اخبار داغ

دادستان بجنورد:

جرایم فضای مجازی در خراسان شمالی افزایش یافته است/تشکیل مرکز واکنش سریع جرایم رایانه ای برای مقابله با مفاسد فضای مجازی

جرایم فضای مجازی در خراسان شمالی افزایش یافته است/تشکیل مرکز واکنش سریع جرایم رایانه ای برای مقابله با مفاسد فضای مجازی
دادستان بجنورد با اعلام اینکه امسال در استان خراسان شمالی وقوع جرایم رایانه ای در فضای مجازی افزایش یافت، گفت: در همین راستا، مرکز واکنش سریع جرایم رایانه ای استان با هدف مقابله با این نوع از جرایم تشکیل شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مسلم محمد یاران، دادستان بجنورد در درباره جرائم رایانه ای در فضای مجازی اظهار کرد: در عصر حاضر فضای مجازی به یک ابزار برای وقوع جرایم تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, مسلم محمد یاران، دادستان بجنورد در,  , درباره جرائم رایانه ای در فضای مجازی اظهار کرد: در عصر حاضر فضای مجازی به یک ابزار برای وقوع جرایم تبدیل شده است.,

یاران گفت: در استان خراسان شمالی بروز جرایم رایانه ای در فضای مجازی، در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است که بیشترین پرونده های قضایی تشکیل شده در این زمینه نیز در حوزه کلاه برداری های اینترنتی بوده اند.

,

وی همچنین تصریح کرد: آنچه که اغلب در قالب جرایم رایانه ای در فضای مجازی رخ می دهد در زمینه جرایم مالی ( بانکداری اینترنتی ) همچنین جرایم اجتماعی شامل انتشار تصاویر دیگران، انتشار تصاویر مبتذل، توهین و تهدید هستند.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای جلوگیری از افزایش این جرایم علاوه بر اینکه نظارت پلیس فتا بر فضای مجازی به طور مستمر وجود دارد و یا حتی صفحات کلاه برداری و انتشار تصاویر غیر اخلاقی و دیگر صفحات مسئله دار فیلتر می شوند، عنوان کرد: به لحاظ قانونی برای متخلفان این گروه از جرایم احکامی شامل جزای نقدی، حبس و یا در صورت تکرار جرم، هر دو مجازات نیز صادر می شوند.

,

یاران در ادامه با تصریح بر این مطلب که احکام صادره تا 30 درصد نقش بازدارندگی در جلوگیری از وقوع این جرایم را دارند، تاکید کرد: افزایش آگاهی و اطلاعات مردم در نحوه استفاده از فضای مجازی همچنین آشنایی مردم با مخاطرات آن مهمترین نقش و تاثیر را بر پیشگیری و کنترل وقوع جرایم یارانه ای را خواهد داشت.

,

وی افزود: فرهنگ استفاده از ابزار رایانه باید به عموم مردم آموزش داده شود.

,

افزون بر این، وی اعلام کرد: در شهریور ماه امسال، در استان خراسان شمالی، مرکز واکنش سریع جرایم رایانه ای با عضویت دادسرا، پلیس فتا، پلیس آگاهی، پلیس امنیت، شورای هماهنگی بانک ها، واحد فناوری اطلاعات استانداری همچنین ادارات ذی ربط تشکیل شد.

,

دادستان بجنورد افزود: تا به کنون دو جلسه با محور جرایم مالی در دفتر این مرکز تشکیل شد که با تصمیمات اتخاذ شده وضعیت رو به رشد کلاه برداری های تلفنی و اینترنتی در استان طی یک ماه اخیر کاهش یافته اند.

,

یاران خاطر نشان کرد: به زودی جلسه سوم این مرکز نیز با موضوع جرایم اجتماعی در فضای مجازی تشکیل خواهد شد تا در این باره نیز تصمیماتی با هدف کاهش این نوع از جرایم اتخاذ شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه