اخبار داغ

چاهکوه، دره ای باستانی در جزیره شگفت انگیز قشم

چاهکوه، دره ای باستانی در جزیره شگفت انگیز قشم
دره چاهکوه قدمتی باستانی دارد و بومیان جزیره را مکانی مقدس می دانند چرا که در گذشته، چاهکوه محلی برای ذخیره آب شرب اهالی منطقه بشمار می رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛جزیره قشم با وجود طبیعت بکر و مناظر خارق العاده طبیعی اش یکی از شگفت انگیزترین نقاط دنیا به شمار می رود که عجائب هفتگانه آن شهره عام است از این رو سالانه میلیون ها گردشگر با هدف سیاحت و گردش در بزرگترین جزیره خلیج فارس از اقصی نقاط دنیا راهی قشم می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تنگه چاهکوه یکی از خارق العاده ترین جاذبه های گردشگری دنیاست که مشابه آن را تنها در چند کشور از قبیل آلمان، انگلیس، چین و آمریکا می توان یافت؛ این پدیده طبیعی که بر اثر فرسایش سنگ های رسوبی زمین ایجاد شده دارای حفره ها و دالان ها اعجاب آور در دیواره های کوه سنگی منظره ویژه ای را خلق کرده است.

,

 

,

 

,

, ,

دره چاهکوه در فاصلهٔ ۷۰ کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهو شرقی بخش شهاب و یکی از جاذبه های ژئوپارک قشم است؛تنگه چاهکوه جنس سنگ های این منطقه از سنگ های آهکی رشته کوه زاگرس می باشد که در کنار سنگ صدف های چشم نواز، زیبایی غیر قابل وصفی را به نمایش گذاشته همچنین به دلیل پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردش از اهمیت جهانی برخوردار است.

,

شکستگی های تاقدیسی، باران های فرسایشی و وزش باد علت ایجاد این تنگه به شمار می رود که منجر به بوجود آمدن دو دره عمیق با ارتفاع 20متری شده که با شیارهای قاشقی و قیفی شکل منظره ای منحصر به فرد را خلق کرده است.

,

, ,

وجود چاهک های طبیعی در فصل بارش باران موجب ذخیره آب در میان دره می شود که در گذشته منبع مهم تامین آب شرب بومیان منطقه و ذخیره گاه طبیعی آب باران به شمار می رفته که اکنون با رونق گرفتن فعالیت های گردشگری به یکی از کانون های اصلی جذب توریسم قشم تبدیل شده است.

,

کانال ها و چاه ها دره چاهکوه قدمتی باستانی دارند و بومیان جزیره را مکانی مقدس می دانند چرا که در گذشته، چاهکوه محلی برای ذخیره آب شرب اهالی منطقه بشمار می رفته است.

,

, ,

 

,

جلوه چشم نواز تنگه چاهکوه در ساعات شب به واسطه وجود صخره های مریخی و نمایش آسمان کهکشانی صحنه های زیبایی را از قدرت خلقت تداعی می کند که دوستداران طبیعت را برای حضور در ساعات مختلف شبانه روز به سمت خود می کشاند.

,

رونق صنعت توریسم نقش بسزایی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی کشورها دارد که کشورهای متعدد دنیا با سرمایه گذاری در این مقوله موجب درآمدزایی و بهبهود معیشت اهالی می شود لذا با توجه مضاعف به ظرفیت بکر و شگفت انگیر دره چاهکوه می توان به رونق هرچه بیشتر این صنعت در جزیره شگفتی ها دست یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه