اخبار داغ

وعده آب منطقه‌ای به کشاورزان اصفهان:

بازگشایی زاینده رود در هفته اول بهمن ماه

بازگشایی زاینده رود در هفته اول بهمن ماه
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بهترین زمان برای بازگشایی زاینده رود هفته اول بهمن ماه است و وزارت نیرو تا چند روز آینده تاریخ دقیق بازگشایی آب برای کشت کشاورزان را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ساسانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع کشاورزان شرق و غرب اصفهان در مسجد گلزار خوراسگان، با بیان اینکه ما امروز در کنار شما هستیم روبروی یکدیگر نیستیم، اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان مشخص نیست که نماینده کشاورزان چه کسی است، چرا که همه از شما حمایت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو مصمم است به هر طریقی امسال سهم آبی را به کشاورزان تخصیص دهد، افزود: خوشبختانه با یاری خدا و بارش های صورت گرفته، این اتفاق قطعیت پیدا خواهد کرد.
,
 
,
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی زاینده رود، تصریح کرد: برای ساماندهی زاینده رود مصمم هستیم و صنف کشاورزان اصفهان نیز در این خصوص به جد تلاش می کنند وخوشبختانه در استان مجاور نیز ساماندهی در حال انجام است.
,
 
,
وی در خصوص برداشت های غیرمجاز در بالادست سد زاینده رود، گفت: در حال حاضر تمام بندهایی که موجب می شود قطره ای آب و حقآبه کشاورزان تسخیر شود و به مخزن سد زاینده رود نیاید، باید اصلاح و یا تبخیر شود.
,
 
,
ساسانی تاکید کرد: ساماندهی زاینده رود در استان اصفهان موجب می شود استان مجاور نیز چنین حرکتی را انجام دهد.
,
 
,
وی در خصوص برداشت های آب از صنف کشاورزان که توسط بخش دولت و صنعت انجام می شود، اظهار کرد: در محاسبات انجام شده و میزان حقآبه ها مشخص و نحوه هزینه و پرداخت خسارت ها محاسبه و به استاندار اصفهان ارسال شده است که این رقم به زودی تحقق خواهد یافت.
,
 
,
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص زمان بازگشایی دوباره زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان، گفت: براساس زمان پیشنهادی، بهترین زمان برای بازگشایی زاینده رود هفته اول بهمن ماه است، اگرچه باید در آبان ماه آب به کشت پاییزه اختصاص می یافت.
,
 
,
وی تاکید کرد: حق کشاورزان برای ما مهم است و همین امروز صبح نامه تشکیل جلسه به دفتر وزیر نیرو ارسال شد و قرار است طی چند روز آینده تاریخ دقیق بازگشایی زاینده رود به طور رسمی اعلام شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه