اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باید محیط فراهم باشد/ بودجه دولتی فرهنگ و ماهیت کارآفرینی را سرکوب می‌کند

برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باید محیط فراهم باشد/ بودجه دولتی فرهنگ و ماهیت کارآفرینی را سرکوب می‌کند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان برای اینکه بتوانیم کار آفرینی داشته باشیم نیاز به محیط و اکوسیستم داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شب گذشته در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: بچه های کویر خصوصیات بسیار زیادی دارند‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شب گذشته در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: بچه های کویر خصوصیات بسیار زیادی دارند‌.,

 

,

وی افزود: وقتی درباره اقتصاد دانش‌بنیان حرف می‌زنیم درباره آدمهای صحبت می‌کنیم که از سختی نترسیده و برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند.

,

 

,

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه عمده دروسی که در دانشگاه‌ها دانشجویان می‌آموزند کاربردی نیست، اظهار کرد: بسیاری از کارآفرین‌ها از زیرزمین‌ها آمده و بسیاری از آنها فرزندان یتیم و محروم بوده‌اند.

,

 

,

ستاری عنوان کرد: در حوزه آموزش در کل تاریخ این گونه که اکنون هزینه می‌شود هزینه نشده.

,

 

,

وی ادامه داد: در زمان‌های گذشته کشور ما فارابی‌ها، ابن هیثم‌ها و ابوعلی‌سینا‌ها داشته که آن زمان هیچ اعتبار و هزینه در بحث علم صرف نشده است اما هم اکنون با این همه هزینه چه شده که اینگونه افراد رشد نکرده و در کشور نداریم.

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه چه شده که حال ما نمی‌توانیم این گونه افراد داشته و پرورش دهیم، گفت: دلیل بسیاری از این کارها سبقه اقتصاد نفتی است.

,

 

,

ستاری اظهار کرد: اقتصاد نفتی می‌گوید همی چیز با پول درست می‌شود حتی صنعت، دانشگاه، علم و دانش همه با پول به دست می‌آیند.

,

 

,

وی بیان کرد: پول در اقتصاد نفتی بسیار مهم است زیرا این اقتصاد معتقد است هیچ اقتصادی در دنیا بر پایه منابع زیرزمینی رشد نکرده و همه چیز وابسته به پول است.

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان برای اینکه بتوانیم کار آفرینی داشته باشیم نیاز به محیط و اکوسیستم داریم.

,

 

,

ستاری با بیان اینکه کارآفرینی باید یک ارزش در استان باشد، گفت: وقتی که خط تولیدی خارج از کشور وارد شود و افراد فقط در آن کار کنند چگونه می‌توان انتظار کارآفرینی داشت؟

,

 

,

ستاری خاطرنشان کرد: کشور قبل از جنگ وابسته بود و هیچ دانش اطلاعی از خودمان در خصوص امکاناتی که در اختیارما بود نداشتیم.وقتی کسی خودش ماشین سازی و طراحی انجام ندهد چگونه صاحب صنعت خواهد شد؟ آن چیزی که باعث اقتصاد دانش بنیان است محیط و تلاش خود فرد است .

,

 

,

بدون مکان بودن پارک علم و فناوری مرکز استان در کنار وجود ساختمان‌های خالی 

, بدون مکان بودن پارک علم و فناوری مرکز استان در کنار وجود ساختمان‌های خالی , بدون مکان بودن پارک علم و فناوری مرکز استان در کنار وجود ساختمان‌های خالی ,

وی با اشاره به ساختمان‌های خالی در استان، گفت: چرا باید پارک علم و فناوری استان مکان نداشته باشد در صورتی که این همه ساختمان خالی در استان است.

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: بینش به اکوسیستم برای کار آفرینی بسیار مهم است که باید در استان وجود داشته باشد.

,

 

,

بستن کسب و کار خیانت است

, بستن کسب و کار خیانت است, بستن کسب و کار خیانت است,

ستاری با اشاره به عدم همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی با کار آفرینان، تصریح کرد: بستن کسب و کار خیانت است باید تا می‌توانیم به نخبگان و کارآفرینان در زمینه راه‌اندازی کسب و کار کمک کنیم.

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به بازدیدهای که از شرکت‌های دانش بنیان استان داشته، گفت: در این شرکت ها شاهد اتفاقات خوبی بودیم که بسیار لذت بردم.

,

 

,

وی با بیان اینکه هدف ما پرورش افرادی است که نا امید نمی‌شوند، بیان کرد: خراسان جنوبی پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد که نیاز به حمایت دارد.

,

 

,

وظیفه مسئولان دانشگاهی حل مشکلات است اما نه با بودجه دولتی

, وظیفه مسئولان دانشگاهی حل مشکلات است اما نه با بودجه دولتی, وظیفه مسئولان دانشگاهی حل مشکلات است اما نه با بودجه دولتی,

ستاری با اشاره به اینکه وظیفه مسئولان دانشگاهی حل مشکلات است اما نه با بودجه دولتی،اظهار کرد: بودجه دولتی برای مردم نفعی ندارد شاید برای دولت منافعی داشته باشد اما قطعا برای مردم مزایایی نخواهد داشت و برای محصول تجاری فضای رقابت پیش نمی‌آید.

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: در پارک های علم و فناوری نسبت کمک‌ها یک به ۱۰ و همیشه سهم بخش خصوصی وارد کار شده است.

,

 

,

دولت ایزار است

, دولت ایزار است, دولت ایزار است,

وی گفت: خراسان‌جنوبی پتانسیل‌های متعدد و نخبگان با استعداد زیادی دارد که اینها برای کار نیاز به محیط دارند دارد و دولت یک ابزار است.

,

 

,

ستاری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود، گفت: در استان باید محیط برای توسعه، رشد و کار آفرینی فراهم شود.

,

 

,

وی بیان کرد: لازم است همه برای حمایت از کارآفرینان و استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری و همکاری کنند.

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید بدانند بیش از ۱۵ درصد نباید متکی به دولت باشند در صنعت نیز به همین روش است.

,

 

,

ستاری خاطرنشان کرد: وظیفه من به عنوان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک است و هر چه در توان باشد کمک خواهم کرد اما اگر می‌خواهید اعتبارات موثر باشد کمک خود شما در اقتصاد بسیار مهم است. برای ارتقای فرزندان خود خودتان باید کمک کنید.

,

 

,

مشکل دریافت مجوز در خراسان‌جنوبی/ هیچ کس حق مجوز ندادن ندارد

, مشکل دریافت مجوز در خراسان‌جنوبی/ هیچ کس حق مجوز ندادن ندارد, مشکل دریافت مجوز در خراسان‌جنوبی/ هیچ کس حق مجوز ندادن ندارد,

وی تصریح کرد: چرا باید نخبگان در استان با مشکل گرفتن مجوز برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان مواجه باشند؟

,

 

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان کاری کرده‌ایم که کسی حق ندارد مجوز راه اندازی به شرکتهای دانش بنیان ندهد. من محکم پشت این کار ایستاده و از اعضای شرکت های دانش بنیان دفاع می‌کنم.

,

 

,

ستاری عنوان کرد: اگر شرکت دانش بنیانی تخلف کند از طریق قانونی و شکایت می‌توان پیگیری کرد.

,

 

,

وی تاکید کرد: محیط باید برای رشد و توسعه درست شود تا دانشگاه های استان محور توسعه شوند.

,

 

,

ستاری با بیان اینکه فروش زعفران در دنیا 9 میلیارد دلار است، گفت: 96 درصد زعفران دنیا را تولید میکنیم اما تمام صادرات به زور به 450 میلیون دلار می‌رسد.

,

 

,

مشکلات استان از بیرون حل نمی‌شود

, مشکلات استان از بیرون حل نمی‌شود, مشکلات استان از بیرون حل نمی‌شود,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مشکلات استان از بیرون حل نمی‌شود راه حل های خارج استان بومی نیست شاید یک مشکل را حل کند اما قطعا چند مشکل دیگر بر سایر مشکلات خواهد افزود.

,

 

,

ستاری تاکید کرد: ماهیت کارآفرینی و اهمیت دادن به جوانان و نخبه ها باید انجام شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: بودجه دولتی فرهنگ و ماهیت کارآفرینی را سرکوب می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه