اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

رتبه نخست آذربایجان‌غربی در نگهداری گاومیش/ ۸۴ هزار گاومیش در ۱۰ هزار واحد دامداری نگهداری می‌شود

رتبه نخست آذربایجان‌غربی در نگهداری گاومیش/ ۸۴ هزار گاومیش در ۱۰ هزار واحد دامداری نگهداری می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۸۴ هزار گاومیش در استان نگهداری می شود، گفت: آذربایجان غربی رتبه اول نگهداری گاومیش در کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فضل الله قریشی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: در سطح استان در هر واحد دامداری دارای ۵ تا ۱۰ راس گاو میش بوده و در سطح آذربایجان غربی حدود ۱۰ هزار واحد دامداری وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: ۸۴ هزار گاومیش در سطح آذربایجان غربی وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد این دام به شیوه سنتی پرورش داده می شود.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی، بابیان اینکه روزانه ۷ تا ۸ لیتر شیر در سطح استان تولید می شود، تاکید کرد: گاومیش های موجود در سطح استان قادر به تامین شیر مورد نیاز مردم هستند که این شیر مورد نیاز به صورت خرده فروشی خام و فرآورده ای به مردم عرضه می شود.

,

وی، در خصوص قیمت شیر گاومیش در سطح استان، گفت: این شیر به قیمت های ۵۰ تا ۵۵ هزار ریال توزیع شده و این شیر به نسبت میزان چربی و خلوص درجه بندی می شود.

,

قریشی، در رابطه با مزیت اقتصادی گاومیش های پرورشی در استان، تصریح کرد: گاومیش به دلیل استفاده از موادخشبی، کاه وکلش، مقاومت به برخی بیماری ها و تولید شیر با کیفیت از مزیت های اقتصادی بالایی جهت پرورش برخوردار است.

,

وی، ادامه داد: پرورش گاومیش سختی ها و مشکلات خاص خود را داشته که تولید مثل ضعیف و بلوغ دیررس از مهم ترین مشکلات است که درراستای حمایت از دامداران اسپرم گاومیش در اختیار مامورین تلقیح مصنوعی قرار می گیرد.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی، عنوان کرد: بیش از ۶۰ راس گاومیش در مرکز اصلاح نژاد گاومیش جبل وجود دارد که از مزیت های این اصلاح نژاد می توان کاهش سن بلوغ و افزایش راندمان تولید مثل را عنوان کرد.

,

وی، گفت: استفاده از کلچه های مادران ممتاز و برتر و همچنین کلچه های انتقال جنینی از برنامه های گسترش اصلاح نژاد در آذربایجان غربی است.

,

قریشی، ابراز داشت: آذربایجان غربی همراه استان خوزستان دارای رتبه اول کشوری در نگهداری از گاومیش بوده و بیشترین تعداد گاومیش به ترتیب در ارومیه، مهاباد، سلماس و میاندوآب نگهداری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه