اخبار داغ

عضو کانون کارآفرینان مازندران خبر داد؛

صدور مجوز مرکز شتاب‌دهی کارآفرینی در مازندران

صدور مجوز مرکز شتاب‌دهی کارآفرینی در مازندران
عضو کانون کارآفرینان مازندران از صدور مجوز مرکز شتاب‌دهی در مازندران خبر داد و گفت: رشد شتاب‌دهنده‌های نوآورانه موجب رشد سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، رضا خسروی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در یک دهه گذشته و به ویژه در پنج سال اخیر اتفاقات بسیار خوب و شتابنده‌ای در حوزه کارآفرینی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مهم ترین اتفاق این است که نهادسازی و سازماندهی اکوسیستمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل ویژه‌ای به خود گرفته است که می‌توان به صدور مجوزهای موسسات مشاوره کارآفرینی اشاره کرد.

عضو کانون کارآفرینان مازندران افزود: اتفاق خوب و شایسته دیگر این است که مجموعه وزارت تعاون برای مراکز شتاب‌دهی مجوز صادر می‌کند که کار بسیار مهمی می باشد و از بخش‌های جدی است که چگونه می‌توان سرمایه‌گذاران صاحب‌نظر و مجرب را در حوزه فناوری و نوآوری جذب کرد.

خسروی ادامه داد: در این مراکز به سرمایه‌گذاران شخصیت حقوقی داده می‌شود تا سرمایه‌ها، تجربه و تخصص را همزمان در کار دخالت دهند تا استارت‌آپ‌ها را حمایت کنند.

وی از صدور مجوز مرکز شتاب‌دهی در مازندران خبر داد و گفت: رشد شتاب‌دهنده‌های نوآورانه موجب رشد سرمایه‌گذاران ریسک پذیر می‌شود.

این مدرس کارآفرینی بر ضرورت حمایت از ایده‌های نو در راستای توسعه پایدار استان تاکید کرد و ادامه داد: رویدادهایی مانند کافه کارآفرینی را در استان شاهد هستیم که آیین نامه و شیوه‌نامه برای این رویداد وجود دارد.

خسروی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری با اراده بخش خصوصی جزء مصوباتی بوده که در چند سال اخیر شکل گرفت تا بخش خصوصی بتواند صاحب بانکی شود که کارش سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

وی با اشاره به اینکه ساز و کار و قوانین این صندوق در کشور تعریف شده است، افزود: صندوق پژوهش و فناوری به صورت مستقیم وارد سرمایه‌گذاری شده و در سود و زیان شریک می‌شود.

عضو کانون کارآفرینان مازندران خواستار حذف نگاه سلیقه‌ای در حوزه اجرایی و سرمایه‌گذاری شد و گفت: بخش خصوصی نیاز به آزادی عمل بیشتری دارد و مهم‌ترین مسئله این است که چرخش سرمایه‌گذاری به سمت نوآوری و فناوری هدایت شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه