اخبار داغ

آخرین اخبار از توزیع بسته حمایتی دولت؛

چند نفر تاکنون بسته حمایتی دریافت کرده‌اند/ زمان واریز بسته حمایتی گروه چهارم همچنان نا مشخص

چند نفر تاکنون بسته حمایتی دریافت کرده‌اند/ زمان واریز بسته حمایتی گروه چهارم همچنان نا مشخص
براساس آخرین آمار در هفته گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر بسته حمایتی دولت را دریافت کردند که زمان واریز بسته حمایتی گروه چهارم که شامل شاغلان تامین اجتماعی می‌شود هنوز مشخص نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هیئت وزیران در ۲۷ آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کند.
,
 
,
طبق اعلام دولت بسته حمایتی با مبلغ میانگین ۲۰۰ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند تعلق می‌گیرد که در این میان خانوار‌های تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند شدند؛ همچنین خانوار‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌کنند.
,
 
,
بر اساس ابلاغیه فوق، این طرح بین چهار گروه از خانوار‌های کشور اجرا می‌شود:
,
 
,
۱ ــ خانوار‌های تحت پوشش و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور
,
۲ ــ گروه دوم تمام بازنشستگان کشور
,
۳ ــ خانوار‌های با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال در گروه‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان، رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.
,
۴ ــ دیگرخانوار‌های کم‌درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال که درخواست آن‌ها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پذیرفته می‌شود، در این زمینه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است که با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی، به‌درخواست کتبی این اشخاص و پس از اجازه آن‌ها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب‌های بانکی رسیدگی کند. طبق این ابلاغیه، اعتبار واریزی موضوع این تصویب‌نامه برای همه اشخاص و خانوار صرفاً برای خرید کالای سبد حمایتی مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل استفاده است. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهاد‌های حمایتی موظفند اعتبار تخصیصی را بر اساس بعد خانوار تنظیم و پرداخت کنند.
,
 
,
به علاوه طی هفته گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر بسته حمایتی دولت را دریافت کردند و گروه چهارم که منتظر بسته حمایتی هستند شاغلان تأمین اجتماعی هستند، اما خبری از پرداخت سبد حمایتی به شاغلان نیست.
,
 
,
تا کنون ۷۵ درصد بودجه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی دریافت شده است، پس از تأمین کامل به بازنشستگان پرداخت می‌شود و پس از این‌که سبد حمایتی به این گروه تعلق گرفت نوبت به کارگران بیمه‌شده تأمین اجتماعی می‌رسد.
,
 
,
به علاوه با تخصیص ۲۵ درصد بودجه باقیمانده به بازنشستگان از سوی دولت و همه بازنشستگان بسته حمایتی را دریافت کنند، به کارگرانی که در یک خانواده هستند حتی یک عضو از آن‌ها بسته حمایتی را دریافت نکرده، آن را دریافت خواهند کرد.
,
 
,
نکته قبل توجه اینجاست که در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش که حقوق زیر ۳ میلیون می‌گیرند بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد، و از روز دوشنبه ۱۰ دی ماه واریز بسته‌های حمایتی میان بازنشستگان آغاز می‌شود.
,
 
,
گفتنی است که سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که زمان دقیقی از پرداخت سبد حمایتی به شاغلان مشخص نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه