اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با دانا:

قوانین خصوصی سازی به خاطر رانت بازی خوب اجرا نشد/ برخی با انگیزه انحلال و تصاحب زمین، شرکت‌ها را خریداری کردند

قوانین خصوصی سازی به خاطر رانت بازی خوب اجرا نشد/ برخی با انگیزه انحلال و تصاحب زمین، شرکت‌ها را خریداری کردند
عضو کمیسیون انرژی ضمن اشاره به اینکه برخی از ادامه خصوصی سازی در کشور نگرانند گفت: وقتی کاری شروع شد ولی به خاطر ناکارآمدی، رانت خواری، عدم نظارت و ... درست اجرا نشد دیگر وقتی خصوصی سازی یک بخش مطرح می شود همه نگران می شوند.
[

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دلایل اصلی شکست خصوصی سازی در کشور اظهار داشت: سال هاست که خصوصی سازی در کشور ما آغاز شده است اما ما نتوانستیم خصوصی سازی را درست انجام بدهیم تا جایی که تقریباً همه از واگذاری بخش های دولتی به بخش خصوصی پشیمان شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در اجرای خصوصی سازی، مجری بد عمل کرده است عنوان کرد: هر کشوری که بخواهد توسعه پیدا کند باید بخش خصوصی خود را گسترش داده و دولت دستش را از روی بخش های مختلف برداشته و اقتصاد را به دست مردم بدهد.

,

عضو کمیسیون انرژی ضمن انتقاد از نظارت دولت بر بخش های خصوصی عنوان کرد: دولتها معمولا از قبل خصوصی سازی به سرمایه های خوبی هم دست پیدا می کنند اما در کشور ما وقتی اجرای خصوصی سازی شروع شد به شکل بدی عمل کردند و اصلا اهلیت تحویل گیرنده بررسی نشد.

,

خادمی در ادامه افزود: واگذاری ها باید به کسانی صورت می گرفت که توانایی اداره شرکت را داشته و همچنین نسبت به رونق تولید علاقه داشته باشند؛ نه اینکه فقط با انگیزه منحل کردن و فروش زمین های شرکت یک بخش را تحویل بگیرند.

,

وی با بیان اینکه غالب شرکت هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند به مشکل برخوردند گفت: بسیاری از این شرکت ها به خاطر عدم مدیریت صحیح با مشکلات مالی گسترده رو به رو شده و ریزش نیرو پیدا کرده اند؛ و همین مساله آنها را به تعطیلی کشانده است.

,

عضو کمیسیون انرژی ضمن اشاره به اینکه برخی از ادامه خصوصی سازی در کشور نگرانند تصریح کرد: وقتی کاری شروع شد ولی به خاطر ناکارآمدی، رانت خواری، عدم نظارت و ... درست اجرا نشد دیگر وقتی خصوصی سازی یک بخش مطرح می شود همه نگران می شوند.

,

خادمی با بیان اینکه دولت به رقابت به بخش خصوصی پرداخته تصریح کرد: دولت ها می بایستی به بخش خصوصی برای رونق تولید کمک می کردند اما از آنجایی که در بخش هایی مانند بخش خصوصی منفعت داشتند به یک رقیب برای بخش خصوصی تبدیل شدند و سعی در نظارت بر این بخش ها نداشتند.

,

کسری شریفی

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه