اخبار داغ

استاندار اردبیل:

نیازی به سرمایه گذاران زمین خوار نداریم/هشدار به تعاونی های مسکن ادارات

نیازی به سرمایه گذاران زمین خوار نداریم/هشدار به تعاونی های مسکن ادارات
استاندار اردبیل دستور تهیه و ارایه گزارش دستگاه ها اجرایی از وضعیت واگذاری زمین به تعاونی های مسکن زیر مجموعه خود به استانداری را صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آذرسلام، مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه بررسی وضعیت زمین خواری در استان اردبیل که با حضور مدیران برخی دستگاه ها و دادستان اردبیل برگزارشد با بیان اینکه ساخت و سازهای بی رویه حاشیه شهر و پرداخت جریمه درماده صد و دریافت مجوز، سوئ استفاده از ماده 99 و تصرفات منابع ملی در روستاها، واگذاری زمین از طریق کمیسیون ها با هدف ساخت کاربری معین اولیه که در ادامه تغییر نیت داده و کاربری ان را عوض کرده اند انتقاد کرد و افزود: تعاونی های مسکن دستگاه های اداری با تملک اراضی کشاورزی حاشیه شهر این بخش را تخریب و اسیب جدی وارد کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آذرسلام,

خدابخش با اشاره به گزارش های ارایه شده از زمین خواری به مقام معظم رهبری افزود: ایشان تاکید جدی بر برخورد و ممانعت از این موضوع را داشته اند.

,

استاندار اردبیل تصریح کرد: طی چند سال گذشته 4 میلیون هکتار زمین واگذار گردیده که زمین های بزرگ در راستای غیر از هدف اولیه و تعیین شده تغییر کاربری داده اند.

,

وی با اشاره به اهمیت بررسی و برخورد با موضوع زمین خواری تاکید کرد: با جمع اوری امار زمین های واگذار شده در ماده 99 منابع ملی و شهری در چند سال گذشته برای جلسه بعدی ارایه و جلسات منظم ماهانه در این باره برگزار شود.

,

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به پایین بودن نرخ رشد جمعیت در استان که یک چهارم نرخ رشد کشوری بوده و عدم تناسب زمین های واگذار شده آن را معما و عجیب دانست و افزود: این موضوع نشان می دهد که تعاونی های فعال فعلی، خارج از اهداف تهیه مسکن برای کارمندان و اعضای خود اقدام به گرفتن زمین برای دفعات متوالی کرده و مازاد بر نیاز تعاونی، زمین ها را تملک، قطعه بندی و به فروش رسانده و سودهای کلان را به جیب زده اند.

,

وی از فعالیت برخی تعاونی دستگاه ها و شرکت های شهرستان های استان در تملک و خرید زمین های بزرگ در سرعین و اردبیل به شدت انتقاد و تاکید کرد: از سرمایه گذاران واقعی استان به شرط عدم سوئ استفاده و زمین خواری حمایت کرده در غیر اینصورت نیازی به چنین سرمایه گذاری نداریم.

,

خدابخش با اشاره به جلسات برگزار شده با مدیران عامل تعاونی های مسکن استان گفت: در این جلسه به تعدی و تصرفات تعاونی ها و تخلف بودن ان اشاره و هشدارلازم داده شد تا دست از اقدام خود بردارند.

,

وی در ادامه افزود: ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر استاندارد حاشیه شهر در مواقع بی رویه، مشکلات متعددی برای سایر دستگاه های خدمات دهنده بوجود اورده و هزینه بر شده است بنابراین نباید شهر بی رویه توسعه یابد.

,

استاندار اردبیل با اذعان به اینکه تعاونی های مسکن برخی دستگاه ها باند بازی می کنند تصریح کرد: با اعمال روش مناسب کنترلی افراد نیازمند به مسکن و مستاصل با رانت خوار شناسایی و ساماندهی شود.

,

در این جلسه علی آذرنژاد معاون امور عمران استانداری اردیبل با قرائت نامه معاون اول رئیس جمهور به سه وزیر؛ جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و کشور قرائت شد که در آن از وزارت خانه های مذکور و بالتبع از استاندارن به جد درخواست شده تا اقدامات خود را دراین باره گزارش کنند.

,

در پایان استاندار اردبیل مدیران کل دستگاه های مرتبط را مامور به تهیه گزاش و ارایه ان در جلسات بعدی کرد و وعده اطلاع رسانی این موضوع در یک نشست خبری در آینده را داد.

,

لازم به ذکر است ناصر عتباتی دادستان اردبیل نیز در این جلسه از تملک و تصرفات غیر قانونی، رانت خواری و  سوئ استفاده تعاونی های مسکن 16 دستگاه انتقاد کرد و بر برخورد و جلوگیری این موضوع قبل از رسیدن به مراحل صدور دستور دادستانی مبنی بر تخریب یا بازپس گیری تاکید کرد.

,

/انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه