اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان اعلام کرد؛

انتخاب و معرفی ۴۰ روستای الگوی استان در جشن تولد انقلاب

انتخاب و معرفی ۴۰ روستای الگوی استان در جشن تولد انقلاب
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: 40 روستای استان که اقدامی فاخر و قابل توجه در حوزه‌های مختلف با محوریت مردم در طول پیروزی انقلاب انجام داده‌اند به مناسبت 40 سالگی انقلاب به عنوان روستاهای الگو معرفی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظاهر پورمجاهد در گفت‌و‌گو با نافع  با بیان اینکه سه تا پنج روستای استان برای برگزاری جشنواره به تهران معرفی می‌شوند اظهار کرد: شاخص‌های این انتخاب در دو بعد زیرساخت‌ها و دیگری طرح‌های درآمدزا، اشتغال‌زا و سرمایه گذاری تعریف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشاره به اینکه با توجه به 40 سالگی انقلاب تصمیم بر انتخاب 40 گرفته شد،  افزود: وقتی فرمانداری‌ها روستاهای مد نظر خود را اعلام ‌کنند از بین آنان 40 روستا را انتخاب می‌کنیم که فعالیت‌های تأثیرگذار در طول 40 سال پس از انقلاب در آنها محقق شده است.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه محور این انتخاب‌ها مشارکت مردم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اگر دهیاری، شورای روستا و یا هیئت اندیشه‌ورزی کار و برنامه‌ای را با مشارکت مردم انجام داده باشد در این انتخاب قرار می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: در روستای اشترمل تویسرکان اقداماتی در راستای سرمایه گذاری انجام شده و همه مسؤولان شهرستان و تعدادی از تولیدکنندگان مرکز تخصصی مبل و منبت را کلنگ‌زنی کردند و پیشرفت فیزیکی نیز داشته است.

,

پورمجاهد خاطرنشان کرد: این روستا فاقد فرد بیکار است و همه جوانان در کارگاه‌ها مشغول کار بوده و می‌تواند به عنوان یک الگو مطرح شود.

,

وی با بیان اینکه روستای ملحمدره اسدآباد نیز ظرفیت بالایی دارد، گفت: در این روستا چهار خانه بومگردی راه‌اندازی شده و حدود 800 میلیون تومان با پیگیری مردم و مسؤولان در زیرساخت‌های آنجا هزینه شده و به عنوان یک روستای گردشگری مطرح است.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان اظهار کرد: در شهرستان ملایر نیز روستای مانیزان که هرساله جشنواره شیره‌پزی بسیار جذابی را برگزار می‌کند و باعث جذب گردشگران شده مد نظر است که امیدواریم در سال‌های آینده این جشنوراه از یک روز به یک هفته و یا حتی 10 روز گسترش یابد.

,

وی تأکید کرد: در جشنواره شیره‌پزی سال جاری 30 گردشگر خارجی نیز حضور داشتند و به کمک بسیج سازندگی با کمک‌های مردمی قناتی را احیا کردند.

,

پورمجاهد افزود: در شهرستان کبودراهنگ  روستای اکنلو که همه کوچه‌های آن به نام دانشمندانی که در موسسه علمی پاستور حضور داشتند، نامگذاری شده، انتخاب شد.

,

وی تصریح کرد: در شهرستان رزن روستای کاج را داریم که استعدادهای فراوانی در حوزه‌های اقتصادی دارد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اشاره به روستای قلعه‌جوق درشهرستان فامنین افزود: غار قلعه جوق در این روستا وجود دارد و مطالعاتی نیز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام شده است.

,

وی  با بیان اینکه در شهرستان همدان نیز چند روستای گردشگری برجسته وجود دارد، ادامه داد: جشنواره سیر و مشتقات آن در سولان، روستای ورکانه، خاکو و روستاهای مسیر سد اکباتان ظرفیت‌های بسیاری دارد.

,

پورمجاهد تأکید کرد: کتابخانه روستای شاهنجرین رزن در سطح کشوری مطرح و نمونه است که یک ظرفیت بسیار مهم به حساب می‌آید.

,

وی با بیان اینکه در روستاها افراد تأثیرگذار شامل یک معتمد، دهیار یا عضو شورا مطرح و از آن تقدیر می‎شود، خاطرنشان کرد: استعدادهای خوبی در روستاهای استان وجود دارد که اگر انتخاب‌ها درست انجام شود این الگوها مطرح شده برای سایر نقاط یک موتور محرک به حساب می‌آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه