اخبار داغ

کرتی، روستایی فراموش شده در شرق هرمزگان/ همسایگان بزرگترین خور خاورمیانه در محرومیت به سر می برند

کرتی، روستایی فراموش شده در شرق هرمزگان/ همسایگان بزرگترین خور خاورمیانه در محرومیت به سر می برند
خور کرتی به عنوان بزرگترین خور خاور میانه ظرفیت های بی نظیری برای رونق صنعت توریسم دارد که همچون سایر ظرفیت های شهرستان جاسک بکر و مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛شهرستان جاسک به عنوان دهان پر کن پایتخت مکران یکی از مناطق بکر و در عین حال محروم استانی به شمار می رود که داغ ضعف زیرساخت های عمرانی و رفاهی بر پیشانی دارد، چه بسا خانواده های بسیاری تنها به واسطه ارق ملی حاضر به جدایی از زادگاه و میراث آباو اجدادی خود نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهرستان جاسک دارای فرهنگ غنی و ارزشمندی است و مردمان این شهرستان ذاتا انسان های متمدن و متحولی از نظر فرهنگی هستند لذا با تمام داشته و ذخایر پیدای و پنهانش تنها پلی برای پیشرفت غیربومیان و مدیران وارداتی است به واسطه فقدان بسیاری از آیتم های اجتماعی، عمرانی، خدماتی و درمانی  تاکنون ارمغانی جز فقر و محرومیت برای بومیانش نداشته است.

,

 

,

, ,

 

,

روستای کرتی یکی از مناطق محروم شهرستان جاسک بشمار می رود که در همسایگی بزرگترین خور خاورمیانه واقع شده با وجود ظرفیت های بی نظیر و بکرش در اوج فقر به سر می برد تا جایی که بسیاری از مردمان استان هم از وجود چنین روستایی بی خبر می باشند.

,

کرتی روستایی دور افتاده از توابع بخش لیردف در فاصله ۱۷۵ کیلومتری جاسک قرار دارد که جمعیت ۹۰۰ نفر را در خود جای داده و از دو محله زرامسر وشهرلاف تشکیل شده است؛ اهالی روستا در اوج متانت و صبوری با فقر امکانات آموزشی،بهداشتی، رفاهی و زیرساختی دست و پنجه نرم می کنند و سایه شوم بیکاری موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی از قبیل افزایش نرخ اعتیاد شده است.

,

 

,

شغل آبا و اجدادی ساحل نشینان شرق هرمزگان صیادی و ملوانی است و اهالی کرتی به طبع محیط در زمینه صیادی فعالیت دارند که به واسطه فعالیت کشتی های تجاری و استفاده از روش های غیر اصولی صیادی، فرصت درآمدزایی را از بومیان گرفته است.

,

, ,

صندلی سنگی، کنارچک، ابراهیم نیادی، منبع آب بالا کوه، هیلرو، تله پشت، لب دریا و خورهامانند خورکایرانی، خورحامگ، خورنیکبخت گور، خورحرگی بالاکوه کرتی از جمله مناطق بکر و دیدنی روستای کرتی به شمار می روند.

,

خور کرتی به عنوان بزرگترین خور خاور میانه ظرفیت های بی نظیری برای رونق گردشگری و صنعت توریسم دارد و یا زیرساخت های بوم گردی ،روستای کرتی را به بهشت گردشگران مبدل کرد که این مقوله همچون سایر ظرفیت های شهرستان جاسک بکر و مغفول مانده است.

,

, ,

حسن خادمی، معتمد روستای کرتی شهرستان جاسک با اشاره به نبود امکانات اولیه روستا گفت: روستاهای شهرستان جاسک ازجمله کرتی همچنان فاقد پوشش تلفن همراه است و مردم روستای کرتی به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه باید برای برقراری یک تماس ساده به روی تپه ها وپشت بام خانه ها بروند.

,

وی اظهار کرد: به واسطه نعمت بزرگ دریا شغل بیشتر مردم صیادی بوده و صید ماهی در کنار سختی هایش با رزق حلالی که به دست صیادان می دهد سختی کار را شیرین تر کرده است.

,

خادمی تصریح کرد: نبود اشتغال پایدار در روستا و سیگنال های تلفن همراه در اولویت دغدغه ساکنان روستای کرتی است که از مسئولان مربوطه انتظار می رود در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه