اخبار داغ

یادداشت؛

تربت حیدریه ظرفیت مرکزیت اداره کل راه آهن شرق را دارد

تربت حیدریه ظرفیت مرکزیت اداره کل راه آهن شرق را دارد
طولانی ترین خط ریلی کشور واقع در راه آهن شرق است که از بافق تا حوالی مشهد به مرکزیت طبس می باشد و پایانه ریلی تربت حیدریه یکی از معاونت ها و مهم ترین بخش های آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، طولانی ترین خط ریلی کشور واقع در راه آهن شرق است که از بافق تا حوالی مشهد به مرکزیت طبس می باشد و پایانه ریلی تربت حیدریه یکی از معاونت ها و مهم ترین بخش های آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

قرار گرفتن این ایستگاه اصلی بر سر سه راهی اتصال خطوط راه آهن کشور به افغانستان و همچنین وجود دو پایانه باری مهم سیمان و سنگ آهن خواف اهمیت آن را دوچندان می کند.

,

وجود پتانسیل های بالای شهرستان از جمله منطقه نفت تربت حیدریه که تامین کننده سوخت جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی است، تعدد معادن و حجم تولید بالای محصولات کشاورزی مانند پسته و رتبه اول تولید زعفران در جهان و همچنین رتبه بالای تولید گوشت و پیله ابریشم در سطح منطقه تربت حیدریه زمزمه ها و مطالبه هایی از جانب مردم و رسانه های شهرستان مبنی بر استقرار یک اداره کل را در تربت حیدریه تقویت کرده است.

,

در این رابطه نماینده مردم منطقه تربت حیدریه در مجلس نیز با انتشار یک فایل صوتی در فضای مجازی خبر از نهایی شدن مصوبه آن به دستور وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن داد و خبرگزاری وابسته به دولت(ایرنا) نیز با انتشار خبر "قطار تربت حیدریه به ایستگاه آخر رسید" کار را تمام شده دانست.

,

لکن آنچه باعث دلنگرانی در این خصوص می شود ایجاد یک کمربندی جهت اتصال خط آهن خواف به طور مستقیم از ایستگاه سالار(ملک آباد)به شادمهر و دور زدن تربت حیدریه است.

,

در این میان خبرهایی مبنی بر توسعه و ایجاد یک بندر خشک در ایستگاه راه آهن خواف به گوش می رسد هر چند این کار شاید تا حدودی  لازم باشد لکن مسئولین اگر در خواب باشند اختصاص یک مدیر پایانه به ایستگاه خواف و توسعه بیش از حد آن و اجبار لوکوموتیو ران ها به اقامت در شهر خواف زمزمه هایی است که پیامی جز ایجاد این اداره کل جدید در خواف را نخواهد داشت.

,

شهر کوچکی که خود در گذشته بخشی از تربت حیدریه بوده است و فاقد زیرساخت های لازم برای این منظور است، این مقاله قصد آن را دارد تا در کنار توجه مجدد افکار عمومی به این مساله و توجیه پتانسیل ها و مسئولین شهرستان و استان این مطالبه به حق را به نماینده و فرماندار شهرستان یاد آور شود. به امید محقق شده این خواسته بر حق مردم انشاء ا...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه