اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس مطرح کرد؛

بی‌تعهدی مجریان عاملی در ولنگاری فضای مجازی/ وظیفه دولت نظارت و برخورد با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه است

بی‌تعهدی مجریان عاملی در ولنگاری فضای مجازی/ وظیفه دولت نظارت و برخورد با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه است
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه زمانی‌که مجریان تعهدی نسبت به موضوع احساس نمی‌کنند یا در یک بروکراسی اداری قرار می‌گیرند مطمئنا شاهد ولنگاری فضای مجازی هستیم که آسیب آن به فضای جامعه، خانواده‌ها و افراد می‌رسد و نمی‌توانیم از این فضا استفاده مطلوب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص ولنگاری در فضای مجازی اظهار کرد: وظیفه دولت در خصوص فضای مجازی و مقابله با ولنگاری، نظارت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: دولت علاوه بر نظارت، وظیفه بررسی محتواها و برخورد با افرادی که مخل امنیت روانی و فضای جامعه هستند را دارد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بی‌توجهی دولت نسبت به ولنگاری در فضای مجازی بیان کرد: شاید دلیل این باشد که هنوز اهمیت موضوع برای مدیرانی که وظیفه نظارت بر فضای مجازی را دارند روشن نشده و خطرات احتمالی بی‌توجهی به این فضا را عده‌ای درک نکرده باشند.

,

 

,

فلاحتی گفت: سازمان تنظیم مقررات رادیویی، پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای عالی فضای مجازی و چندین کارگروه و تشکل قانونی و توانمند در کشور هست که قانون وظیفه آن‌ها را نظارت، تولید محتوا و توجه به سالم‌سازی فضای مجازی قرار داده است.

,

 

,

وی افزود: اما متأسفانه زمانی‌که مجریان تعهدی نسبت به موضوع احساس نمی‌کنند یا در یک بروکراسی اداری قرار می‌گیرند مطمئنا شاهد ولنگاری فضای مجازی هستیم که آسیب آن به فضای جامعه، خانواده‌ها و افراد می‌رسد و نمی‌توانیم از این فضا استفاده مطلوب کنیم.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولا زحمات و رنج‌هایی که فضای مجازی بر جامعه تحمیل می‌کند بیش از فضای مفید آن است.

,

 

,

فلاحتی بیان کرد: در دنیا بسیاری از کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان با رعایت مقرراتی که در خصوص فضای مجازی دارند، بسیار مطلوب از این فضا استفاده می‌کنند و آن جامعه نیز با نشاط و پرتکاپو بوده و از همه امکانات این فضا نیز استفاده می‌شود.

,

 

,

وی با بیان این‌که ما نیز قطعا می‌توانیم این کار را انجام دهیم تصریح کرد: بحث ما اصلا سانسور محتوا نیست بلکه برخورد با مخلان بهداشت روانی افراد جامعه و توجه به مسائل مربوط این حوزه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه