اخبار داغ

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد؛

تشکیل بیش از ۱۳۰۰ پرونده جرایم فضای مجازی /وزارت ارتباطات هوشمندانه ورود کند

تشکیل بیش از ۱۳۰۰ پرونده جرایم فضای مجازی /وزارت ارتباطات هوشمندانه ورود کند
رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه میزان جرایم فضای مجازی نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است؛ گفت: طی سال‌جاری بیش از یک‌هزار و 300 پرونده در خصوص جرایم فضای مجازی در استان تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حسن محمدنژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ، درخصوص مهمترین جرایم فضای مجازی در استان مازندران اظهار کرد: طی سال‌جاری بیش از یک‌هزار و 300 پرونده در خصوص جرایم فضای مجازی در استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه میزان جرایم فضای مجازی نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است؛ افزود: بالغ بر 80 درصد این پرونده‌ها منجر به کشف شد.

رئیس پلیس فتا مازندران خاطرنشان کرد: در بحث جرایم، سرقت از حساب‌های افراد، بیشترین آمار تخلفات اینترنتی در مازندران است که علت اصلی آن عدم سواد و ناآگاهی مردم به مسائل روز جامعه و فناوری‌های کاربردی در دنیای امروز است.

محمدنژاد در پاسخ به این سوال که نقش دولت در کاهش و کنترل تخلفات فضای مجازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ بیان کرد: دولت باید بحث آموزش همگانی را در اولویت برنامه‌ها خود قرار دهد و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط را به سمت فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی سوق دهد.

وی با بیان اینکه باید در مقابل امکانات و تجهیزات روز دنیا، تمهیدات و خدمات لازم هم اندیشیده شود؛ گفت: در خصوص حساب‌های بانکی که دارای جرایم تخلف بسیار بالایی است، دولت می‌تواند در خصوص رمز‌های دوم حساب‌های بانکی به جای رمزهای ثابت از رمزهای یکبار مصرف در تراکنش‌ها استفاده کند تا میزان تخلفات این بخش، کاهش یابد.

رئیس پلیس فتا مازندران کلاهبرداری اینترنتی و اهانت را از دیگر جرایم پرتکرار طی سال‌جاری در مازندران برشمرد و افزود: راهکار پلیس علاوه بر آگاه‌سازی عمومی، حضور میدانی در مدارس، دانشگاه‌ها و نیز بهره‌گیری از رسانه‌ها، جراید و صدا و سیما برای ارتقای سطح اطلاعات عمومی جامعه است.

به گفته این مقام مسئول، پلیس در این بخش دست تنها است و باید سایر ارگان‌ها و سازمان‌های متولی نیز با جدیت و انسجام لازم در این حوزه ورود پیدا کنند.

محمدنژاد در خصوص اینکه آیا مرکز ملی فضای مجازی در کاهش جرایم اینترنتی کمک کار بوده است؛ گفت: این مرکز، قضیه‌اش متفاوت از این حوزه است و این مرکز به‌صورت کلی به رصد فضای مجازی می‌پردازد و باید دستگاه‌هایی مانند وزارت ارتباطات و فناوری و نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی که وظیفه بومی‌سازی شبکه‌های مجازی را دارند در این حوزه ورود پیدا کرده و با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم، سطح هوشمندی و آگاهی عمومی را ارتقا بخشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه