اخبار داغ

زندگی عجیب زوج هرمزگانی در جزیره شگفت انگیز/ قشم، تنها زیستگاه کرکودیل های خاورمیانه+تصویر

زندگی عجیب زوج هرمزگانی در جزیره شگفت انگیز/ قشم، تنها زیستگاه کرکودیل های خاورمیانه+تصویر
مزرعه پرورش کروکودیل توپک در جزیره هنگام مشغول به تکثیر و پرورش حیوانی خاص و عجیب می باشد که به همت و پشتکار یک زوج ایرانی به‌عنوان برند گردشگری قشم معروف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به نقل از هرمز؛جزیره قشم به عنوان بزرگترین و شگفت انگیزترین جزیرهخلیج فارس زیستگاه وحشتناک ترین جانور دنیاست که در دستان پرتلاش بانوی از این دیار پرورش می یابد و به آن سوی مرزها صادر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مژگان روستایی، بهروز سالاروند زوج موفق و پرتلاشی هستند که با فعالیت در زمینه ای نوآورانه، اولین افرادی هستند که در کشور و منطقه اقدام به پرورش کروکودیل می کنند و در این راه محرومیت ها موانع نتواسنت مانعی برای ادامه راهشان شود.

,

به همت و پشتکار این زوج ایرانی پارک کروکودیل ها به‌عنوان برند گردشگری قشم معروف شده و هم اکنون بزرگ‌ترین کروکودیل ایران با طول چهار متر و وزن ۳۵۰ کیلوگرم در این مرکز نگهداری می‌شود.

,

, ,

تمام دارایی خود را سرمایه راه اندازی مجموعه کرکودیل کردیم

, تمام دارایی خود را سرمایه راه اندازی مجموعه کرکودیل کردیم,

مژگان روستایی متولد سال 1362 و اصالتا اصفهانی هستم که پس از کسب مدرک تحصیلی در رشته جانورشناسی تصمیم گرفتم  کارتولیدی خود را در زمینه ای نو و جدید آغاز کنم که به واسطه تخصص همسرم در زمینه مدیریت کنترل پروژه و علاقه فردی به جانوران نهایتا پس از بررسی آیتم های مختلف  وارد عرصه پرورش کرکودیل شدم.

,

تحقیقات پیرامونی خود را از سال 85  در زمینه وحشتناک ترین جانور دنیا آغاز کردم که پس از دو سال پیگیری مکرر موفق به کسب مجوز شدم  و با صرف یک سال زمان ساخت و ساز مکان برای پرورش کرکودیل ها در سال 89 مجموعه  به بهره برداری رسید.

,

 

,

, ,

فعالیت در کارهای نوآورانه همیشه با محدودیت ها و موانعی روبروست و از آنجایی که پیش از این، پررورش کرکودیل در کشور وجود نداشت مشکلات فراوانی پیش پای ما قرار می گرفت که با حمایت برخی نهادها و ارگان ها ختم به خیر شد

,

بروکراسی اداری مهم ترین مشکل پیش روی جوانان خلاق و مستعد است و مشکلات سازمانی موجب شد تا کسب مجوز بیش از دو سال طول بکشد که پروسه زمان بر آم موجب سردرگمی و دلزدگی می شد.

,

برای راه اندازی مجموعه کرکودیل تمام دارایی خود را سرمایه اولیه کردم که نهایتا با 400میلیون آورده و 108میلیون وام از تهران به جزیره هنگام نقل مکان کردم ؛ هم اکنون نیز بعد از 11سال فعالیت در بخش گردشگری و پرورش بالغ بر پنج میلیارد هزینه شده که درآمدهای حاصل از فعالیت تماما صرف مجموعه می شود.

,

, ,

 کرکودیل ها از مالزی وارد قشم شدند

,  کرکودیل ها از مالزی وارد قشم شدند,

دی ماه سال 89 حدود هشت سر کرکودیل از کشور مالزی جهت تکثیر، پرورش و پرورش وارد شد که در حال حاضر 100سرکرکودیل در مزرعه، پارک و مجموعه گردشگری موجود است در حال حاضر تنها مزرعه پرورش کرکودیل کشور در جزیره هنگام و مجموعه  گردشگری در جزیره قشم واقع شده که در کنار کرکودیل ها 100 حیوان از 30گونه مختلف نیز وجود دارد.

,

در این راستا موفق به اشتغالزایی 20نفر از بومیان جزیر قشم و هنگام  شدم همچنین پرسنل مجموعه کرکودیل ها مدت شش ماه آموزش های اولیه تخصصی را می آموزند و پس از کسب مهارت های لازم کار خود را شروع می کنند  و تاکنون هیچ حادثه ای در تعامل با کرکودیل ها و حیوانات موجود در مجموعه گردشگری رخ نداده است.

,

, ,

هر کرکودیل روزانه 8کیلو غذا می خورد

, هر کرکودیل روزانه 8کیلو غذا می خورد,

کرکودیل ها در دنیا در بخش های زنده فروشی و تولید مورد استفاده قرار می گیرند که از پوست آن در صنعت استفاده می شود از این رو مجموعه ما  تنها در زمینه فروش زنده این جانور به مراکز مجاز، باغ های وحش و صادرات به خارج از کشور فعالیت می کند.

,

هزینه نگهداری و مقدار خوراک هر کرکودیل بسته به سن و اندازه متغییر است لذا یک سر کرکودیل شش ماهه با طول 60سانت روزانه 200تا 500گرم  گوشت مرغ  می خورد و بزرگترین کرکودیل ایران که طولی بالغ بر چهار متر دارد روزانه 7الی 8کیلو غذا مصرف می کند.

,

, ,

بازخورد مثبت بومیان جزیره به ما انگیزه می بخشید

, بازخورد مثبت بومیان جزیره به ما انگیزه می بخشید,

درابتدای راه بومیان جزیره نسبت به حضور مجموعه پرورشی کرکودیل ها احساس نگرانی می کردند اما در ادامه به واسطه اشتغال بومیان و افزایش سه برابری حضور گردشگر، بازخوردها تغییر کرد.

,

روزهای اول فعالیت مجموعه گردشگری و پارک کرکودیل ها تصورمان بر این بود که مشتریان ما کودکان و یا افراد علاقه مند به ارتباط با حیوانات باشند اما در ادامه دیدیم که از اقشارمختلف جامعه،پیرو جوان به تماشای کرکودیل ها می آیند که بازخورد مثبتی را برای ما به دنبال داشت.

,

نوسان قیمت ها موجب افزایش سه برابری هزینه ها و کاهش چشم گیر درآمدها شده چرا که به واسطه کاهش قدرت مالی جامعه از میزان بازدیدکنندگان مجموعه کاسته شده است.

,

مجموعه ما اولین و تنهاترین مزرعه پرورش کرکودیل در کشور است چنانچه اگر تعداد مجموعه ها افزایش پیدا کند موجب رونق این عرصه می شود تا راحت تر تولیدات خود را در دنیا عرضه کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه