اخبار داغ

گفت و گوی خواندنی با جانباز مخترع؛

طرح نخبه علمی برای حل مشکل زاینده رود/ ایجاد اشتغال برای 60 نفر نیروی کار در اصفهان

طرح نخبه علمی برای حل مشکل زاینده رود/ ایجاد اشتغال برای 60 نفر نیروی کار در اصفهان
جانباز مخترع اصفهانی تاکنون چندین ثبت اختراع داشته و از کشورهای مختلفی برای همکاری دعوت شده است که تاکنون همه این دعوت ها را بی جواب گذاشته و در اصفهان به عنوان یک کارآفرین مشغول به فعالیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین سهیلی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: تا کنون چندین ثبت اختراع داشته‌ام و جزء بنیاد نخبگان هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو بنیاد نخبگان کشور با اشاره به طرح‌‌ها و اختراعات متعدد خود، تصریح کرد: خودرو بدون سوخت را با وزن 250 کیلوگرم طراحی کردم، ظرفیت این خودرو یک یا دو سرنشین است و مساحت یک در یک دارد.

,

کارآفرین کشور با اشاره به طرح‌های دیگر خود، افزود: یکی از طرح‌های دیگر من کولر بدون آب و با استفاده از گاز شهری است و از مزیت‌های زیادی چون وارد نکردن رطوبت به فضای مورد استفاده از ان برخوردار است.

,

جانباز جنگ تحمیلی بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌های دیگر  فلز انعکاس حرارتی است؛ در حالی که در بخاری‌های کنونی 60 درصد حرارت از لوله ها بیرون می‌ رود، این بخاری را به شکلی طراحی کردم که از 60 درصد تنها 20 درصد حرارت از لوله خارج می شود.

,

وی با اشاره به کار آفرینی خود، افزود: حدود 50 تا 60 نیرو را به کار گرفته ام؛ لوازم خیاطی را تولید می کنم و حدود 60 تا 70 درصد وسایل خیاطی را خودم طراحی کرده ام.

,

سهیلی‌مهر در ادامه با بیان اینکه کارهای صنعتی بسیاری را انجام داده است، عنوان کرد: من پره‌هاب هواپیما را هم برای سپاه طراحی کردم و فرمول آن را به محسن رضایی دادم و تولید هواپیمای F4 را در آن موقع شروع کردم.

,

غلامحسین سهیلی مهر خاطر نشان کرد: من از مسئولان هیچ توقعی ندارم و همیشه خود کفا کار کرده‌ و وابسطه به دولت و وام نبودم.

,

عضو بنیاد نخبگان کشور با توصیه به جوانان که فعالیت کنند و پرتکاپو باشند، اظهار کرد: می خواهم یک شرکت بزرگ در استان اصفهان راه اندازی کنم تا با کمک خیرها بیاییم و کار آفرینی را افزایش دهیم.

,

وی افزود: من به خارج از کشور سفر های زیادی داشته و کشورهای خارجی مانند چین و فرانسه از من خواسته‌اند برای طراحی کشتی به آنجا بروم .

,

سهیلی‌مهر گفت: طرحی را طراحی کردم که وقتی دو کشتی با هم برخورد می‌کنند آسیب جدی نبینند و وقتی کشتی به گل می‌شیند بتواند خود را از گل در آورد.

,

کارآفرین برتر با بیان‌اینکه یکی از آرزوهای من دیدن پنج دقیقه رهبر آن هم نه برای خودم بلکه برای عموم مردم است، خاطرنشان کرد: طرح بعدی من برای زاینده رود است که می خواهم با همین آب موجود زاینده رود، آن را به حالتی که آب در آن جاری باشد را نگاه دارم؛ این طرح را به مهندسین طرح آب گفتم و آن‌ها طرح من را پسندیدند، البته این طرح نه تنها برای اصفهان، بلکه سبک اب رسانی از مبدا تا مقصد را طوری طراحی کردم که اب در مسیر باشد.

,

انتهای ییام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه