اخبار داغ

گرد و غبار مشکلات بر پارکینگ های بندرعباس!/ از وجود چاله چوله های فراوان تا نبود سقف مناسب!

گرد و غبار مشکلات بر پارکینگ های بندرعباس!/ از وجود چاله چوله های فراوان تا نبود سقف مناسب!
اکثر پارکینگ های سطح شهر بندرعباس فاقد امکانات بوده به طوری که هیچ گونه سقفی نداشته و کف آن با خاک یا آسفالت های وصله دار پوشانده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرعباس به واسطه داشتن بنادر، شرکت ها، پالایشگاه ها و ظرفیت های مختلف شغلی موجب شده هر ساله افراد زیادی برای برگزیدن شغلی مناسب به این شهر سفر کرده و در نتیجه سکونت دائمی را در این شهر ساحلی انتخاب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با افزایش رو به رشد جمعیت بندرعباس و در سایه نبود و کمبود وسایل نقلیه عمومی موجب شده که شهروندان و مسافران این شهر ساحلی حتی برای تردد محورهای کوتاه مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود باشند.

,

شهروندان برای ایمن ماندن خودرو های خود در برابر آسیب های مختلف مجبور به استفاده از پارکینگ های عمومی هستند که  تقاضای زیاد در سطح شهر بندرعباس باعث شده سودجویان با حصار کشی زمین های خالی در مناطق مختف شهر، آن را تبدیل به پارکینگ و هزینه های گزافی از شهروندان بابت آن دریافت کنند.

,

, ,


اکثر پارکینگ های سطح شهر بندرعباس تنها نام آن را به یدک کشیده چرا که هیچ شباهتی با پارکینگ نداشته و تنها به یک اتاقک نگهبانی برای دریافت پول و فنس هایی برای جدایی حریم آن بنا شده ؛ برخی دیگر از این پارکینگ ها تنها زمین خالی و خاکی بوده که در ازای پارک در آن باید هزینه های گزافی را پرداخت کرد.

,
,

چاله چوله های شهر بندرعباس سناریوی تکراری بوده که سال های طولانی است که شهروندان این شهر تجاری با آن دست و پنجه نرم می کنند اما آن چیز که بیش از  هر چیزی درد آور بوده وجود این گودال ها و چاله چوله ها درون پارکینگ های مختلف است.

,

در حالی که شهرهای مختلف برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به شهروندان در صدد ایجاد پارکینگ های مکانیزه و مجهز بوده اند تا بار ترافیکی را از خیابان های شهر کم کنند اما در پایتخت اقتصادی کشور شاهد وجود پارکینگ هایی هستیم که حتی حداقل امکانات هم ندارند.

,

, ,

مرکز شهر بندرعباس علی رغم پیشرفت های فراوان در ساخت و ساز مجتمع های تجاری و بازارهای مجلل اما اندیشه ای گسترده برای حجم ترافیک ماشین های آن نکرده و در ایام مختلف سال به خصوص در هنگام تعطیلات شهروندان با کمبود پارکینگ در سطح شهر مواجه می شوند.

,


با شروع فصل بارندگی در اقصی نقاط کشور و به تبع آن شهر بندرعباس آن چیز که این روزها تبدیل به چالشی برای شهروندان شده نبود حداقل امکانات در پارکینگ های عمومی شهر است چرا که حتی یک سقف برای در امان ماندن وسایل نقلیه در برابر باد و بارندگی در این پارکینگ ها وجود ندارد.

,
,

, ,

 

,

در سایه نبود پارکینگ های مناسب در سطح شهر باعث شده شهروندان به کوچه پس کوچه های شهر پناه آورده و یا اینکه ماشین های خود را به صورت دوبله در حاشیه خیابان های شهر پارک نمایند و این امر موجب ایجاد ترافیک های فراوان به خصوص در مرکز شهر بندرعباس شده است.

,

امید است که مسئولان استان همان طور که در تمام امور نظارت کافی را داشته بر پارکینگ های عمومی سطح شهر بندرعباس که نبود امکانات در آن تبدیل به چالشی برای شهروندان شده چاره ای اندیشیده و با تدابیر خود آشته بازار پارکینگ ها در این شهر تجاری را سامان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه