پس از گذشت یک هفته بعد یک روز صبح خبر دادند که عصر همان روز مدیران و فرماندار به روستای چاهک خواهند آمد که به دلیل اطلاع رسانی دیر و نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی با سایر روستاها این بار برنامه از طرف مردم آماده برگزاری نشد و درخواست برای یک روز دیگر را به فرمانداری دادیم.

,

 

,

وی ادامه داد: پس پیگیری‌های مجدد روستاها در نهایت برای بار سوم هفته قبل قرار شد مدیران و فرماندار برای حضور در روستای چاهک بعد از نماز مغرب و عشا حاضر شوند که این بار نیز مقدمات فراهم شد.در حسینیه روستا برای هر مدیر که گفته بودند 15 مدیر خواهند آمد یک میز و صندلی آماده کردیم که پس از اتمام نماز هر مدیری در جای مشخص شده قرار گیرد و پاسخگوی سوالات مردم باشد. پس از اتمام نماز مغرب و عشا فرماندار به مدیران اجازه نداد که هرکدام به صورت جدا و طبق برنامه ریزی که از طرف شورا و دهیاران 5 روستا صورت گرفته بود پاسخگوی مردم باشند و گفت مدیران همه روی زمین بنشینند و خودم پاسخگوی سوالات و درخواست‌های همه مردم هستم.

,

 

,

این فرد بیان کرد: فرماندار ابتدای امر درخواست کرد که یک نفر به عنوان نماینده مردم مشکلات و درخواست‌های 5 روستا را بیان کند که شخص فرماندار پاسخگو باشد.

,

 

,

وی گفت: یکی از اعضای شورای روستای چاهک به نمایندگی از اهالی 5 روستا برای بیان مشکلات و درخواست‌های مردم پشت تریبون رفت و در حد امکان در کوتاه‌ترین زمان اهم درخواست‌ها و مشکلات را بیان کرد اما طی این مدت فرماندار با شخص کناری خود صحبت می‌کرد و اصلا به صحبت‌های نماینده مردم گوش نمی‌داد.

,

 

,

این فرد ادامه داد: پس از اینکه صحبت‌های نماینده مردم به پایان رسید و فرماندار پشت تریبون رفت که پاسخگو باشد چون اصلا به حرف‌های نماینده مردم توجه نکرده بود جواب‌هایی می‌داد و راهنمایی‌های می‌کرد که اعضای شورا آن کارها را خیلی وقت پیش برای رفع مشکلات انجام داده بودند.

,

 

,

وی گفت: به عنوان مثال یکی از مباحثی که توسط نماینده مردم روستاها مطرح شد درخواست راه‌اندازی پایگاه اورژانس در روستای چاهک بود که از سال‌های قبل قرار بوده راه‌اندازی شود و زمین آن مشخص و جانمایی شده و باید اقدامات دیگر از سوی مرکز شهرستان پیگیری می‌شد که فرماندار در جواب این موضوع گفت:" باید اول زمینی برای پایگاه اورژانس مشخص و جانمایی شود بعد اقدامات دیگر صورت بگیرد". این جواب فرماندار نشان می‌داد که به حرف‌های نماینده مردم توجه نکرده است.

,

 

,

این فرد بیان کرد: علاوه بر این برخورد نامناسب فرماندار با نماینده مردم روستای چاهک بود هنگامی که داشت برای راه‌اندازی جایگاه سوخت این روستا صحبت می‌کرد و باز حرف از جانمایی زمین و کارهایی که قبلا انجام شده می‌زد که نماینده مردم جهت اطلاع فرماندار گفت این کارها قبلا انجام شده که فرماندار با برخورد بسیار نامناسبی گفت:" وسط صحبت فرماندار کسی حرف نمی‌زند من دارم حرف می‌زنم چرا وسط حرف من صحبت میکنی"؟

,

 

,

وی اظهار کرد: پس از اینکه صحبت‌های فرماندار تمام شد فرماندار برای دیدار با خانواده شهدا که از قبل هماهنگ نشده بود از حسینیه بیرون رفت و تعداد بسیاری از مدیران نیز پشت سر وی حسینیه را ترک کرده و فقط سه نفر از مدیران برای شنیدن مشکلات مردم ماندند.فرماندار با رفتن خود جلسه را بهم زد و مردم نیز وقتی این برخورد ناشایست را دیدند ناراحت شدند.

,

 

,

 

,

این فرد خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که تمامی خانواده‌های شهدا در جلسه حضور داشتند و فرماندار برای شانه خالی کردن از پاسخ به سوالات مردم دیدار با خانواده شهدا را بهانه کرد چراکه از قبل هیچ هماهنگی با خانواده‌های شهدا برای دیدار فرماندار با آنها نشده بود و زمانی‌که خانواده‌های شهدا شنیدند فرماندار قرار است با آنها دیدار داشته باشد یکی از خانواده شهدا برای اینکه فرماندار به خانه‌شان برود جلسه را ترک کرد.

,

 

,

وی گفت: چهار روستای چاهک، موسویه، علی آباد و شونگان 11 شهید تقدیم انقلاب کرده، 2 آزاده و 15 جانباز دارد.

,

 

,

این فرد گفت: دهیار روستای چاهک نیز برای پذیرایی از فرماندار و مدیران شهرستان قاین شام تدارک دیده بود که او نیز مورد برخورد نامناسب فرماندار قرار گرفت.

,

 

,

وی گفت: حال سوال این است که اگر قرار بود آقای فرماندار خودش پاسخ گوی مشکلات باشد چرا مدیران را با خود همراه کرده بود و چرا اجازه نداد که حتی مدیران شنونده درخواست‌های مردم باشند چه برسد به پاسخگویی؟ اگر قرار بود مدیران پاسخگو باشند چرا فرمانداری که جدیدا فرماندار شده و اطلاعاتی ندارد و نمی‌داند که چه کاری در روستاها انجام شده و چه کاری انجام نشده ادعای پاسخگویی دارد؟

,

 

,

این فرد ضمن تشکر از قرایی رئیس شوراهای استان، گفت: تنها فردی که در این جلسه شنونده حرف مردم بود حتی در جلسه مسئله بنزین مورد نیاز روستاها را در همان جلسه پیگیری و پاسخ آن را گرفت آقای قرایی بود ضمن اینکه قبلا نیز وی به خوبی پاسخگوی درخواست‌های مردم بوده است.

,

 

,

یکی دیگر از اهالی روستای چاهک در این خصوص به خاورستان، گفت: مردم از تنگناهای مالی دولت اطلاع دارند اما چنین برخوردهای زشت و زننده را از مسئولان بر نمی‌تابند.

, خاورستان,

 

,

وی بیان کرد: مردم فقط می‌خواستند در فضای راحتی بدون راهروی در راهروهای ادارات ساعتی با مدیران شهرستان برای مشکلات موجود و درخواست‌های خود صحبت کنند.

,

 

,

این فرد با بیان اینکه اهالی 5 روستا که جمعیت بسیار زیادی بودند برای دیدار با فرماندار و مدیران شهرستان در حسینه روستای چاهک جمع شده بودند، گفت: فرماندار قاین برخوردی دیکتاتوری با مردم داشت و به جای شنونده بودن مشکلات مردم موجب ناراحتی آنها شد.

,

 

,

یکی دیگر از اهالی روستای چاهک در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: فرماندار که برای شنیدن مشکلات مردم روستای چاهک و 4 روستای دیگر به این روستا آمده بود معلوم نبود به چه دلیلی به بهانه دیدار با خانواده شهدا جلسه را ترک کرد.

, خاورستان،,

 

,

وی افزود: فرماندار برخورد نامناسبی با شورا روستای چاهک داشته و نگذاشت که شورا به طور کامل مشکلات مردم را بیان کند.به محض اینکه فرماندار از حسینه خارج شد مدیران نیز پشت سرش حسینیه را ترک کردند.

,

 

,

این فرد گفت: فقط سه نفر از مدیران بعد از رفتن فرماندار ماندند که عملا کاری از طرف آنها برای مردم انجام نشد.

,

 

,

وی گفت: علی رغم اینکه یکی از مهمترین شعارهای دولت، تدبیر و امید است فرماندار با این عمل خود نسبت به این شعار دهن کجی کرد و موجب ناراحتی مردم شد.

,

 

,

این فرد اظهار کرد: اگر جلسه، جلسه میز خدمت و پرسش و پاسخ بود که باید برای مردم وقتی در نظر گرفته می‌شد یا خود فرماندار فرصت بیشتری برای حضور در روستا را در نظر می‌گرفت نه اینکه 20 دقیقه صحبت کند و بعد با بی‌احترامی به مردم جلسه را ترک کند این گونه که نمی‌شود.

,

 

,

این فرد گفت: فرماندار به بهانه دیدار با خانواده شهدا جلسه را ترک کرد در صورتی که همه خانواده شهدا در جلسه حضور داشتند و ظاهرا فرماندار در بین جلسه تصمیم به دیدار با خانواده شهدا گرفته بود و از قبل برای دیدار با خانواده شهدا هماهنگی و حتی اطلاعی به خانواده‌های شهدا داده نشده بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه در بخش سده پس از روستای کرغند روستای چاهک پر جمعیت‌ترین روستای است، گفت: در این جلسه که بیش از 600 نفر از 5 روستا حضور داشتند فرماندار برای مردم هیچ ارزشی قائل نشد و برنامه‌ریزی برای برپایی میز خدمت را بهم زد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه