اخبار داغ

امام جمعه فردوس:

فضای مجازی آسیب‌های جدی به بنیان خانواده وارد کرده است/ لزوم برنامه‌ریزی هماهنگ دولت جهت جلوگیری از ابتذال فرهنگی

فضای مجازی آسیب‌های جدی به بنیان خانواده وارد کرده است/ لزوم برنامه‌ریزی هماهنگ دولت جهت جلوگیری از ابتذال فرهنگی
امام جمعه فردوس با بیان این‌که متأسفانه در کشور ما فضای مجازی دارای لجام‌گسیختگی است گفت: در اولین قدم باید وزارت اطلاعات، وزارت کشور و وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد ‌اسلامی با یکدیگر همدل و هماهنگ برای جلوگیری از ابتذال فرهنگی و برای نشر فرهنگ اسلامی برنامه‌ریزی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌و‌گو با خاورستان، در خصوص اهمیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه فضای مجازی یک فرصت بسیار خوب برای انتقال فرهنگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "اگر مسئولیت رهبری را نداشتم، فضای مجازی را مدیریت می‌کردم"، عنوان کرد: متأسفانه دشمنان از این فضا حداکثر استفاده را می‌کنند‌.
,
 
,
امام جمعه فردوس خاطر‌نشان کرد: دولت وظیفه دارد سایت‌های مبتذل را شناسایی و حتی در مواردی مسدود کند.
,
 
,
بابایی افزود: اکنون در کشورهایی نظیر آمریکا دولت برخی سایت‌ها را مسدود می‌کند.
,
 
,
وی با بیان این‌که متأسفانه در کشور ما فضای مجازی دارای لجام‌گسیختگی است عنوان کرد: در اولین قدم باید وزارت اطلاعات، وزارت کشور و وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد ‌اسلامی با یکدیگر همدل و هماهنگ برای جلوگیری از ابتذال فرهنگی و برای نشر فرهنگ اسلامی برنامه‌ریزی کنند.
,
 
,
امام جمعه فرودس گفت: مصاحبه‌ی وزیر کشور در خصوص اقرار به این‌که فضای مجازی خطرناک شده‌است، ایجاب می‌کند که همه وزارت‌خانه‌های مرتبط جلساتی بگیرند و در این خصوص تدبیر کنند.
,
 
,
بابایی تأکید کرد: فضای مجازی همانطور که یک فرصت خوب برای نشر خوبی‌هاست، یک آسیب برای تهاجم فرهنگی است.
,
 
,
وی افزود: باید یک کار جدی و عملیاتی جهت استفاده بهینه از فضای مجازی شود.
,
 
,
امام جمعه فردوس با اشاره به جرایم اینستاگرامی خاطرنشان کرد: تخلفاتی که در فضای مجازی می‌شود یک جرم مشهود است، بنابراین دولت و قوه قضائیه باید تدبیری برای این موضوعات بیندیشند.
,
 
,
بابایی با بیان این‌که خانواده‌ها باید هشدار‌ها را جدی بگیرند افزود: متأسفانه فضای مجازی توانسته است آسیب‌های جدی به بنیان خانواده وارد کند.
,
 
,
وی ادامه داد: انحراف در افکار جوان‌ها، جداکردن جوان‌ها از خانواده، طلاق و خیانت، همه برنامه‌هایی است که دشمن برای نابودی و جداکردن ملت از انقلاب و اسلام انجام می‌دهد.
,
 
,
امام جمعه فردوس با تأکید بر این‌که باید فرهنگ دینی تقویت شود خاطرنشان کرد: باید در آموزش خانواده، مشاوره، برنامه‌های ائمه‌جمعه و اساتید دانشگاه، فرهنگ دینی تقویت و سپس استفاده صحیح از فضای مجازی آموزش داده شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه