اخبار داغ

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان عنوان کرد:

اشتغال پایدار و درآمدزایی با پنل خورشیدی/ تحقق اقتصاد مقاومتی با نیروگاه تولید برق خانگی در هرمزگان

اشتغال پایدار و درآمدزایی با پنل خورشیدی/ تحقق اقتصاد مقاومتی با نیروگاه تولید برق خانگی در هرمزگان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان با اشاره به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در این استان گفت: ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی و تولید انرژی پاک از اهداف راه اندازی نیروگاه های 5کیلوواتی برق خانگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا خسروانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی 5کیلواتی خانگی در این استان اظهار کرد: نیروگاه های تولید انرژی برق خانگی بعنوان یکی از انرژی های پاک یک سال و نیم پیش با هدف اشتغالزایی مددجویان کلیدخورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه تولید برق خانگی به فعالیت فیزیکی خاصی نیاز ندارد، بیان کرد: فراهم نمودن زمینه اشتغال سالمندان سرپرست خانوار و کسانی که توانایی انجام فعالیت های جسمانی سخت را ندارند، جامعه هدف مورد نظر در اجرای این طرح بودند.

,

خسروانی با اشاره به نحوه تولید برق توسط این نیروگاه های خانگی اظهار کرد: برای اینکه برق مصرفی توسط پنل های خورشیدی تولید شود اول هر صبح باید صفحات مورد نظر به خوبی تمیز شوند.

,

وی  با بیان اینکه هر پنل خورشیدی زمینه اشتغال یک نفر را فراهم می کند، افزود: برای تضمین خرید میزان برق تولیدی با شرکت توزیع برق قرارداد 20 ساله منعقد شده که قیمت پرداختی در 10سال آغاز به فعالیت ثابت اما پس از این بازه زمانی به این مبلغ اضافه می شود.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به نحوه پرداخت میزان برق تولیدی گفت: شرکت توزیع برق با قرائت از راه دور کنتور مبلغ متناسب با میزان برق تولیدی را به حساب افراد مجری طرح واریز می کند.

,

خسروانی با بیان اینکه میزان برق تولید به آفتابی بودن و پاک نگه داشتن صفحات پنل ها بستگی دارد، اظهار کرد: مبلغ دریافتی ماهیانه بین 750 الی 850 هزار تومان است که هر دوماه یکبار پرداخت می شود.

,

وی با اشاره به میزان سرمایه اولیه برای اجرای این طرح تصریح کرد: سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح  25 الی 30 ملیون تومان است که از محل اعتبارات صندوق امداد و ولایت استان پرداخت می شود.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه تاکنون 52 طرح تولید برق خانگی در استان  اجرا شده است، اظهار کرد: علاوه بر طرح های اجرا شده در حال حاضر 20 طرح پس از مطالعه و تایید شرکت توزیع برق در مراحل اخذ تسهیلات و نصب بروی پشت بام خانه قرار می گیرند.

,

خسروانی با بیان اینکه طرح برق خورشیدی در شهرستان های میناب، رودان، رودخانه، حاجی آباد و بستک اجرا شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان بستک با راه اندازی 27 نیروگاه خورشیدی رتبه نخست تولید انرژی پاک را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه