اخبار داغ

فعالیت تنها پیست اسکی آذربایجان‌غربی در انتظار همت مسئولین ورزش/ معارض ملکی باعث اختلال در روند خدمات‌رسانی می‌شود

فعالیت تنها پیست اسکی آذربایجان‌غربی در انتظار همت مسئولین ورزش/ معارض ملکی باعث اختلال در روند خدمات‌رسانی می‌شود
پیست اسکی خوشاکو یکی از جاذبه های زمستانی آذربایجان غربی در صورت برطرق شدن مشکل معارضی به مساحت دو کیلومتر هفته آینده دایر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه قرار دارد و تنها پیست اسکی آذربایجان غربی است که در مکانی خوش آب و هوا، در منطقه راژان قرار دارد و به دلیل برخورداری از کوه‌های با شیب مناسب، چشم‌انداز زیبا و تجهیزات ورزش‌های زمستانی، موقعیت ویژه‌ای جهت فعالیت‌ علاقه‌مندان به ورزش اسکی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این پیست که یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به‌شمار می‌رود، دارای امکانات بالقوه‌ای است، ولی به دلیل نبود زیرساخت مناسب این امکانات بالفعل نشده است. خوشاکو با ۵۰ هزار مترمکعب و به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب، قابلیت ایجاد پیست اسکی روی چمن را نیز در تابستان دارا است.

,

با توجه به شروع نشدن فعالیت این پیست در روزهای برفی، خبرنگار اروم نیوز گفت و گویی با مسئولان داشته است که مشروح آن از نظر می گذرد.

,

* خوشاکو از نظر تجهیزات آماده میزبانی از شهروندان است

, * خوشاکو از نظر تجهیزات آماده میزبانی از شهروندان است,

دبیر هیئت اسکی آذربایجان غربی در گفت و گو با اروم نیوز، با اشاره به آخرین وضعیت پیست اسکی خوشاکو، اظهار داشت: پیست خوشاکو از نظر سخت افزاری و محیط هیچ مشکلی ندارد و آماده میزبانی از شهروندان هستیم و مشکلات مربوط به پارکینگ با حمایت استانداری آذربایجان غربی برطرف شده است.

,

بهروز امیری، با اشاره به ترمیم بخش مشکل دار جاده منتهی به پیست، خاطر نشان شد: دستگاه ها همه ساله توسط کارشناسان فدراسیون برطرف می شود و دیگر مشکلات جزئی است که بدون هیچ دردسری برطرف می شوند.

,

وی، با اشاره به مهم ترین مشکل این پیست، یادآور شد: مشکل معارضی پیست به مساحت دو هکتار است که همه ساله گریبان گیر همین موضوع هستیم و هفته پیش به همین سبب نتوانستیم پیست را دایر کنیم. همه ساله از بابت این زمین به صاحب زمین اجاره داده می شد که امسال هنوز پرداخت نشده ولی طبق جلسه ای با مسئولان اداره کل قول مساعد برای برطرف کردن این مشکل داده شده است.

,

دبیر هیئت اسکی آذربایجان غربی، تاکید کرد: این موضوع خارج از اختیارات هیئت است و نمی توان به صورت قانونی از طریق هیئت به این موضوع ورود کرد و تنها متولی این مشکل اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است.

,

وی، با اشاره به قدیمی بودن دستگاه های پیست اسکی خوشاکو یادآور شد: این دستگاه ها بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته اند که ۳۰ سال آن در همین پیست بوده و بیش از ۲۰ سال در کوه های سیر ارومیه در حال فعالیت بوده اند.

,

* مشکل معارض ملکی در دست پیگیری است

, * مشکل معارض ملکی در دست پیگیری است,

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به مشکل زمین معارض در این پیست، اظهار داشت: قرار شده جلسه ای برای برطرف کردن این مشکل برگزار شود و پیگیری امورات بر عهده امور حقوقی اداره کل است.

,

کیومرث پورایراندوست، در پاسخ به سوایل در مورد فرسودگی دستگاه های حاضر در این پیست، تاکید کرد: بودجه ای در این زمینه برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است و از دیگر اقدامات که در بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده می توان به توسعه پیست و بهبود مسیرهای منتهی به این مکان اشاره کرد.

,

وی، خاطرنشان کرد: در مورد دسترسی به این مکان نیز مشکلی وجود ندارد و راه مدنظر به تازگی آسفالت شده و تنها موضوع حمل و نقل باقی می ماند که در همین راستا نمیز با شهرداری برنامه ریزی صورت می گیرد.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی و استعداد پیست خوشاکو در این زمینه، تاکید کرد: جشنواره آدم برفی همه ساله در این مجموعه برگزار می شود و در صورت پذیرش فدراسیون به دنبال برگزاری مسابقات استعدادهای برتر اسکی در این مجموعه هستیم که اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه