اخبار داغ

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

خانواده‌ها سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند/ آموزش‌های فضای مجازی به خانواده جزو الزامات دنیای امروز است

خانواده‌ها سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند/ آموزش‌های فضای مجازی به خانواده جزو الزامات دنیای امروز است
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بهتر است اخبار را از رسانه های معتبر و حرفه ای پیگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا روح الله حضرتپور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت افزایش دانش فضای مجازی و رسانه ای توسط خانواده ها، اظهار داشت: در دنیای کنونی محدودسازی اطلاعات وجود ندارد و دنیا در تسخیر تکنولوژی های نوین و گردش آزاد اطلاعات است، بنابراین اهمیت فراگیری دانش فضای مجازی بیش از گذشته لازم و محسوس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با تاکید بر اینکه محدودسازی و فیلترینگ اطلاعات و شبکه های مجازی امری شکست خورده است، افزود: این نوع محدودسازی و برخوردهای فردی با اطلاعات درست نخواهد بود.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کشور ما به نظر می رسد والدین به دلیل عدم آشنایی با فضای مجازی قادر به کنترل صحیح استفاده فرزندانشان از این فضا نبوده و لازم است تا خود را به سواد رسانه ای مجهز کنند.

,

حضرتپور، در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در کشورهای غربی کودکان روزها و ساعات مشخصی در هفته اجازه فعالیت در مجازی و تحت نظارت والدین خود را دارند، اما در کشور ما متاسفانه استفاده افسار گسیخته از  فضای مجازی توسط کودکان عادی شده است.

,

وی، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که در کشور ما مغفول واقع شده، شناخت خبر صحیح است، تاکید کرد: بخش عمده ای از مردم ما توانایی تفکیک خبر درست از شایعه را نداشته و دلیل آن عدم آموزش در خصوص خبر و نبود ساز و کار صحیح برای تولد رسانه ها و خبرنگاران است، بنابراین مردم بهتر است اخبار را از رسانه های معتبر و حرفه ای پیگیری کنند.

,

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: اطلاع رسانی به خانواده ها و جوانان توسط رسانه های مورد اعتماد بسیار اهمیت داشته و تریبون های متعددی باید مطرح شود تا برخی افراد که در فضای مجازی به ذات بشریت، مقدسات، فرهنگ و آداب و رسوم، ساحت خانواده ها حمله می کنند هدفشان از هم پاشیدن خانواده ها بوده و این اطلاع رسانی ها باید در مدارس و دانشگاه ها و تریبون های متعدد باید انجام گیرد.

,

حضرتپور، تاکید کرد: برنامه ها و نرم افزارهایی در حال حاضر وجود دارد که به راحتی می توانند خانواده ها جوانان و فرزندان خود را و مسئولان کارکنان خود را از این که از چه کانال هایی وارد فضای مجازی شوند، هدایت و کنترل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه