اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

16 رویداد ورزشی در جشنواره زمستان اردبیل برگزار می شود+جزییات

16 رویداد ورزشی در جشنواره زمستان اردبیل برگزار می شود+جزییات
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری ۱۶ رویداد ورزشی همزمان با جشنواره زمستان بیدار در سراسر استان اردبیل خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،نادر فلاحی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های زمستان بیدار تصریح کرد: از این تعداد ۵ برنامه در شهرستان سرعین، ۴ برنامه در شهرستان خلخال، و ۷ برنامه دیگر نیز در شهرستان‌های اردبیل، گرمی، مشکین‌شهر و کوثر برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری مسابقه تراپ و اجرای مسابقه بازی های بومی محلی(قارگوله) در14 دی در روستای خمس خلخال، اجرای بازی های 4 گانه بومی و محلی در 21 دی ماه در بوم گردی شوون گرمی و کاروان فرهنگی، ورزشی نشاط زمستانه در 24 دی ماه و صعود زمستانه به سبلان در روزهای 11 و 12 بهمن در سرعین پیش بینی شده است.

,

فلاحی ادامه داد: همزمان با 11 و 12 بهمن ماه صعود زمستانه به سبلان در مشکین شهر و همچنین صعود زمستانه به آق داغ در خلخال برنامه ریزی شده که صعود به قله آق داغ انجام شد.

,

وی به برگزاری مسابقه ملی تیراندازی با کمان سنتی(جام قزلباش) در مشکین شهر در 10 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: مسابقه ملی تیراندازی با کمان سنتی(جام آرش) در 11 بهمن ماه در خلخال و مسابقه ملی تیراندازی با کمان سنتی (جام شاه اسماعیل) در سرعین در 12 بهمن ماه برگزار می شود.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری مسابقه اسکی روی برف و مسابقه والیبال روی برف در سرعین در فاصله زمانی 17 تا 19 بهمن ماه خبر داد و گفت: نمایشگاه ورزش و جوانان نیز در نگارخانه خطایی اردبیل از 29 بهمن تا 3 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

,

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در پارک شهر کوثر و در تاریخ 15 اسفند ماه بیان داشت: جشنواره احیای بازی سنتی فراموش شده در روستای ثمرین همزمان با 21 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

,

فلاحی همچنین به برگزاری جشنواره شوی اسب های بومی استان در سد گیلارلو شهرستان گرمی همزمان با 23 اسفند اشاره کرد.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه‌ها معرفی جاذبه‌های زمستانی استان اردبیل است که در این راستا برنامه‌های مختلف دیگری نیز در حال برگزاری است.

,

وی اضافه کرد: قابلیت‌های زمستانی استان اردبیل همانند جاذبه‌های تابستانی قابل‌توجه است که در این خصوص اقدامات ویژه‌ای نیز جهت تامین زیرساخت‌ها برای استفاده بهینه گردشگران و مسافران در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه