اخبار داغ

نماینده مردم خلیل آباد مطرح کرد؛

خلا نبود قانون مخصوص چگونگی فعالیت در فضای مجازی/ نحوه مقابله با آسیب های فضای مجازی نیازمند آموزش است

خلا نبود قانون مخصوص چگونگی فعالیت در فضای مجازی/ نحوه مقابله با آسیب های فضای مجازی نیازمند آموزش است
نماینده مردم خلیل آباد نبود قانون مخصوص چگونگی فعالیت در فضای مجازی را یک خلا دانست و گفت: باید وزارت ارشاد هر چه سریعتر با کمک سایر وزارت خانه ها، قانونی را برای فعالیت در فضای مجازی طراحی کنند تا کاربران یا مدیران کانال های فضای مجازی فعالیت خود را در چارچوب قانون انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، در خصوص ولنگاری فضای مجازی اظهار داشت: مطمئناً تکنولوژی روز که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد آسیب ها و منافعی به دنبال دارد و قطعاً ارتباط برقرار کردن با این تکنولوژی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه قبل از اینکه بخواهیم در موارد سلبی نظیر فیلترینگ وارد شویم قطعاً نیاز به فرهنگ سازی استفاده از این فضا داریم، خاطرنشان کرد: این فرهنگ سازی ابتدا بایستی در همه سطوح مختلف اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مساجد و از تریبون های مختلف به مردم آموزش داده شود.

,

 

,

پر کردن خلاهای فضای مجازی وظیفه وزارت ارشاد و حوزه ها است

, پر کردن خلاهای فضای مجازی وظیفه وزارت ارشاد و حوزه ها است,

نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بیشتر از همه بایستی کانال هایی که می تواند سرگرمی مختلفی برای مردم در سنین مختلف فراهم کند توسط نهادهای فرهنگی، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش و... راه اندازی شود.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر خلاهایی که وجود دارد را پوشش دهیم قطعاً جوانان و نوجوانان به سمت مسائل حاشیه ای فضای مجازی رانده نمی شوند، تشریح کرد: پر کردن خلاهایی که در فضای مجازی وجود دارد بخشی از آن وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد و بخشی دیگر وظیفه سازمان های فرهنگی دیگر و حوزه ها است که باید در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد.

,

بنیادی با اشاره به اینکه صدا و سیما به عنوان یک مرکزی که همه روزه با مردم در ارتباط است بایستی زمینه انتقال مسائل آموزشی در این زمینه را برای سنین مختلف فراهم کند، اذعان کرد: تا چند سال آینده ممکن است بحث ورود اینترنت جهانی را داشته باشیم که به هیچ عنوان نمی توانیم در بحث فیلترینگ و محدودیت دسترسی ورود کنیم.

,

 

,

کمیسیون فضای مجازی مجلس در حال شکل گیری است

, کمیسیون فضای مجازی مجلس در حال شکل گیری است,

وی در ادامه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت رها شده فضای مجازی که تاکنون در دفعات باعث ترویج خودکشی، ضرب و شتم و انتقام گیری های ناموسی و اخلاقی شده است، عنوان کرد: مجلس در خصوص بحث هایی که در این زمینه نیاز به قانون گذاری داشته باشد آمادگی لازم را دارد و حتی در مجلس به دنبال تشکیل کمیسیون ویژه ای به نام کمیسیون فضای مجازی هستند و یکسری از کارهای اولیه آن انجام شده است.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه ای که اخیراً با وزیر ارتباطات داشتیم بر روی این مسئله تاکید شد که مسئول مستقیم نوشتن قانون رسانه یا قانون رسانه در فضای مجازی وزارت ارشاد است و وزیر ارتباطات هم اعلام کرد که این آمادگی را دارد که با وزارت ارشاد همراهی لازم را داشته باشد تا هر چه سریعتر این قانون نوشته شود تا قاضی هم راحتتر در خصوص جرائم مجازی ورود پیدا کند.

,

وی نبود قانون مخصوص چگونگی فعالیت در فضای مجازی را یک خلا دانست و افزود: باید وزارت ارشاد هر چه سریعتر با کمک سایر وزارت خانه ها، قانونی را برای فعالیت در فضای مجازی طراحی کنند تا کاربران یا مدیران کانال های فضای مجازی فعالیت خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

,

 

,

نحوه مقابله با آسیب های فضای مجازی نیازمند آموزش است

, نحوه مقابله با آسیب های فضای مجازی نیازمند آموزش است,

بنیادی با بیان اینکه باید فضای مجازی را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و نحوه مقابله با آسیب های آن نیازمند آموزش است، اظهار کرد: در هر عرصه ای که آموزش را کنار بگذاریم قطعاً دچار آسیب خواهیم شد.

,

وی آموزش چگونگی استفاده از فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: بسیاری از خانواده ها ممکن است آشنایی کامل با سایت های ضروری مورد استفاده را نداشته باشند و باید در این زمینه آموزش های لازم انجام گیرد.

,

نماینده مردم خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: امروزه باید بر روی ساخت اپلیکیشن های موبایلی سرمایه گذاری شود و اگر خودمان به فکر تولید اپلیکیش های آموزشی و کاربردی مناسب برای موبایل نباشیم قطعاً دیگران این خلاها را پر خواهند کرد و ممکن است نتوانیم عکس العمل مناسبی در برابر آنها داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه