اخبار داغ

مدیرکل استاندارد استان همدان:

ابطال ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در همدان

ابطال ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در همدان
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در 9 ماهه امسال 48 مورد پروانه‌ کاربرد علامت استاندارد اجباری جدید صادر شده و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز 42 مورد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مددی در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه سالانه دو الی 6 بار بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی انجام می‌شود، اظهار کرد: بازرسی‌های فنی بدون اطلاع قبلی و تصادفی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان طبق مقررات جاری سازمان ملی استاندارد ایران در جهت کنترل و اطمینان از استمرار کیفیت محصولات تولیدی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی ادامه داد: همچنین از محصولات واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد نمونه‌برداری‌هایی به صورت مستمر در طی سال صورت می‌گیرد.

,

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: با انجام آزمون بر روی این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت استاندارد، کیفیت نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داده می‌شود و در صورتی که نقصی در نمونه مشاهده شود بسته به اهمیت نقص مشاهده شده و اینکه در کدام دسته نقص های جزئی، عمده و بحرانی قرار بگیرد به ترتیب 5، 15 و 30 امتیاز منفی به واحد تعلق می‌گیرد.

,

وی یادآور شد: در صورتی که در طی نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از محصولات واحدهای تولیدی امتیازهای منفی هر محصول به 15 امتیاز برسد یک تذکر و در صورتی که امتیازهای منفی واحد به 30 امتیاز برسد یک اخطار به واحد تولیدی داده می شود.

,

مددی افزود: در صورتی که امتیازهای منفی یک واحد تولیدی به 90 امتیاز منفی برسد، پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی برای تولید محصول مورد نظر تعلیق و در صورتی که این امتیازهای منفی به 120 برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول مربوطه ابطال می شود.

,

وی در ادامه بیان کرد: در 9 ماهه امسال 48 مورد پروانه‌ کاربرد علامت استاندارد اجباری جدید صادر شده، 151 مورد پروانه تمدید شده، 36 مورد پروانه تعلیق و 26 مورد رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز 42 مورد بوده است.

,

مدیرکل استاندارد استان همدان در خصوص پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی نیز گفت: 5 مورد پروانه صادر شده، 15 مورد تمدید شده و 3 مورد ابطال صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه