اخبار داغ

تهیه‌کننده و کارگردان همدانی:

فیلم «قلاده‌های طلا» با عیار فرهنگ و هنر سنجیده شود نه سیاست

فیلم «قلاده‌های طلا» با عیار فرهنگ و هنر سنجیده شود نه سیاست
کارگردان همدانی گفت: با فیلم قلاده‌های طلا نباید به دید سیاسی و صنفی نگریست بلکه آن را باید با عیار فرهنگ و هنر سنجید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جیحونیان در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری برای همه ما فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری یک هنرمند فرهیخته و برجسته هنرمندی است که به اصول و مبانی زیبایی‌شناسی و زبان هنر آشنایی کامل داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با اشاره به ورود مقام معظم رهبری در مقاطعی برای برخی از آثار هنری، افزود: این برجسته‌سازی باعث می‌شود که جامعه مخاطبین آن اثر هنری، بیشتر درگیر قصه شوند.

,

این مستند ساز همدانی با بیان اینکه در فتنه 88 برخی از هنرمندان بسیجی‌وار حرکت کرده و پیش قدم شدند، تصریح کرد: کارگردان و بازیگران فیلم قلاده‌های طلا با توجه به جو سنگین حاکم بر جامعه به این فیلم ورود و اثری فاخر را تولید کردند.

,

وی ادامه داد: این اثر هنری به دنبال تشریح فضای متشنج و حوادث آن روزها همراه با قصه و درام  بر اساس اسناد و مدارک شکل گرفت در حالی که کارگردان به خوبی می‌دانست روزی مورد قضاوت قرار می‌گیرد اما به کار خود ایمان داشت.

,

جیحونیان با بیان اینکه مردم باید چندین بار فیلم قلاده‌های طلا را ببینند، خاطرنشان کرد: با این فیلم نباید برخورد سیاسی کرد.

,

وی با اشاره به اینکه امروز به همه مسائل برچسب سیاسی می‌زنیم و دغدغه فرهنگی نداریم، گفت: مقام معظم رهبری با نگاه فرهنگی به این فیلم نگاه کردند و فیلم قلاده‌های طلا دغدغه فرهنگی دارد.

,

این کارگردان همدانی فیلم را دارای داستانی قوی با ظرایف هنری بسیار معرفی و اظهار کرد: برای بررسی و واکاوی فتنه 88 باید از ظرفیت های فیلم و مستند نهایت استفاده را بکنیم و هرگز نباید نگاه صنفی و سیاسی به فیلمی چون قلاده‌های طلا داشت.

,

وی با اشاره به اینکه فیلم قلاده‌های طلای یک اثر هنری فاخر است، خاطرنشان کرد: باید فیلم را با دید زیبایی‌شناسی و هنری دید و نقاط قابل دفاع آن را درک کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه