اخبار داغ

در گفتگو با بانوان یاسوجی مطرح شد:

دغدغه هایی که زنان استان با آن دست و پنجه نرم می کنند/ورزش و سلامت؛ مهمترین دغدغه بانوان کهگیلویه و بویراحمدی

دغدغه هایی که زنان استان با آن دست و پنجه نرم می کنند/ورزش و سلامت؛ مهمترین دغدغه بانوان کهگیلویه و بویراحمدی
بانوان یاسوجی از مطالبات خود و مشکلات حوزه بانوان در شهر یاسوج به خصوص در حوزه ورزش و سلامت گفتند و خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی به این دو مقوله شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح زاگرس؛ مسائل و مشکلات متعددی در حوزه بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که خبرنگار این پایگاه خبری در جمع بانوان یاسوجی حاضر در نماز جمعه پای صحبت های آن ها نشست این بانوان در خصوص مشکلات خود و همچنین درخواست هایی که از مسئولین داشتند، مطالبی را بیان کردند که در ادامه آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 در ابتدا ذکر این نکته الزامی است که این بانوان به دلایلی که خود داشتند و برای این پایگاه خبری محترم است؛ اجازه ندادند عکسی از آن ها منتشر شود.

,

 

,

این بانوان در ابندا از همه مسئولین تقاضا داشتند که به مسائل زنان به خصوص در شهر یاسوج توجه ویژه ای داشته باشند؛ برخی از بانوان بیکاری فرزندان شان را قلمداد کرده و اشک از چشمان آن ها جاری می شد؛

,

 

,

یکی دیگر از بانوان گفت: بیشتر مشکلات ما به حوزه ورزش وسلامت یرمی گردد در شهر یاسوج هیچ گونه برنامه مدونی برای بانوان وجود ندارد و این سبب به خطر افتادن سلامتی بانوان می شود.

,

Image result for ‫همایش پیاده روی بانوان+یاسوج‬‎

, Image result for ‫همایش پیاده روی بانوان+یاسوج‬‎,

این بانوی یاسوجی ادامه داد: اکثر بانوان مادرانی هستند که خانه دار بوده که به تربیت فرزندان و تأمین خوراک و پوشاک آن ها می پردازند؛ واز خود غافل می شوند، اگرمسئولین به بانوان اهمیت بیشتری بدهند و برنامه ای مدون برای سلامت  زنان در نظر بگیرند؛  مخصوصا برای بانوان بالای 35 سال، سبب بهبود سلامتی آن ها می شود.

,

 

,

بانوی دیگری گفت: اگر در حوزه ورزش برای زنان ارزیابی های سلامت در شهر یاسوج به وجود بیاید و همچنین اگر فضای ورزشی آن ها گسترده تر شود و در این زمینه برنامه داشته باشد، همچنین برای اجرای ورزشهایی مانند کوهنوردی و پیاده روی امنیت وجود داشته باشد؛ بسیاری از مشکلات زنان در این حوزه ترمیم پیدا می کند.

,

 

,
 
 
,
, ,
 
,
 
,

بانوی دیگری نیز افزود: ما تنها در شهر یاسوج یک پارک داریم، البته حریمی که باید برای بانوان باشد وجود ندارد ودیواره های آن فروریخته است؛ که مدت زمان بسیاری طول می کشد تا مسئولین این مشکلات را برطرف کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: ایده ایجاد پارک بانوان ایده بسیار زیبا و عالی بود اما حق این بانوان  بیشتر از این است، این فضا برای بانوان بسیار مناسب است اینکه به بانوان اهمیت داده اند وپارک بانوان را ساخته اند تشکر می کنم از همه مسئولان اما برروی  پارک نظارت وجود ندارد که گاهی شاهد این هستیم که دوربین های آن شکسته شده است.

,

 

,

این بانوی یاسوجی اظهار کرد : ورزش فعالیتی است که  درآن جنب وجوش وجود دارد اما متاسفانه بانوان به دلیل از بین رفتن  ورقه هایی که به عنوان حفاظ دور تا دور پارک را گرفته است، نمی توانند در این پارک آن گونه که می خواهند راحت باشند.

,
, ,

وی تصریح کرد:  مکان پارک بانوان تنها از این نظر که در دسترس همه بانوان قرار دارد ودر مکانی دور افتاده نیست؛ جای مناسبی است اما به دلیل این که ساختمان های اطراف به این پارک اشراف دارند جای خوبی نیست و بانوان نمی توانند به صورت آزادانه در آن ورزش کنند.

,

 

,

این بانو افزود: یکی از مطالبات بانوان شهر یاسوج این است که مسئولین در زمینه استخر و شنای بانوان فضای بیشتری در نظر بگیرند و ساعت ها و مکان بیشتری به این امراختصاص دهندکه مختص فقط خانم ها باشد؛ بانویی که در خانه کار می کند به علت رسیدگی به فرزندان و خانواده وقت کمتری پیدا می کند پس مسئولین طرح زوج و فرد برای بانوان وآقایان قرار ندهند تا بتوانند در طول روز و هر ساعتی که از کار فارغ شدند به آنجا بروند.

,

 

,

بنابراین انتظار است که همه مسئولین به مسائل بانوان در حوزه های مختلف فرهنگی اقتصادی اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه