اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

پایش باقی‌مانده سموم در ۸ محصول غذایی استان مرکزی

پایش باقی‌مانده سموم در ۸ محصول غذایی استان مرکزی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موضوع پایش باقی‌مانده سموم در محصولات غذایی در استان مرکزی به‌صورت پایلوت در مورد ۸ محصول کشاورزی در دست اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه پنجاهمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات جلسه درباره تفاهم‌نامه‌ای است که بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی منعقدشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی درباره موضوع تفاهم‌نامه عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با موضوع پایش باقی‌مانده سموم در محصولات غذایی در استان مرکزی به‌صورت پایلوت در مورد ۸ محصول کشاورزی در دست اقدام است.

,

جمالیان با تأکید بر اهمیت رساندن غذای سالم به دست مردم، تصریح کرد: محصولات ابتدا توسط جهاد کشاورزی کدگذاری می‌شوند سپس میزان سموم موجود در آن‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی می‌شود.

,

بیماری‌های غیر واگیردار مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در استان

, بیماری‌های غیر واگیردار مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در استان, بیماری‌های غیر واگیردار مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در استان,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره موضوع دیگر جلسه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در استان مرکزی، بیماری‌های غیر واگیردار است.

,

وی افزود: طبق آمار به‌دست‌آمده بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و حوادث از مواردی است که نقش مهمی در میزان مرگ‌ومیر در استان مرکزی دارد.

,

جمالیان درباره پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار عنوان کرد: با همکاری سایر ارگان‌ها توانستیم قدم‌های خوبی در شناسایی بیماری‌های غیر واگیر برداریم.

,

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۴% از بیماری‌های غیر واگیردار را شناسایی کردیم و قبل از آنکه عارضه‌ای داشته باشد، آن را درمان کردیم.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک از سایر سازمان‌ها خواست که با همکاری با دانشگاه میزان مرگ‌ومیر را در این حوزه کاهش دهند.

,

وی با اشاره به اینکه انجام حرکت برون‌سازمانی راه‌حل این مسئله است بیان کرد: به‌طورکلی سازمان ورزش و جوانان با ایجاد فضای مناسب جهت افزایش تحرک، راهنمایی رانندگی با کاهش حوادث، اداره غله با ارائه نان سالم می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند.

,

جمالیان گفت: همچنین سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها با برگزاری کارگاه آموزشی و معاینات برای کارمندان خود می‌توانند به پیشگیری این بیماری‌ها کمک کنند.

,

وی با تأکید بر حفظ حیات‌بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در یک بخش خصوصی مشکلاتی ازنظر بودجه به وجود آمده که در این جلسه مصوب شده حمایت‌های لازم از این مرکز صورت بگیرد تا مردم به نحو احسن از آن استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه