اخبار داغ

لاریجانی:

بودجه ۹۸ بر صادرات متمرکز خواهد شد /طراحی مشوق‌های صادراتی موثر

بودجه ۹۸ بر صادرات متمرکز خواهد شد /طراحی مشوق‌های صادراتی موثر
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسئله بودجه ۹۸ بر صادرات متمرکز خواهیم شد و مشوق‌های صادراتی را در نظر می‌گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی لاریجانی دیشب در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در تهران اظهار داشت: سال گذشته در این زمان‌ها همه نگران زلزله‌زده‌ها بودند و تلاش کردند تا مشکلات مردم حل شود و امروز به اینجا رسیدیم که برای آینده کرمانشاه گام‌های بزرگی برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: کرمانشاه از مزیت‌های خوبی برخوردار است از جمله مرز طولانی با عراق و ارتباط با اقلیم  کردستان و عراق از چند نقطه مرزی که از مهمترین مزیت‌های استان کرمانشاه است.

,

رییس مجلس شورای اسلامی ارتباط هوایی و راه آهن مهم تهران ـ کرمانشاه ـ خسروی را مزیت دیگری برای سرمایه‌ذاری در استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: وجود آثار تاریخی ارزشمند در کرمانشاه که نشان می دهد مردم این سامان مردمی ریشه‌دار هستند در زمینه جذب توریست بسیار تاثیرگذار است؛ وجود ۴۰۰۰ اثر تاریخی در این استان از عجایب است و تجمع این تعداد آثار تاریخی در یک استان بی‌نظیر است.

,

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه صنعت در استان کارهای خوبی صرت گرفته و ۱۰۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد، گفت: در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی نیز استعدادهای خوبی در استان بوده که قابل گسترش است؛ همچنین سدهای ایجاد شده و در حال تکمیل هم مزیت‌های دیگر استان محسوب می‌شود.

,

وی تصریح کرد: علی رغم تاکیدات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مورد تکیه بر تولید داخل در شرایط فعلی کشور این موضوع تحریم‌ها هم اضطرارا موجب شده ما موضوع مهم تکیه بر تولید داخل بیشتر توجه کنیم و راهی است که به ناگزیر باید طی کنیم.

,

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع فرصتی مهم است برای استان کرمانشاه که امکان سرمایه‌گذاری در صنعت و کشاورزی را دارد، در مسیر عتبات عالیات و کریدور شمال‌غرب به جنوب غرب و مسیر شرق به غرب در جاده ابریشم قرار گرفته و این فرصتی خوب برای تجارت استان فراهم کرده است.

,

لاریجانی تاکید کرد: بر حسب شرایط تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند در مسئله صادرات در بودجه سال آینده تمرکز خواهیم کرد و مشوق‌هایی برای این امر طراحی خواهیم کرد، البته این موضوع امسال هم بود، اما اجرایی نشد و باید مولفه‌هایی را پیش‌بینی کنیم که فعالان حوزه صادرات پشتیبانی واقعی احساس کنند.

,

وی با بیان اینکه به کمیسیون تلفیق هم برای این موضوع تاکید کرده‌ایم، ادامه داد: از این مزیت برای استان کرمانشاه با توجه به موقعیت تجاری که دارید استفاده کنید.

,

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با عراق هم مذاکراتی خواهد شد که برای استان کرمانشاه هم مفید است؛ همچنین در زمینه تولیدات برخی خلاءها در داخل داشتیم که باید رفع شود.

,

لاریجانی پشتیبانی بانکی از این واحدها تولیدی را بسیار مهم دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای اشتغال را باید به عنوان یک محور مهم در نظر بگیریم که این امر می‌طلبد در سازوکار بودجه‌ای توجه خاصی به آن صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه