اخبار داغ

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در قم

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در قم
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به حضور دانش آموزان از پنجم تا سیزدهم بهمن در قم، گفت: سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در چهار رشته ورزشی در قم برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، مجتبی رمضان بیگی پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری که در آموزش و پرورش استان برگزار شد با اشاره به سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور، اظهار داشت: این مسابقات با حضور 2 هزار نفر از دانش آموزان، مربیان و داوران از سراسر کشور به مدت 9 روز با شعار «دانش آموز ورزشکار، آینده روشن، 40 سال افتخار» در قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقات ملی در فصل تابستان برگزار می شود و امسال برای نخستین بار به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، این مسابقات در بهمن ماه در 4 رشته برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه این مسابقات از 5 تا 13 بهمن برگزار خواهد شد، گفت: این دوره از مسابقات در چهار رشته ورزشی بسکتبال، کبدی، کشتی پهلوانی و زورخانه ای و لَنگ برگزار می شود که در هر رشته ورزشی به ترتیب 25، 29، 28 و 13 استان حضور خواهند داشت.
وی بیان داشت: محل اسکان ورزشکاران دانش آموز در پردیس فرهنگیان حضرت معصومه(س) و آیت الله طالقانی و محل اسکان مربیان و داوران در سالن شماره یک فرهنگیان می باشد.
رمضان بیگی با اشاره به اینکه هرم ورزشی از چهارگانه ورزش آموزش و پرورش، ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای تشکیل شده است، خاطرنشان شد:برای رسیدن به ورزش حرفه ای باید از ابتدای مسیر برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: برای دانش آموزان هر هفته 2 ساعت درس تربیت بدنی در مدارس قرار داده شده است اما باتوجه به اینکه این مقدار زمان بسیار کم است از طریق ورزش های صبحگاهی، کانون های ورزشی درون و بیرون مدرسه و مسابقات ورزشی دانش آموزی این زمان را به 6 ساعت در هفته رسانده ایم.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات ابتدا در کلاس، منتخب مدارس، منتخب منطقه ، منتخب استان و کشور برگزار می شود، بیان داشت: 20 کمیته از جمله کمیته های تغذیه، استقبال، امنیت و حراست، فرهنگی، تجهیزات، تدارکات و پزشکی و... مسئول اجرای مسابقات دانش آموزی پیشرو هستند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی پیش بینی شده گفت: زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد جمکران و همچنین برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم برای شرکت کنندگان در این مسابقات در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه