اخبار داغ

اینستاگرام دام آنلاین برای جوانان/ وقتی عفت و حیا قربانی می شود

اینستاگرام دام آنلاین برای جوانان/ وقتی عفت و حیا قربانی می شود
بهت همگانی از حرمت شکنی های اخلاقی در فضای مجازی از آثار روند افزایش تصاعدی مضرات نسبت به فواید برخی از شبکه های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ ساده و دردناک بود، شلید زمانی تصور دیدن پخش زنده صحنه های قربانی شدن اخلاق و انسانیت در خواب هم مشکل بود و به مانند کابوس وحشت آور بود اما این روزها آنلاین می توانید روزانه در اینستاگرام فیلم و عکس حرمت شکنی برخی افراد ناآگاه یا بیماران روحی ببینید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

بهت همگانی از پخش آنلاین صحنه های دردناک ضرب و جرح یک دختر جوان که قربانی هوسبازی شده است موجی به راه انداخته است که اینبار نمی توان آبی برای  فرونشاندن آتش خشم عمومی پیدا کرد. چرا باید در جامعه ای اسلامی و اخلاق مدار یک شبکه اجتماعی اینگونه به دامی آنلاین و خوش رنگ و لعاب جوانان تبدیل شود؟ جولان آزادانه کلاهبرداران و دزدان اخلاق و نوامیس در این شبکه های اجتماعی به از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها و تباهی آینده جوانان معصوم و نااگاه منجر گردیده است.

,

به دنبال انتشار لایو اینستاگرام ضرب و جرح دختر جوان در ایسنتاگرام خبرنگار سپاس با شهروندان بوشهری گفتگو کرده تا از نظرات انها مطلع گردد.

,

یکی از شهروندان بوشهری که کارمند است به خبرنگار سپاس گفت: در یکی از گروه ها این فیلم را دیدم و نتوانستم تا آخر ببینم و از لحظه دیدن آن این فکر که آینده و آبروی این دختر و خانواده آن چه می شود؟ چرا باید فضایی بدون هیچگونه نظارتی باشد که برخی به خود اجازه دهند تمام قوانین را زیر پا گذارند؟ باید فکری اساسی برای ایسنتاگرام گردد.

,

این شهروند ادامه داد: من 2 فرزند 11 و 15 ساله دارم و بعد از دیدن فیلم در ایسنتاگرام این نرم افزار را در گوشی یکی از فرزندام بود حذف کردم  با اینکه از ان استفاده ای نمی کرد.

,

یکی از شهروندان خانم و مجرد بوشهری که در یک مغازه مشغول به فعالیت است به خبرنگار گفت: من در اینستاگرام پیج شخصی و پیج کاری دارم. پیخ شخصی من عکس های عمومی با دوستانم منتشر میکنم و با آنها در ارتباط هستم و در پیج کاری هم اجناس مغازه تبلیغ می کنم. این شهروند اظهار کرد: در این چند سال که در اینستاگرام هستم متاسفانه افرادی هستند که در پیام های شخصی یا کامنت ها به بهانه های مختلف مزاحمت های زیادی برای من ایجاد می کنند و مجبور شده ام پیج شخصی را حالت خصوص کنم.

,

این شهروند اظهار گرد: برخی از این مزاحمت ها را می خواستم پیگیری کنم ولی به دلیل عدم وقت و روند طولانی منصرف شدم.

,

یکی دیگر از شهروندان بوشهری و جوان به خبرنگار سپاس گفت: در اینستاگرام فعال هستم و دسترسی زیادی به من برای جستجوی موارد مورد علاقه می دهد و البته برخی موارد هستند که غیرقانونی هستند مثل آموزش هک یا کلاهبرداری شارژ موبایل که چند بار فریب خورده ام و پولم را از دست دادم و پیج هم حذف شد.

,

این جوان ادامه داد: ایسنتاگرام خیلی بی قانون شده و مثل جنگلی است که باید مواظب باشی فریب نخوری.

,

, ,

یکی از خانم های خانه دار بوشهر که برای خرید مایحتاج روزانه به بازار مراجعه کرده بود به خبرنگار سپاس گفت: من از اینستاگرام استفاده می کنم و بیشتر علاقه به کلیپ های آشپزی و خانه داری دارم ولی الان کلیپ های آشپزی با گوشت حیوانات حرام گوشت یا مشروبات الکلی زیاد شده و برخی مطالب هم به اسم رواشناسی و خانواده وجود دارند که اساس رابطه همسران را نابود می کند.

,

یکی از دانشجویان رشته معماری هم به خبرنگار ما گفت: اینستاگرام برای تفریح و ادم های بیکار خوب و من قبلا روزانه چند ساعت از ایسنتاگرام استفاده می کردم که تاثیر بدی روی درس هایم گذاشت و روابط اجتماعی من را تحت تاثیر قرار داد و یک مورد هم که عکسی از هم کلاسی هایم در اینستاگرام گذاشته بودم برداشته شد و با فتوشاپ به صورتی طنز منتشر گردید که خیلی ناراحت شدم و بعد از این مورد هیچ عکسی از خودم در پیج نگذاشتم.

,

یکی از مالکان گیم نت در بوشهر هم به خبرنگار سپاس گفت: به دلیل شرایط کاری به جوانان و نوجوانان زیادی روزانه سروکار دارم که همه انان ایسنتاگرام دارند و متاسفانه هیچ آگاهی از خطرات این فضا ندارند و برخی سو رفتارها به دلیل استفاده از اینستاگرام در آنها ایجاد شده است.

,

این شهروند ادامه داد: تا حدی از مخاطرات شبکه های اجتماعی اطلاع دارم و تقریبا استفاده فرزندم را از این فضا کنترل کرده ولی فضای ایسنتاگرام بی بند و بار است و میترسم با بزرگ تر شدن فرزندم تاثیر بدی روی رفتار او بگذارد.

,

به گزارش سپاس موضوع اینستاگرام این روزها در کنار دغدغه های اقتصادی مردم به دغدغه ای دیگر تبدیل شده است و فضای بدون کنترل و نظارت ان و وقوع صدها جرم و اقدام مجرمانه به صورت روزانه این شبکه اجتماعی را مامنی امن برای خلافکاران تبدیل کرده است و تمام قوانین و هنجارها را شکسته و تمسخر می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه